ADSL tweak: MSN wel geen IE

Pagina: 1
Acties:

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:20
Nou ik heb dus mijn modem getweakt zover ik weet is dat goed gegaan. Nou heb ik mijn modem aangesloten op een switch en internet doet het niet. Dat vond ik al niet zo vreemd omdat bij mij thuis nooit iets het in eens doet.
Op de switch zitten nu 3 computer aangesloten en de ADSL modem.
Nou kan ik vanuit elke computer de pagina 10.0.0.138 opvragen. Ook kan ik alle netwerk shares zien. Maar ik krijg dus geen toegang tot internet. Nu heb ik de modem van de switch af gehaald en deze direct op mijn computer aangesloten (mijn computer zit dan niet meer op de switch). Ik start de computer op met de volgende netwerkinstelling: ip: 10.0.0.150
subnet: 255.255.255.0
gateway: 10.0.0.138
Nu blijkt ineens dat msn het doet maar ik kan geen internet pagina's browsen :? .
Nu vraag 1 hoe kan dit?

Nadat msn het deed en IE niet dacht ik laat ik hem weer op mijn switch aansluiten en dan nog eens proberen. Nu doet hij het niet. Ik heb de ADSL modem op 2 manieren geprobeerd toen hij weer op de switch zat (geen DHCP en als DHCP server wanneer ik hem als DHCP server heb ik de comp natuurlijk hiervoor ingesteld).
Nu vraag 2 waarom doet msn het nu niet.

Taal fouten inbegrepen ;)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Als ik t zo lees komt t allemaal omdat je geen DNS hebt opgegeven....je kunt in het modem de dns-server van je provider zetten...je kunt ze ook bij de client instellen, maar dat is niet echt handig. kijk of informeer even bij je provider wat het adres is van de DNS.

iRacing Profiel

• The-Source
bericht voor modje: zou je het woord maar tussen wel geen willen zetten. (bold hoeft natuurlijk niet)

• The-Source
Op woensdag 28 november 2001 13:32 schreef kroegtijger het volgende:
Als ik t zo lees komt t allemaal omdat je geen DNS hebt opgegeven....je kunt in het modem de dns-server van je provider zetten...je kunt ze ook bij de client instellen, maar dat is niet echt handig. kijk of informeer even bij je provider wat het adres is van de DNS.
Ik gebruik HCCnet ADSL en daarbij heb ik een vast ip adres. Moet ik dus dat ip-adres invullen?

edit:
hcc site[quote]
De DNS instellen

De DNS-gegevens dient u altijd automatisch door onze server toe te laten wijzen.

[/quote]

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
je moet in het modem de 2 DNS servers instellen, HCC zal vast wel ergens de IP nummers van die DNS servers hebben staan.

Om zeker te weten of het aan de DNS ligt doe je vanuit de command promt een ping naar ip adres en een ping naar de URL van dat IP adres:

Dus bijv: www.tweakers.net
en 213.239.154.14

als het ip nummer wel een respons geeft en het www adres niet ligt het zeker aan de DNS

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• The-Source
Op woensdag 28 november 2001 13:42 schreef 4of9 het volgende:
je moet in het modem de 2 DNS servers instellen, HCC zal vast wel ergens de IP nummers van die DNS servers hebben staan.

Om zeker te weten of het aan de DNS ligt doe je vanuit de command promt een ping naar ip adres en een ping naar de URL van dat IP adres:

Dus bijv: www.tweakers.net
en 213.239.154.14

als het ip nummer wel een respons geeft en het www adres niet ligt het zeker aan de DNS
ik zal dat thuis proberen. ik zit nu op mijn stage adres dus dat gaat moeilijk (ik kan het ook niet mailen dus ik moet alle tips ff pennen)

Verwijderd

klaasbram: Beter om je modem niet te tweaken als je er GEEN verstand van hebt.

• The-Source
Op woensdag 28 november 2001 13:48 schreef Bagger het volgende:
klaasbram: Beter om je modem niet te tweaken als je er GEEN verstand van hebt.
Nou ik had/ heb er een hele guid bij dus die heb ik helemaal gevolgd. Soms heb je wel eens waarneer er lang mee bezig bent dat je iets over het hoofd ziet.

Verwijderd

Had ik ook en het is idd je dns.
Heb zelf even gekeken op hccnet en idd hebben ze het veranderd naar automatisch toewijzen,dit betekent niet dat er dan maar automatisch geen dns server ip's bekend zijn want....ff verder kijken op de zlfde page en....

Mac
1. Open het regelpaneel TCP/IP
2. Vul bij Naamserver-adres de volgende DNS nummers in
62.251.0.6 en 62.251.0.7
3. Sluit het venster
4. Klik op ja bij 'bewaar de aangebrachte wijzigingen'

Instellingen voor de mac .....die twee ip-adressen moet je gewoon ff instellen en hup klaar ben je.
Nog een gratis tip :) :Zet je defserver in je modem even naar het ip adres van je pc, dat scheelt weer een draadje in de trend van: Halflife met adsltweak werkt niet.
Suc6!

• The-Source
Op woensdag 28 november 2001 13:51 schreef mig_01 het volgende:
Had ik ook en het is idd je dns.
Heb zelf even gekeken op hccnet ....

Mac
1. Open het regelpaneel TCP/IP
2. Vul bij Naamserver-adres de volgende DNS nummers in
62.251.0.6 en 62.251.0.7
3. Sluit het venster
4. Klik op ja bij 'bewaar de aangebrachte wijzigingen'

...
Nog een gratis tip :) :Zet je defserver in je modem even naar het ip adres van je pc, dat scheelt weer een draadje in de trend van: Halflife met adsltweak werkt niet.
Suc6!
Ik draai zelf Winhoos X(tra) P(roblems) maar dat hoort niets uit temaken voor de modem. Zijn dit niet de dsn ip-adressen voor inbelverbindingen of werken ze ook voor ADSL?

