[delphi] makkelijk file open vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Vraagje, hoe kan ik in delphi gewoon een data file openen en deze in een memo box laten zien??? Want met var:datafile:file; en dan blockread doen moet ik een datagrootte opgeven, maar deze weet ik niet.

Ik heb een bestand wat volgens mij alleen maar als datafile is weggeschreven ipv textfile (om het onleesbaar te maken) maar ik zoek nu een manier om hem te openen. Of heb ik dan meer info nodig???

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:09

Cyphax

Moderator LNX/AI
Memo?
Memo1.Lines.LoadfromFile(filenaam);

Saved by the buoyancy of citrus

• cimbom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04-2024

cimbom

Just Kidding

LoadFromFile zal wel handig zijn :)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:09

Cyphax

Moderator LNX/AI
En voor je je afvraagt of je 't ook kan saven zonder blockread ofzo: Memo1.Lines.SaveToFile bestaat ook gewoon.
Ik kan je aanraden de help van Delphi af en toe te raadplegen, dan kan je vrijwel altijd snel je antwoord vinden :)
Ga je gewoon even kijken naar de methods die bij een control horen, dan krijg je daar een lijstje van...

Saved by the buoyancy of citrus

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:48
Of je tikt in memo1.lines. ff wachten en je ziet alle mogelijke methodes. Vaak zegt de naam van de methode al voldoende. Anders pak je de help erbij als de methode jouw niets zegt.

Taal fouten inbegrepen ;)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Oeps, ik zei toch al dat het een makkelijk vraagje was. Alleen is het enige probleem dat ik nog steeds een onleesbare file heb, dus zal het toch wel geencodeerd zijn.

Allemaal heel leuke tips trouwens, maar in de help vind je niks als je stug door zit te zoeken op memo1.text :)
Pagina: 1