Hoe laat ik TextBox1 scrollen, als TextBox2 scrollt. Dat de eerste dus net zoveel regels scrollt als de tweede. Een TextBox heeft geen scroll event, maar misschien dat het met API kan. Weet iemand dat?
Ben ik op zich met je eens, maar dat maakt hier niets voor uit. In VB6 heb je ook geen scroll-event.Op donderdag 29 november 2001 10:20 schreef mrdude het volgende:
Advies:
Get VB6
Je zou het met een subclassje kunnen doen, maar ik heb even geen zin om na te kijken welke windows message je daarvoor moet gaan afvangen.
Exact expert nodig?
Ik heb VS6 ook wel, maar VB5 vereist toch weer wat minder dll's. Ook worden bij de installatie van 6 allerlei nieuwe ocx'en geïnstalleerd en daar heb ik geen zin, want die moet je ook allemaal meeverspreiden. Daarom gebruik ik dus 5.
Die HOWTO van dev werkt wel leuk. Jammer dat dit niet met twee boxen tegelijk werkt. Dus dat je in de ene box text heb en een andere, links van de eerste, de regelnummers die bij die tekst past. Als je dan in de box met text scrollt, dat dan ook die met regelnummers meescrollt. Maar dat zal dus wel niet kunnen.
Ohja, nog wat, die #If, #Then en #Else zijn toch voor de compiler en niet voor de pc waarop het programma wordt uitgevoerd? Dus daar heb je eigenlijk niets aan?
Die HOWTO van dev werkt wel leuk. Jammer dat dit niet met twee boxen tegelijk werkt. Dus dat je in de ene box text heb en een andere, links van de eerste, de regelnummers die bij die tekst past. Als je dan in de box met text scrollt, dat dan ook die met regelnummers meescrollt. Maar dat zal dus wel niet kunnen.
Ohja, nog wat, die #If, #Then en #Else zijn toch voor de compiler en niet voor de pc waarop het programma wordt uitgevoerd? Dus daar heb je eigenlijk niets aan?
Verwijderd
Idd, dat komt omdat ie ook 16-bit compatible is (kan niet eens meer met VB5). Het is WEL mogelijk wat jij wilt, ik heb t ooit gezien.
Tja, ik heb het ook wel 's gezien, maar alle vette programma's zijn geschreven in C(++) en da's natuurlijk weer een ander verhaal...
Dus of het ook in VB kan. We zullen het zien, misschien dat iemand (anders) het weet???
Dus of het ook in VB kan. We zullen het zien, misschien dat iemand (anders) het weet???
Aha, we gaan vooruit. Maar Caesar heeft ook gezien en uhm, tja, die overwon ook. Vdomme, uitgeluld...
Verwijderd
Ik heb wel n idee 
Als je nou ns zelf de scrollbars erbij zet en met Text.SelStart de positie opvraagt.
Dan kun je met:
de positie veranderen.
Moet je dan ff aanpassen voor omhoog
De API:
Als je nou ns zelf de scrollbars erbij zet en met Text.SelStart de positie opvraagt.
Dan kun je met:
code:
1
| SendMessage Text.hwnd, WM_KEYDOWN, VK_DOWN, 0& |
de positie veranderen.
Moet je dan ff aanpassen voor omhoog
De API:
code:
1
2
3
| Private Declare Function SendMessage Lib "user32" Alias "SendMessageA" (ByVal hwnd As Long, ByVal wMsg As Long, ByVal wParam As Long, lParam As Any) As Long Private Const WM_KEYDOWN = &H100 Private Const VK_DOWN = &H28 |
Verwijderd
En? Is t opgelost?
Anders kan ik nog wel ff kijken of ik het programma kan vinden waar ik t ooit gezien heb
Anders kan ik nog wel ff kijken of ik het programma kan vinden waar ik t ooit gezien heb
Ik heb het nog niet getest, maar ik zag gisteren je reply. En omdat ik de mentaliteit van de mods op W&G gevoeld heb, ga ik geen 'bedankt' meer zeggen. Of heeft dit forum een heel ander beleid m.b.t. newbies? Als dat het geval is, bedankt, dev!
Tjah je zou kunnen zeggen dat we hier een iets ander beleid hebben. Onder het motto "everyone's a newbie at some point" (ik dus ook)... feel free to b a newb!Op vrijdag 30 november 2001 09:40 schreef KtK het volgende:
Ik heb het nog niet getest, maar ik zag gisteren je reply. En omdat ik de mentaliteit van de mods op W&G gevoeld heb, ga ik geen 'bedankt' meer zeggen. Of heeft dit forum een heel ander beleid m.b.t. newbies? Als dat het geval is, bedankt, dev!
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
K, een stukkie humor tussendoor is altijd leuk. Maar op dat andere forum worden newbs dus afgezeken. Terwijl er ook nog genoeg domme vragen en idem antwoorden worden gesteld/gegeven. Ik ga vanmiddag trouwens ff testen of het werkt en dan zal ik nog wel ff tegen de regels in een 'bedankt' reply achterlaten...
Pagina: 1