Toon posts:

Webhosting (search gebruikt)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers;

Ik heb eens even op de search van tweakers gekeken in de hoop een beter inzicht te krijgen in een goede webhosting provider voor een redelijke prijs. Helaas werd het mij alleen nog maar onduidelijker! Wat een hoop namen van bedrijven en meningen! En het ergste is: nog steeds geen antwoord op mijn vragen |:(

Het volgende: ik wil graag een eigen domeinnaam claimen bij een hosting provider en ook moet hij natuurlijk mijn internetsite hosten. Ik lees allerlei verhalen over goedkope providers die hun servers in de USA hebben staan wat eigenlijk niet goed zou zijn. Mijn eerste vraag: wat is het probleem met het plaatsen van servers in de USA? Het antwoord ligt misschien voor de hand (langzame verbinding) maar er zijn toch ook wel servers in de USA met een goeie verbinding?
Voor mijn internetsite heb ik natuurlijk een aantal zaken die mogelijk moeten zijn. Ik wil graag een gastenboek, er moeten nogal wat foto's op komen; verder wil ik eigenlijk alleen de mogelijkheid van een e-mail adres zoals info@mijndomein.nl. De domeinnaam is dus een .nl naam. Het zou handig zijn als ik een database aan kan maken voor bijvoorbeeld het gastenboek. Ik denk zelf dat ik hiervoor niet zo gek veel ruimte nodig heb, het probleem is echter dat ik niet weet wat veel is... Heb zelf alleen maar wat kleinere internetsites gemaakt maar dit moet wel een wat grotere worden.

Ik heb zelf natuurlijk al een aantal internetsites bezocht van providers. Ik heb één internetsite gemaakt voor een bedrijf die ik door tetra heb laten hosten, die is alleen ineens een stuk duurder geworden. Verder heb ik twee goedkope bedrijven gevonden: usahosting (www.usahosting.nl) en Mark one (www.markone.nl). Ook heb ik een wat duurdere provider gevonden namelijk widexs (www.widexs.nl). AShosting komt ook in aanmerking. Kan iemand mij iets meer vertellen over die bedrijven of eventueel aanbevelingen doen want ik zie echt door de bomen het bos niet meer!!!

Bedankt alvast;

Groeten
Bas

Verwijderd

Probeer Ladot is (www.ladot.com) leveren goede service voor een acceptabele prijs. Gebruik ik zelf ook.

BTW laat de ondertekening er in het vervolg af op GoT

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met ondertekening?

Verwijderd

Bedankt, groeten en naam

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 08:35

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Verwijderd

als je in usa host heb je verschillende nadelen, nl:
- hoge pingtijd
- grote kans dat hij niet teb ereiken is
- andere wetten (bij problemen kun je meestal niks beginnen)
- als een nl hoster servers in usa heeft staan kan hij dus niet zelf naar de servers toe als er wat is, dus dat bedrijf is weer afhankelijk van 1 of meerdere bedrijven aan de andere kant van de wereld, lijkt me niet echt fijn

het grootste voordeel is dat het goedkoper is.

een gewone site is meestal niet meer dan 1 of 2 mb, een grote misschien 4 of 5 maar dan heb je het wel gehad. Als je erg veel plaatjes hebt enzo kun je voor de zekerheid 10 of 15 mb nemen, maar de meeste providers bieden toch wel een upgrade mogelijkheid dus kun je achteraf altijd nog upgraden.

Verder moet je letten op dataverkeer, ongelimiteerd moet je al helemaal niet kiezen (al is het alleenmaar uit principe). Voor een website van 1 mb heb je over het algemeen meer dan genoeg aan 1Gb, als je site erg druk is kun je voor de zekerheid 2 of 3gb kiezen.

Echt grote providers zoals widexs raad ik je niet aan, deze zijn TE groot en ben je meer een nummer dan een klant. De goedkoopste moet jeook niet nemen omdat er gewoon vaste lasten zijn voor elke provider, als ze dus voor een paar piek al een domeintje aanbieden besparen ze gewoon ergens op, en meestal is dit de kwaliteit van de server, van de verbinding en het personeel (als ze dat sowieso al hebben).

Een klein maar goed pakket heb je ongeveer vanaf 15 gulden/maand, als je lager gaat is er ergens iets mis imho

Ik betaal bij mijn hoster voor een middelmaat pakket 25 gulden ongeveer per maand, daarbij heb ik 25mb ruimte en 2.5 Gb per maand dataverkeer... ze hebben een zeer snelle connectie en als ik ze bel helpen ze me altijd direct, ik heb een paar domeintjes en gebruik momenteel 8mb ongeveer en 2gb per maand. Ik heb iets van 2000 bezoekers per dag over die sites. Dat kun je als maatstaaf nemen dus.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op woensdag 28 november 2001 13:53 schreef baspiepers het volgende:
...en Mark one (www.markone.nl...
Die krijgen van mij een nominatie voor 'slechtste hoster van Nederland en omstreken'.

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 16:40 schreef Heineken het volgende:

[..]

Die krijgen van mij een nominatie voor 'slechtste hoster van Nederland en omstreken'.
en widexs & ashosting behoren bij mij ook tot deze catagorie :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Kijk op www.internetten.nl, daar kun je een heel duidelijk overzicht krijgen van hosting providers die in jouw straatje passen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
kijk ff hier

www.lico.nl

heb ik ook mijn domein draaien (www.attilla.nl staat niet echt wat boeiends op.

maar hun zijn heel goedkoop
en hun servers zijn echt snel (staan in telecity)

en sinds ik mijn domein daar heb ben ik 1 keer offline geweest (tenminste ik kon mijn pagina voor 1 dag niet updaten) en dat was voor een verhuizing wat ze netjes 2 weken van te voren aangekondigd hadden en gevraagd aan mij wanneer ik dat wilde.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Overigens... ik gebruik zelf HostGo in de USA, ik heb daar 2 .coms gehost. In de afgelopen maanden zijn zij nog niet down geweest, ofwel 100^% uptime. Ze zijn ook nog eens vrij snel en de service is ook goed.

Dit is trouwens niet bedoeld als spam.....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 16:48 schreef Attilla het volgende:
jij komt ook wel vaak met je lico voorbij, ik heb niks tegen hun, maar valt me gewoon op, inclusief dat je mij zat te flamen vorige keer, vraag ik me af of je gewoon bezig bent met spamming hier

Verwijderd

ps: check ff www.webselect.nl staat mooi overzichtje

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1