Verwijderd

Pri DNS van HCC = 62.251.0.6
Sec DNS van HCC = 62.251.0.7

Je moet echter NIET alleen in je modem de DNS invoeren (onder kopje PPP) maar ook bij het DNS-tabblad van je IP-config (onder 9x) of in de IP-regels (onder 2k/XP).

Probleem dat je niet je modem kan benaderen als je op je switch zit, heeft waarschijnlijk met dubbele cross-over te maken. Check het even door eerst je rj45 plug in de crosslink-poort te stoppen. Als dat niet werkt, dan in een gewone linkpoort.

• The-Source
Op woensdag 28 november 2001 14:02 schreef Peach98 het volgende:
Pri DNS van HCC = 62.251.0.6
Sec DNS van HCC = 62.251.0.7

Je moet echter NIET alleen in je modem de DNS invoeren (onder kopje PPP) maar ook bij het DNS-tabblad van je IP-config (onder 9x) of in de IP-regels (onder 2k/XP).
maar als ik hem nu als DHCP server instel moet ik dat dan nog steeds doen (ik heb er nu het liefst zo min mogelijk werk aan)
Probleem dat je niet je modem kan benaderen als je op je switch zit, heeft waarschijnlijk met dubbele cross-over te maken. Check het even door eerst je rj45 plug in de crosslink-poort te stoppen.
Niet als flame bedoelt maar
in mijn bericht staat dat alle computers de pagina 10.0.0.138 (de ADSL modem pagina) kunnen op vragen.

Verwijderd

In principe zou de DHCP service ook de DNS gegevens moeten forwarden, daar heb je gelijk in. Maar als dat niet werkt, waarom dan geen vast IP's en wel resultaat? DHCP is eigenlijk pas leuk als je >10 pc's hebt. Aan een paar IP's administreren ga je niet d++d, toch? ;)

Wat betreft die crossover: xcuse me, niet goed gelezen...

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op woensdag 28 november 2001 14:13 schreef Peach98 het volgende:
In principe zou de DHCP service ook de DNS gegevens moeten forwarden, daar heb je gelijk in. Maar als dat niet werkt, waarom dan geen vast IP's en wel resultaat? DHCP is eigenlijk pas leuk als je >10 pc's hebt. Aan een paar IP's administreren ga je niet d++d, toch? ;)

Wat betreft die crossover: xcuse me, niet goed gelezen...
het werkt wel met DHCP, zo heb ik t ook lopen, ook met hccnet....gaat perfect. Je zet in t modem de dns-server (kan er geloof ik maar 1 opgeven, maar dat is ook genoeg...2e is alleen maar als de 1e het niet doet) en je gateway opgeven....je clients instellen op automatisch ip, automatisch dns, geen gateway en t werkt........perfect gewoon......

iRacing Profiel

• The-Source
Nou ik heb ff een samenvatting gemaakt van jullie tips. Als er een foutje in zit dan hoor ik dat graag.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
ff pingen:
www.tweakers.net | 213.239.154.14 om te kijken of het aan dns ligt

Vul bij Naamserver-adres de volgende DNS nummers in 
62.251.0.6 en 62.251.0.7

defserver in je modem even naar het ip adres van je 
pc (is wel makkelijk voor online games)

DHCP server instellen kan maar liever niet

wanneer geen DHCP dan
elke comp 
ip: 10.0.0.x
dns 62.251.0.6
en  62.251.0.7

Nu nog ff een klein vraagje over defserver (ik zit nu niet achter de modem). Als je nu met 2 comp wilt gaan online gamen dus comps met ip 10.0.0.150 en 10.0.0.151 kun je dan 2 defserver instellen of is er maar 1 mogelijk.

Verwijderd

Kijk ff naar je subnetmask voor de pc's dacht dat dat 255.0.0.0 was maar dat moet je maar ff proberen,nee met defserver kun je (het woord zegt het al -->default server)maar 1 pc aangeven.
Het is wel mogelijk om met meerdere pc's online te gamen maar dan moet je voor de andere pc's handmatig gaan mappen en kijk--> [topic=325723/1/25]

das handig!!!!
Keep them coming :)

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Op woensdag 28 november 2001 14:27 schreef klaasbram het volgende:
Nou ik heb ff een samenvatting gemaakt van jullie tips. Als er een foutje in zit dan hoor ik dat graag.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
ff pingen:
www.tweakers.net | 213.239.154.14 om te kijken of het aan dns ligt

Vul bij Naamserver-adres de volgende DNS nummers in 
62.251.0.6 en 62.251.0.7

defserver in je modem even naar het ip adres van je 
pc (is wel makkelijk voor online games)

DHCP server instellen kan maar liever niet

wanneer geen DHCP dan
elke comp 
ip: 10.0.0.x
dns 62.251.0.6
en  62.251.0.7

Nu nog ff een klein vraagje over defserver (ik zit nu niet achter de modem). Als je nu met 2 comp wilt gaan online gamen dus comps met ip 10.0.0.150 en 10.0.0.151 kun je dan 2 defserver instellen of is er maar 1 mogelijk.
Helemaal OK ;)
Werkt bij mij perfect :)

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 14:46 schreef AaroN het volgende:

[..]

Helemaal OK ;)
Werkt bij mij perfect :)
Idem dito. Bij mij hetzelfde.

• The-Source
Nou allemaal bedankt voor jullie tips. Als ik er nou niet meer uit kom dan weet ik het ook niet.

• The-Source
Bijna vergeten te vertellen dat het allemaal nu werkt. Het was inderdaad de DNS instellingen.

Pagina: 1