Ja, de HD570 kan gewoon geen miskoop zijn. Er is echt uit meerdere topic gebleken dat iedereen er heel erg dik tevreden over is.
Ikzelf heb je HD250 LinearII, vergelijkbaar met die van F329,-. Als je vooral lange tijden achter elkaar muziek luisterd kan ik je een open systeem aanraden. Een gesloten systeem heeft vaak een groter frequentiebereik, vaak geven ze alle tonen linear weer tot 40Hz. Absoluut de allerlaagste tonen in normale muziek. Optimaal, maar.... Een gesloten systeem -> sneller moe worden van je oren en jij, dreunende bassen (op een mooie manier

).
Open = lage frequenties kunnen zich nu ook verplaatsen naar de buitenlucht. Minder belasting voor je oor, minder goed frequentiebereik. Een gesloten systeem dempt (vooral de hoge tonen) van je omgeving ENORM, en vanaf de buitenkant is deze koptelefoon ook praktisch niet te horen. Als je daar waarde aan hecht kan een gesloten systeem eerder een oplossing zijn.
Het is dus een keuze tussen superdiepebass en (voor die prijs) acceptabele midrange en treble. Of voor redelijke bass (moeilijk te omschrijven, als het ware bass van een pc subwoofersetje) en een relatief beter hoog en midden...
Zelf vind ik de HD570 nog beter klinken dan de HD250 (van F349,- vergelijkbaar met je eerste plaatje, klinkt precies hetzelfde, zelfde specs, ander design), buiten de bass.
Beter in een zin van een beter stereobeeld (op de een of andere manier komt dat beter tot zijn recht bij open systemen), en meer dynamics (echo's en zachte achtergrond geluiden beter hoorbaar).
Ik heb voor de HD250 gekozen, omdat ik grote waarde hecht aan de bass. Maar dan betaal je daar ook weer 2x meer voor + de HD570 slaat bij iedereen aan.
En de Koss De pro 4aa klinkt goed maar is werkelijk een gruwelijk ding om lang op je hoofd te hebben. Ik kreeg binnen 5 minuten al rode oren.