Welk kwaliteits fotopapier met Epson Stylus Photo

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:50

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Ik sta op het punt om weer eens fotopapier te kopen.
Ik heb een Epson Stylus Photo 750.
Welk fotopapier levert nou goede resultaten?
En wat is het verschil tussen "Inkjet Photo Paper" en "Glossy Film"?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Inkjet photo papier is gewoon standaard fotopapier terwijl dat glossy papier meer glimt.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:50

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Ik las ergens dat HP papier niet zo best presteert in Epson Stylus Photo printers.
Iemand daar ervaring mee?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Een vriend van me was zoiets ook al eens opgevallen 1.5 jaar terug. Ook een Epson printer met HP papier, was ongetwijfeld wel een ander model epson, maar toch.
Ik heb zelf nog wel eens geexperimenteerd met andere soorten inkt en papier op mijn Epson740. Inkt neem ik nu de goedkopere varianten, nauwelijks verschil gemerkt.
Ander papier was een ander verhaal, gaf mij een te groot kleurverschil (vaak wat fletser) dus ik gebruik tegenwoordig weer alleen Epson papier.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Op woensdag 28 november 2001 16:19 schreef Crusader het volgende:
Ik las ergens dat HP papier niet zo best presteert in Epson Stylus Photo printers.
Iemand daar ervaring mee?
Klopt

Ik heb 1 ervaring bij een exvriendin, we snapten niet waar het aan lag dat alle kleuren door elkaar liepen, de inkt hechtte gewoonweg niet. Was dus ook HP papier in een Epson printer. Epson papier er voor de grap in, en perfect :o

Heel tactisch van Epson :P

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• geenidee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ik heb ook de stylus 750 en ik gebruik regelmatig het fotopapier van de hema...is gewoon goede kwaliteit en niet duur..
maar het fotopapier van epson is misschien wel beter..

Verwijderd

Wat het verschil is tussen die 2 soorten is dat het hp papier een stuk gladder is, terwijl het originele epson papier ietwat stroever is, is ook wat meer geschikt voor de afwijkende technologie van epson
nl piezo

• Captain Pervert
Op vrijdag 08 maart 2002 20:45 schreef marvman het volgende:
Wat het verschil is tussen die 2 soorten is dat het hp papier een stuk gladder is, terwijl het originele epson papier ietwat stroever is
Hmm dat moet klopppen. Vandaar dat de inkt niet hechtte. Het liep in elkaar door elkaar heen, net alsof het nog nat was en je er met je vinger in had zitten peuren.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Captain Pervert
Op vrijdag 08 maart 2002 16:35 schreef geenidee het volgende:
ik heb ook de stylus 750 en ik gebruik regelmatig het fotopapier van de hema...is gewoon goede kwaliteit en niet duur..
Bij de lokalte boekhandel hiero zag ik 50 vellen fotopapier voor € 30 ,-

Wat kost het bij de HEMA?

• Captain Pervert
bump

Ik heb Hema fotopapier en het presteert goed in mijn Epson Stylus Photo 810 op gezichten na :( Gezichten bevatten veel kleine details en ze worden altijd flets (alsof de afgebeelde persoon dood- en doodziek is) en dat ziet er niet uit :'(

Weet iemand echt goed papier voor de Epson? Bij V&D ben ik al geweest maar daar hadden ze alleen dun fotopapier (150 gram :r).

Waar kan je 'echt' Epson fotopapier gemakkelijk en goedkoop krijgen?

Verwijderd

Pas op met de 750 en niet orgineel papier.

Ikzelf heb een 1200 gehad en bijna alles was een ramp (Ilford, Tetenal)
Uiteindelijk gewoon Epson Photo paper gaan gebruiken, dat ging goed.

Ik heb nu een 1290 deze is minder kritisch

Verwijderd

Epson had tot voor kort alleen Porous paper en HP voornamelijk swellable
Bij Porous trekt de inkt in het papier maar vormt geen laag dien tengevolge is de lichtvastheid door gas slecht( en dat zorgt voor 90 % van de vervaging)
Swellable blijft de inkt er op liggen en vormt een beschermende laag
Ook is papier en inkt voor de meeste printerfabrikanten een combo wat op elkaar is aangepast voor optimaal resultaat, door nu epson papier in HP of HP papier in epson te geruiken klopt het combo niet meer resulterend in slechte kleuren( zo kan Xerox en Kodak Papier een gele afdruk geven in HP printers)
Er zijn wel photopapers van derden die net zulke goede of betere resultaten geven dan de orginele brand papers maar die zijn dan ook weer duurder
Kwaliteit kost geld mensen, zodra je bezuinigt op zowel papier als inkt lever je kwalitiet in, het zij door lichtvastheid of door het colorgamout

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-08 13:40
Ik heb een doos fotopapier van dixons voor mijn epson 750, een paar aanpassingen in het printermenu doen en het resultaat is perfect.

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
en het resultaat is en blijft het beste met een set Epson papier. Maar goed als je tevreden bent met minder en het er goed uitziet gewoon doorprinten.

Ps, glossy film is plastic papier een rete duur !! Koop premium glossy photo paper, dat werkt perfect samen met die printer.

Freelance tweaker

Pagina: 1