Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
Verwijderd
Jij hebt Corel zekers nog niet geprobeerd!Op woensdag 28 november 2001 14:49 schreef x-wolf het volgende:
Ik denk idd dat je gelijk hebt. Probeer idd eens RH, Suse of Mandrake eens als je een betrekkelijk gebruiksvriendelijk distro wilt hebbben
Het is een Debian distributie met erg veel moois d'r om!
Hij draait als een tierelier en is -zeer- simpel te installen...
Overigens schijnen die lui van Xandros (www.xandros.com) een soort 'doorstart' te willen maken met Corel Linux, maar dan uiteraard met andere naam.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
Ik heb een Viper770, dus die draait nog
SuSE7.3...rocks! die eerste console ziet er hi-tek uit, simpel te installen, maar groot...da's een SuSE-nadeel...
RedHat...tja...6.1 is ook niet alles en Mandrake crashed voortdurend op verschillende vlakken tijdens de install
Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
Ik heb nog wel een Viper770 liggen zal het kunnen zijn als ik die dr in douw dat die install wel draait .. Is natuulijk niet echt een ideale oplossing dus heb liever iets anders maarjah ??Op woensdag 28 november 2001 15:27 schreef e-forze het volgende:
Daar heb je weer gelijk in J.
Ik heb een Viper770, dus die draait nog
SuSE7.3...rocks! die eerste console ziet er hi-tek uit, simpel te installen, maar groot...da's een SuSE-nadeel...
RedHat...tja...6.1 is ook niet alles en Mandrake crashed voortdurend op verschillende vlakken tijdens de install
Verwijderd
Dat is 1 oplossing, je kan ook eens gaan kijken of je ergens driver kan fixen voor je kaart...Op woensdag 28 november 2001 15:48 schreef IbBeLz het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een Viper770 liggen zal het kunnen zijn als ik die dr in douw dat die install wel draait .. Is natuulijk niet echt een ideale oplossing dus heb liever iets anders maarjah ??
proberen een niet grafische install te doen, lijkt me..Op woensdag 28 november 2001 15:55 schreef IbBeLz het volgende:
Ja maar de hele installatie doet het niet .. Hoe kan ik dan een driver installen .. Heb niet echt verstand van LINUX snappie...
Verwijderd
Je kan eerst je viper erin zetten, installen, driver downloaden en bidden
Vinnut wel jammer dat Corel ermee gekapt is...
Dan moet jij later X gaan updaten, wat me niet zo best voor je eerste ervaring met linux lijkt.
Ik adviseer je Mandrake te gebruiken. Net zo makkelijk als Corel en je radeon wordt wel ondersteund.
Ow sorry dat had ik niet gezien .. Dan ga ik dat maar ff doen . Is Mandrake BTW wel goed voor een beginner of kan ik beter voor een andere kiezenOp woensdag 28 november 2001 16:40 schreef slierp het volgende:
Zie FAQ. Je kunt CD'tjes bestellen voor een tientje.
Mandrake is _de_ distro voor een beginner. Als je die niet kan installeren, dan zou ik niet aan linux beginnenOp woensdag 28 november 2001 16:43 schreef IbBeLz het volgende:
[..]
Ow sorry dat had ik niet gezien .. Dan ga ik dat maar ff doen . Is Mandrake BTW wel goed voor een beginner of kan ik beter voor een andere kiezen
De installatie is volledig grafisch, en erg makkelijk. Hooguit is het partitioneren een beetje lastig....
Verwijderd
Mandrake is een gebruiksvriendelijke distro, met allerlei grafische tooltjes om te configureren.
Zeker een aanrader om mee te beginnen. Neem anders Redhat.
Debian of Slackware zijn weer wat moeillijker om mee te beginnen.
Verwijderd
* Installatie CD
* Extra packages CD
* Support packages CD
Ik neem aan dat ik alleen de installatie cd nodig heb ?? Ik Vraag het toch maar ff voor de zekerheid want anders dan heb ik zometeen die cd binnen en dan kan ik er nog nix mee
[ Hmm sorry die vraag was een beetje overbodig want ik lees net in de F.A.Q. dit :
Is tienpiek.net/munnikes.nl betrouwbaar?
Ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen over deze twee 'bijverdieners' gehoord.
Thanx anyway ]
Ik heb in totaal 3 cdtjes bij tienpiek.net besteld, en ik had ze allemaal zonder problemen binnen een week ongeveer binnen, is wel flex die siteOp woensdag 28 november 2001 16:58 schreef IbBeLz het volgende:
Waar zij die andere cd's dan voor en heeft iemand al wel is besteld via tienpiek.net is het wel betrouwbaar enzow ??? BTW You guys are really a great help
Verwijderd
ThanxOp woensdag 28 november 2001 17:05 schreef slierp het volgende:
Kijk 's op mandrake.com voor hardware support info. Zie mandrakestore.com om te zien wat op de verschillende cd's staat.
http://www.winimage.com/bootpart.htm
een optie aan te maken in je bootmenu van win2k. Als mandrake je dan niet bevalt hoef je alleen de partitie te verwijderen.
Ik denk dat je met alleen de Install CD wel kunt installeren ja, maar het is goed mogelijk dat een hoop nuttige programma's om het geheel wat completer te maken op de Extra Packages CD staan. En programma's downloaden is voor jou niet zo'n optie (met isdn), dus misschien is het verstandig die CD ook te nemen (een Mandrake gebruiker die daar iets meer over kan vertellen misschien?).Op woensdag 28 november 2001 16:54 schreef IbBeLz het volgende:
* Installatie CD
* Extra packages CD
* Support packages CD
Ik neem aan dat ik alleen de installatie cd nodig heb ?? Ik Vraag het toch maar ff voor de zekerheid want anders dan heb ik zometeen die cd binnen en dan kan ik er nog nix mee
Ik heb een paar maanden Mandrake gedraait en
* x-wolf kan zich niet meer zo goed herinneren wat er allemaal mis was, hij heeft die nare periode enigszins verdrongen
Draai nu al een paar weken RH 7.2 en wil nooit meer terug naar Mandrake!
Eigenlijk heb je ze alle 3 nodig, op CD2 staat echt nog veel nuttigs (o.a. KDE en vele andere nuttige programma's). Op CD3 staan geloof ik nog wat leuke dingen, spelletjes enz. maar volgens mij ook printerdrivers.Op woensdag 28 november 2001 16:54 schreef IbBeLz het volgende:
Nou jah ik wil het liever eerst proberen voordat ik er meteen 100 piek voor uit geef . Ik zit nu op tienpiek.net en daar kan ik bij mandrake 8.1 kiezen tussen :
* Installatie CD
* Extra packages CD
* Support packages CD
Dus je hebt ze alle 3 nodig.
Overigens vond ik Mandrake 8.1 ook een beetje tegenvallen. Beetje zwaar en log...
Verwijderd
Support is er wel, misschien niet in Mandrake, maar is wel te regelen dus volgens http://lhd.datapower.com/db/dispproduct.php3?DISP?335 .Op woensdag 28 november 2001 17:37 schreef IbBeLz het volgende:
Okeej das mooi ik heb mandrake zojuist besteld hoop hem snel binnen te hebben dan kan ik meteen aan de slag .. Allen zat ik dus net bij die hardware support te kijken . En volgens die database ondersteund ie mijn Dynalink ISPPH64 kaartje niet .. is er nog een maniertje om dit kaartje toch aan de praat te krijgen in mandrake..
Tja, het kan op zich wel... Maar je hebt nu alleen basisprogramma's. En alleen die is wel erg mager hoor.Op donderdag 29 november 2001 10:48 schreef IbBeLz het volgende:
HMmm alle 3 maar ik kan met die install CD toch gewoon LInux installen want die CD is nu al onderweg .. En dan later ofzow die cd''s er bij bestellen en dat dan nog installen . Hij werkt toch ook wel zonder die stuff....
