Je begrijpt zeker niet wat ik bedoel? 
Ik bedoel kaders buiten de standaard kaders om. Dus zeg maar dat ik bloemen als kader wil voor de bloemenwinkel ofzo. Dus custom kaders zeg maar.
Ik bedoel kaders buiten de standaard kaders om. Dus zeg maar dat ik bloemen als kader wil voor de bloemenwinkel ofzo. Dus custom kaders zeg maar.
Verwijderd
Je bedoeld framestyle dus...
Het is denk ik het beste om een frame in grootte te importeren als plaatje en daarin je tekst te verweren. Misschien is het mogelijk om extra frames (anders dan je standaard) te installen in Quark maar dat weet ik niet.
Het is denk ik het beste om een frame in grootte te importeren als plaatje en daarin je tekst te verweren. Misschien is het mogelijk om extra frames (anders dan je standaard) te installen in Quark maar dat weet ik niet.
je kan wel je eigen lijntjes maken in quark, dus die dingetjes als 'yearbook' etc. Kijk ff in edit
Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin
heb quark hier niet installed staan, maar volgens mij trekt ie het ook als je een vectorvorm hebt die uit 1 gesloten lijn bestaat (coreldraw of illustrator)
Negeren is vooruitzien
Waarom maak je niet gewoon een kader met een je motiefje, en vervolgens daarin een kleiner kader met de tekst of watooit.
Hoewel ik me ook bedenk dat je volgens mij (heb het hier niet geinstalleerd staan dus kan niet kijken) bij de optie waar je stippellijnen kan kiezen ook custom dingetjes kan maken...maar dat weet ik niet helemaal zeker..
Hoewel ik me ook bedenk dat je volgens mij (heb het hier niet geinstalleerd staan dus kan niet kijken) bij de optie waar je stippellijnen kan kiezen ook custom dingetjes kan maken...maar dat weet ik niet helemaal zeker..
edit:
Wat jongoud eigenlijk al zei
tot zover ik nu weet, kan dat niet. je hebt een standard zwart wit kaders die je eventueel bij kunt "kopen" 
zijn altijd in 1 kleur. Vergeet niet : tis professioneel, en geen meegeleverde scannersoftware
zijn altijd in 1 kleur. Vergeet niet : tis professioneel, en geen meegeleverde scannersoftware
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Op woensdag 28 november 2001 22:41 schreef 2 het volgende:
edit:
offtopic:
lol @ 2's icon
Zullen we ook het hele alfabet doen ?
lol @ 2's icon
Zo ver ik weet bestaan er geen Xtentions met extra kaderstijlen.
In Quark kun je wel gaan zitten klooien met zgn. Bezier-curven, maar dat wordt niet vaak door een drukker gewaardeerd (geeft soms conversie-conflivcten).
Ik zou zeggen:
1) maak je pagina op zoals jij dat wilt zonder kaders,
2) exporteer deze als eps,
3) teken daarna in Illustrator jouw gewenste bloementjes op exact de juiste maat
4) exporteer dit 'kader' als eps
5) plaats 'kader'-illustratie rond tekstvak
Succes!
In Quark kun je wel gaan zitten klooien met zgn. Bezier-curven, maar dat wordt niet vaak door een drukker gewaardeerd (geeft soms conversie-conflivcten).
Ik zou zeggen:
1) maak je pagina op zoals jij dat wilt zonder kaders,
2) exporteer deze als eps,
3) teken daarna in Illustrator jouw gewenste bloementjes op exact de juiste maat
4) exporteer dit 'kader' als eps
5) plaats 'kader'-illustratie rond tekstvak
Succes!
Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!
Waarom zou je het niet kunnen doen als toegelicht in mijn post, 5 berichten hierboven? Geen probleem toch?Op woensdag 28 november 2001 23:34 schreef Deegroller het volgende:
Zo ver ik weet bestaan er geen Xtentions met extra kaderstijlen.
Als je maar binnen de marges van het document blijft. Dit valt uiteraard altijd wel kort te sluiten met je drukker. (En wat zou het, als je bv. 2mm marge neemt voor het stanswerk en je maakt dus een kader daarbuiten wordt het er gewoon lekker afgestanst..
Dat zijn die Bezier-curven. En ik heb bij 4 verschillende drukkers meegemaakt dat het niet vlekkeloos verliep.
Bovendien heb je in Illustrator veel meer vrijheden dan die curven van Quark.
Wel leuk als je er zelf nog tekst in wil gooien...maar in alle andere gevallen prefereer ik een illustratie!
Bovendien heb je in Illustrator veel meer vrijheden dan die curven van Quark.
Wel leuk als je er zelf nog tekst in wil gooien...maar in alle andere gevallen prefereer ik een illustratie!
Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!
hehehe we gaan wel eens een kontest houden wie het mooiste usericon kan maken mbv pellepaintOp woensdag 28 november 2001 23:23 schreef willem169 het volgende:
offtopic:
lol @ 2's icon
Verwijderd
Vormleer 2 aan de Haagsche Hogeschool Opleiding IPO??Op woensdag 28 november 2001 14:15 schreef Cool_Duck het volgende:
Je begrijpt zeker niet wat ik bedoel?
Pagina: 1