Beste mensen,
Ik ben al een tijdje bezig met het maken van een dropdownlist. Dat is op zich het punt niet... maar wat wel het punt is dat hij de waarde die ik aanklik niet meeneemt. Ik heb de dropdown gevuld met waarden uit een mysql database. Dat gaat allemaal prima, maar als ik de gegevens probeer op te slaan, geeft hij een foutmelding en zie ik dat hij deze waarde niet meeneemt.
Code van de dropdown:
De code waarin ik de opdracht geef dat hij de informatie van alle ingevulde velden op moet slaan in de database ziet er als volgt uit:
Weten jullie wat ik fout doe?? Ik word er een beetje triest van
Ik ben al een tijdje bezig met het maken van een dropdownlist. Dat is op zich het punt niet... maar wat wel het punt is dat hij de waarde die ik aanklik niet meeneemt. Ik heb de dropdown gevuld met waarden uit een mysql database. Dat gaat allemaal prima, maar als ik de gegevens probeer op te slaan, geeft hij een foutmelding en zie ik dat hij deze waarde niet meeneemt.
Code van de dropdown:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <? require_once("base/db.php"); $dbcon = new base_Db; $dbcon->query("SELECT * FROM sn_Stamland"); print("<select>"); WHILE($dbcon->next_record()) { print("<option>"); print($dbcon->f("CodeLand")); print("</option>"); } print("</select>"); ?> |
De code waarin ik de opdracht geef dat hij de informatie van alle ingevulde velden op moet slaan in de database ziet er als volgt uit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| <? /* Hier worden de gegevens die de klant heeft ingevuld opgeslagen in de database */ $dbcon->query("INSERT INTO sn_Lid_ Roepnaam, Achternaam, Adres, Postcode, Woonplaats, CodeLand, GeboorteDatum, TelefoonThuis, TelefoonMobiel, EmailThuis, HomepageThuis) VALUES (\"$Roepnaam\", \"$Achternaam\", \"$Adres\", \"$Postcode\", \"$Woonplaats\", \"$CodeLand\", \"$GeboorteDatum\", \"$TelefoonThuis\", "$TelefoonMobiel", \"$EmailThuis\", \"$HomepageThuis\" )"); header("Location: aanmelden_stap2.php"); ?> |
Weten jullie wat ik fout doe?? Ik word er een beetje triest van