Verwijderd
Gaat misschien voor jou op, maar verbind daar niet gelijk de conclusie aan dat MDK zuigt.Op donderdag 29 november 2001 00:21 schreef x-wolf het volgende:
NEEEEEE!!!!! Geen Mandrake!!!!!!
[...]
Draai nu al een paar weken RH 7.2 en wil nooit meer terug naar Mandrake!
Ik draai 8.0 op m'n laptop en doe dat met veel plezier en gemak
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik heb Dynalink gemailt en die hadden een adresje voor me waar alles stond enzow hoe ik het moest installen .. http://www.dynalink.nl/linuxOp donderdag 29 november 2001 11:38 schreef janjanjansen het volgende:
[..]
Support is er wel, misschien niet in Mandrake, maar is wel te regelen dus volgens http://lhd.datapower.com/db/dispproduct.php3?DISP?335 .
Ja dat doe ik denk ik ook .. Hij is als het goed is onderweg . Euh weet iemand hoelang het ongeveer duurt bij tienpiek.net , ik kan niet wachten tot dat ie er is ..Op donderdag 29 november 2001 13:24 schreef slierp het volgende:
Idee: je koopt die ene CD om het uit te proberen. Bevalt het > koop je een doos voor fl.80,- omdat daar goede instructies bijzitten.
Geen idee, stond dat niet op die site. Ik heb alleen zelf een brander en kabelOp donderdag 29 november 2001 16:38 schreef IbBeLz het volgende:
[..]
Ja dat doe ik denk ik ook .. Hij is als het goed is onderweg . Euh weet iemand hoelang het ongeveer duurt bij tienpiek.net , ik kan niet wachten tot dat ie er is ..
Nee dat stond er niet ik las wel in een ander topic : [topic=109895/1/25] ,dat sommige mensen het niet goed vonden en andere weer wel dusse ja weet het nog eigenlijk niet .. Hoop dat ik um snel hebOp donderdag 29 november 2001 17:24 schreef banaan-X het volgende:
[..]
Geen idee, stond dat niet op die site. Ik heb alleen zelf een brander en kabelIk heb hier trouwens ook nog alle 3 CD's liggen, en heb ze niet echt meer nodig. Ik vond Mandrake 8.1 niet erg super. Ik denk dat RH 7.2 of Suse 7.3 mij beter bevalt. Maar die moet ik nog wel proberen.
Naja, moch je CD 2 en 3 nog willen hebben, kan ik ze zo voor je opsturen.Op donderdag 29 november 2001 18:03 schreef IbBeLz het volgende:
[..]
Nee dat stond er niet ik las wel in een ander topic : [topic=109895/1/25] ,dat sommige mensen het niet goed vonden en andere weer wel dusse ja weet het nog eigenlijk niet .. Hoop dat ik um snel heb....
Nou das natuurlijk helemaal GOED ..Op donderdag 29 november 2001 19:16 schreef banaan-X het volgende:
[..]
Naja, moch je CD 2 en 3 nog willen hebben, kan ik ze zo voor je opsturen.
Verwijderd
Al die zaken dat je kaart niet ondersteund wordt is volgens mij meer van toepassing op 3d zaken, windows kan ook zonder speciale zaken een grafische output geven, wel met lage resolutie enzo maar het kan wel. Dus met de standaard vga drivers moet linux dat ook kunnen, tenzij er in het BIOS verkeerde instellingen zijn.
Dus hoed je voor zaken als Shadow Video rom oid...
Ik had het destijds met EasyLinux en met CorelLinux bij een vriend, toen hadden we het maar opgegeven, later kwam ik het nog een keer bij mezelf tegen, maar toen wist ik dat ik het BIOS moest aanpassen....
Verder: Mandrake 8.1 is prima voor beginners, ik heb de 3-cd download set, en het bevalt me best. Ik wil geen linux pro worden, maar gewoon mijn compu onder linux volledig (voor mijn behoefte) kunnen inzetten.