Nou ik heb dus mijn modem getweakt zover ik weet is dat goed gegaan. Nou heb ik mijn modem aangesloten op een switch en internet doet het niet. Dat vond ik al niet zo vreemd omdat bij mij thuis nooit iets het in eens doet.
Op de switch zitten nu 3 computer aangesloten en de ADSL modem.
Nou kan ik vanuit elke computer de pagina 10.0.0.138 opvragen. Ook kan ik alle netwerk shares zien. Maar ik krijg dus geen toegang tot internet. Nu heb ik de modem van de switch af gehaald en deze direct op mijn computer aangesloten (mijn computer zit dan niet meer op de switch). Ik start de computer op met de volgende netwerkinstelling: ip: 10.0.0.150
subnet: 255.255.255.0
gateway: 10.0.0.138
Nu blijkt ineens dat msn het doet maar ik kan geen internet pagina's browsen
.
Nu vraag 1 hoe kan dit?
Nadat msn het deed en IE niet dacht ik laat ik hem weer op mijn switch aansluiten en dan nog eens proberen. Nu doet hij het niet. Ik heb de ADSL modem op 2 manieren geprobeerd toen hij weer op de switch zat (geen DHCP en als DHCP server wanneer ik hem als DHCP server heb ik de comp natuurlijk hiervoor ingesteld).
Nu vraag 2 waarom doet msn het nu niet.
Op de switch zitten nu 3 computer aangesloten en de ADSL modem.
Nou kan ik vanuit elke computer de pagina 10.0.0.138 opvragen. Ook kan ik alle netwerk shares zien. Maar ik krijg dus geen toegang tot internet. Nu heb ik de modem van de switch af gehaald en deze direct op mijn computer aangesloten (mijn computer zit dan niet meer op de switch). Ik start de computer op met de volgende netwerkinstelling: ip: 10.0.0.150
subnet: 255.255.255.0
gateway: 10.0.0.138
Nu blijkt ineens dat msn het doet maar ik kan geen internet pagina's browsen
Nu vraag 1 hoe kan dit?
Nadat msn het deed en IE niet dacht ik laat ik hem weer op mijn switch aansluiten en dan nog eens proberen. Nu doet hij het niet. Ik heb de ADSL modem op 2 manieren geprobeerd toen hij weer op de switch zat (geen DHCP en als DHCP server wanneer ik hem als DHCP server heb ik de comp natuurlijk hiervoor ingesteld).
Nu vraag 2 waarom doet msn het nu niet.
Taal fouten inbegrepen ;)