80mm JustCooler fan opkrikken?

Pagina: 1
Acties:

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-05 22:33

Garrett

Watercooler

Topicstarter
Is het mogelijk om de 80mm JustCooler fan sneller te laten draaien d.m.v. het verhogen van de 0.13AMP?

Ik had laatst namelijk een 60mm fan die 0.51AMP was en die draaide echt tering snel, alleen ook teringluidruchtig :D

Maar aangezien die 80mm fan vrij stil is (hij draait ook niet superhard natuurlijk) wilde ik eens kijken of dat mogelijk zou zijn, je krijgt allicht meer airflow met 80mm dan met 60 :)

Alvast bedankt.

I love watercooling

Verwijderd

McD weet weinig van stroom.......
wel van fans :)

nee, sorry als ik het wist zou ik je graag helpe

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ja, als je de stroom verhoogt gaat hij idd een stuk harder draaien, de levensduur gaat echter ook harder achteruit.
Zo heb ik eens me goldenorb fan doorgebrandt :P

39

Verwijderd

Je moet de spanning verhogen, waardoor je fan ook meer stroom trekt en harder gaat draaien. Uit wat experimenten met 10 fannetjes weet ik dat de meeste 12 Volt fan's bij nog op 30 Volt kunnen draaien. Ze worden alleen wel warm na een tijdje :)

Verwijderd

Koop gewoon een fatsoenlijke fan, een papst of een delta ofzo... Zijn wel duur, maar presteren ook stukken beter, de papst is nog redelijk stil ook...

Verwijderd

volgens mij zit het iets ingewikkelder..
het motortje in die fan van je heeft een bepaalde weerstand.. en kan dus niet (veel)meer stroom doorlaten wel kan je het voltage verhogen... dit heeft ook tot gevolg dat de fan harder gaat draaien.. dit lijkt me een betere optie dan het amperage te verhogen (komt de levensduur ten goede) :)

GL..

Verwijderd

Die Just cooler is ook niet verkeerd hoor, hij houdt mijn temp lekker op 39 graadjes. :)

Verwijderd

D'r valt weinig aan 'over te klokken', nee. :9

Maar een 12 Volt fan is bijna 99 van de 100 keren ontworpen om mazimaal op 13,8 volt te lopen. Dat komt hoofdzakelijk omdat de meeste van die apparaten voor gebruik op een auto-accu is gespecificeerd. In een rijdende auto is de werkelijke spanning, van de generator van de auto dus, 13,8 Volt.

Je kunt een klein beetje meer spanning er op zetten, maar ja, waar denk je die 1,8 volt vandaan te halen ..?

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op woensdag 28 november 2001 12:28 schreef Garrett het volgende:
Is het mogelijk om de 80mm JustCooler fan sneller te laten draaien d.m.v. het verhogen van de 0.13AMP?

Ik had laatst namelijk een 60mm fan die 0.51AMP was en die draaide echt tering snel, alleen ook teringluidruchtig :D

Maar aangezien die 80mm fan vrij stil is (hij draait ook niet superhard natuurlijk) wilde ik eens kijken of dat mogelijk zou zijn, je krijgt allicht meer airflow met 80mm dan met 60 :)

Alvast bedankt.
Gut gut wat een taal gebruik mag het mischien wat minder?????

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 12:45 schreef DarkShot het volgende:
Je moet de spanning verhogen, waardoor je fan ook meer stroom trekt en harder gaat draaien. Uit wat experimenten met 10 fannetjes weet ik dat de meeste 12 Volt fan's bij nog op 30 Volt kunnen draaien. Ze worden alleen wel warm na een tijdje :)
Ja leuk idee heb jij zeg. Eerst een betere koeling totdat je fan er toch maar mee stopt. Dan geen koeling meer.

Is wel stil dan, totdat je natuurlijk de stank begint te ruiken (go[PIEPERDEPIEP]omme ;) )

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-05 22:33

Garrett

Watercooler

Topicstarter
Of je zet een 80mm fan op je cpu, wel zo'n 0.51Amp ding dan he :D wat zal die koelen zeg

I love watercooling

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:16

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 28 november 2001 13:18 schreef Mightymouse het volgende:

[..]

Gut gut wat een taal gebruik mag het mischien wat minder?????
Moet jij nodig zeggen met zo'n icoon!! ;)

Verwijderd

jaag er 17 volt doorheen.. :) gebruik de search om er achter te komen hoe je 17volt uit een ATX connectortje krijgt!

Verwijderd

Ach en als die te warm word dan kun je er altijd nog een fan achter plakken voor de koeling ;) *D
Pagina: 1