Ik heb zelf de ethernet versie genomen, als je bijv. in de toekomst bij MXSTREAM van standaard ADSL naar fast ADSL wilt heb je sowieso ethernet nodig.
Ik zou dus de ethernetversie aanraden.
Ik zou dus de ethernetversie aanraden.
Zeker weten Ethernet, ik heb het ook en bevalt perfect. Vriend van me met dat USB geval heeft er alleen maar problemen meegehad en nu het werkt is het vaak langzamer dan mijn ethernet terwijl we in het zelfde dorp wonen en dezelfde provider hebben.
Als je een USB modem toch neem, koop dan gelijk een aparte USB PCI kaart, die lost veel problemen op met het usb modem.
Als je een USB modem toch neem, koop dan gelijk een aparte USB PCI kaart, die lost veel problemen op met het usb modem.
Ethernet.....heel simpele redenen:
1. ethernetmodem kun je tweaken (dus pptp eruit,en ppp erin....kun je meteen je hele netwerk voorzien van internet, want je modem is dan ook meteen router)
2. vpn word niet door elk os ondersteund.....met een getweakte ethernet heb je dat dus niet meer......net zoals usb.....is in oude os-en ook niet mogelijk....
3. ethernet is stabieler.....die usb-modem schijnt er nog wel eens uit te knallen, en heb dat met ethernet nog nooit gehad
1. ethernetmodem kun je tweaken (dus pptp eruit,en ppp erin....kun je meteen je hele netwerk voorzien van internet, want je modem is dan ook meteen router)
2. vpn word niet door elk os ondersteund.....met een getweakte ethernet heb je dat dus niet meer......net zoals usb.....is in oude os-en ook niet mogelijk....
3. ethernet is stabieler.....die usb-modem schijnt er nog wel eens uit te knallen, en heb dat met ethernet nog nooit gehad
Verwijderd
met ethernet haal je hogere snelheden mee dan met usb.
met usb haal je ongeveer een snelheid van 12Mbit/s terwijl je met een ethernetkaart 100Mbit/s per seconden haalt.
je moet ook opletten met de kabellengte die mag maximaal 4 meter zijn bij usb en zelfs met verstekkers kom je maar tot enekele tientallen meters bij ethernet haal je met gemak hondereden meters.
daarnaast zijn de kosten ook in het nadeel van een usb modem
dus neem ethernet zal ik zeggen
met usb haal je ongeveer een snelheid van 12Mbit/s terwijl je met een ethernetkaart 100Mbit/s per seconden haalt.
je moet ook opletten met de kabellengte die mag maximaal 4 meter zijn bij usb en zelfs met verstekkers kom je maar tot enekele tientallen meters bij ethernet haal je met gemak hondereden meters.
daarnaast zijn de kosten ook in het nadeel van een usb modem
dus neem ethernet zal ik zeggen
Vragen over ADSL etc horen in IT
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()