[Linux] Quake upload Prioriteit

Pagina: 1
Acties:

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 15:45
Ik heb al eens rond zitten zoeken hoe ik dit voor elkaar krijg en al wat zitten prutsen met IPRoute2 (ip+tc). De voorbeelden spreken voor zich, maar het werkt gewoon niet :(

De situatie is als volgt: ik heb een ADSL 512/64 abbo waarop een lokaal netwerk van 3 pc's is aangesloten (met een Linux server als router). Als iemand aan het Quaken is gaat dit in principe prima (ping 30-60). Zodra er iemand anders echter gaat downen gaat de ping naar 700+. De download genereert dus teveel upload. Maar hoe kan ik dit beperken zodat Quake rond een acceptabele snelheid blijft? Als je meet heeft Quake2 maar zo'n 3kb/s nodig (van de 6kb/s totaal). Dus op zich moet het kunnen. Maar hoe? Heeft iemand hier een werkend voorbeeld voor?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 21:42
't Principe wat je zoekt heet volgens mij 'Throttling' of zo. Je wilt per client kunnen instellen wat zijn max down max up moet zijn.

• eborn
Nou, eigenlijk per poort. Dus Quake (stel: 27910-27999) moet gewoon altijd 4kb/s krijgen. Dat is denk ik wel genoeg. Ik heb een mooi script maar het werkt niet. Quake gaat nog steeds naar ping 700+. En je kunt volgens mij ook geen stats van iproute2 opvragen?

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
4kb/s voldoende :? probeer het is met iets meer, denk toch dat je moet rekenen dat je 6kb/s nodig hebt.

• eborn
Nou, als ik bij iptraf kijk terwijl er gequaked wordt zie ik dat mijn upload op ongeveer 32kBits/s staat. Dus dat lijkt mij dan voldoende toch? :)

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 15:57
2 kb max

vergelijkend met half-life waarin je kan zien hoeveel je download en upload. Bij mij komt die teller nooit boven de 2 kb

maar speel er gewoon wat mee
Pagina: 1