videokaart met tv-out voor k6-2 400

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoi,
Ik heb hier nog een AMD K6-2 400Mhz staan met 192MB RAM. Ik wil deze eigenlijk doorlussen naar m'n pc. Echter om nou veel geld uit te geven voor een videokaart omdat ik alleen maar films kijk en af 'n toe nog 'ns wat spellen speel, lijkt me wat zinloos.
Is zo'n goedkoop (fl.150,) Geforce 2 of TNT2 kaartje een oplossing?
Er zit nu btw een Ati 3D rage pro kaart in.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik begrijp niet helemaal wat je nou precies wil.

Maar als je voor een goede "goedkope" tv-out oplossing wilt gaan, ben je het beste uit met een GF2MX met tv-out.

Alleen vraag ik me af of je CPU snel genoeg is om DIVX vloeiend af te spelen. Maar dat weet je zelf wel.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• MadMurdock
  • Niet online
't ging me idd gewoon om tv-out oplossing.

hij draait btw nu ook alles goed op m'n ati (8mb), dus dat zal wel loslopen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
in ieder geval qua divx afspeelbaarheid..ik heb k6-2 500..en die ken ut..

maar gewoon simpel kaartje nemen...als je mobo hebt met agp slot zoals mij...prop je er gewoon een goedkoop agp kaartje in met tv-out

• MadMurdock
  • Niet online
heb ff wat opgezocht.. dacht aan een van deze 3.

- PowerColor Sniper2 TNT2 M64 32MB TV-Out
- ATi Xpert 2000 32MB TV-Out
- PowerColor GeForce2 MX200 32MB

suggesties of ervaringen?
is AGP in dit geval trouwens beter dan PCI?

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-02 20:28
Ati xpert 2000 heeft perfecte dvd playback en een tv-out van Ati kwaliteit.

Van die drie die jij aanwijst is dit absoluut de beste keus als je alleen de tv-out wilt gebruiken en af en toe een spelletje wilt spelen.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• MadMurdock
  • Niet online
met zo'n overtuigende post ben ik overstag ;)

thnx

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Dus divx spelen op jouw k6-2 400 wil soepel??
Ik heb mijne op 4 * 105 draaien ook met 196 mb ram en een v3400 TNT +tvout, maar bij een groot aantal divxen is het geluid out of sync. :(

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:31

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Als ik jou was kocht ik gewoon een hele goedkope kaart als de mx200 maar dan wel met tv-out, die pc zal wel geen hoge prestaties hierdoor krijgen maar je hebt wel tv-out :)

-= Very annoying forum person =-

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 17:11
ik heb een k6 600mhz met een ati rage 128 mobilty 8mb.
ding word zeker niet warm, en geeft echt een schiternd beeld. maar divxjes afspelen gaat net niet. tenminste het ziet er goed uit, maar in somige situaties zie je gewoon een beeldopbouew probleem, niet storend alleen als je er oplet zie je dit. (eens in de minuut ofzo).

Deze heeft videokaart heeft tv-out. maar is eigenlijk niet aantekrijgen omdat de chipbedoelt is voor laptops.

Maar waarom koop je geen voddo 2ehands. lekker goedkoop en die vreten niet zoveel systeemkracht, en erg belangrijk om op teletten is welke chipset je hebt! ik heb nooit windows 2k draaiende gekregen icm met mijn nvidia tnt2 m64 kaartje!

• asmoday

asmoday

1349

Op woensdag 28 november 2001 13:18 schreef HermeS het volgende:
Maar waarom koop je geen voddo 2ehands. lekker goedkoop en die vreten niet zoveel systeemkracht, en erg belangrijk om op teletten is welke chipset je hebt! ik heb nooit windows 2k draaiende gekregen icm met mijn nvidia tnt2 m64 kaartje!
Wat bedoel je met voddo? :P
Ik heb toevallig nog een 12mb Voodoo 2 liggen, dus als ik die er bij in gooi zou ik dan meer kans hebben om divx soepel te laten draaien dan nu met alleen een 16mb v3400 TNT :?

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 17:11
Op woensdag 28 november 2001 13:26 schreef asmoday het volgende:

[..]

Wat bedoel je met voddo? :P
Ik heb toevallig nog een 12mb Voodoo 2 liggen, dus als ik die er bij in gooi zou ik dan meer kans hebben om divx soepel te laten draaien dan nu met alleen een 16mb v3400 TNT :?
waarschijnlijk niet.
Divx is meer cpu afhankelijk. maar natuurlijk speelt de grafische kaar ook een belangrijke rol mee (2d).

Maar als je veel gamed. dan kan het nog wel eens schellen omdat hij minder op de cpu leunt.

• asmoday

asmoday

1349

Op woensdag 28 november 2001 13:30 schreef HermeS het volgende:

[..]

waarschijnlijk niet.
Divx is meer cpu afhankelijk. maar natuurlijk speelt de grafische kaar ook een belangrijke rol mee (2d).

Maar als je veel gamed. dan kan het nog wel eens schellen omdat hij minder op de cpu leunt.
Het is voor mijn ouders, dus gamen wordt niet. Maar als mijn broer en ik eens een keertje samen weer bij mijn ouders zijn willen we eigenlijk wel es een divxje kijken.

Misschien dat 4,5 * 105 nog wil als ik voltage op 2.3 of 2.4 zet. Is weer wat cpu erbij. :)

Pagina: 1