[CSS] links in tabellen

Pagina: 1
Acties:

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 18:27

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Topicstarter
Keej...

Ben net bezig met een woeste CSS voor een website, nu wil ik dat alle links die in een bepaalde <td> staan automagisch een "target = "_blank" " mee krijgen...

Iemand id-en!?!

Gekkie is a proud member of TheBenny!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

dit is niet echt het terrein meer van CSS, immers dat doet de layout en visuele presentatie van een pagina.

meen dat msie met behaviours hier echter wel wat mee kan, daarmee kun je eventen als de onclick afvangen en hieraan javascripten koppelen (een echte target is het dan niet meer, enkel een verkapte window.open(this.href))

voor netscape zou je eens kunen kijken naar JSSS (javascript stylesheets) daarmee kan je alle tags op een pagina benaderen en javascripts op toepassen, maar ik weet eigenlijk niet of dit nog in mozilla ondersteund wordt, vermoed het eigenlijk niet, gezien de enorme mislukken in toepassing van de techniek en aangezien het nooit een standaard is geworden, onder DOM zou het moeten vallen onder document.tags[]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• _Gekkie_

_Gekkie_

Topicstarter
Dus nog best een klus :?

Sukken...

Lijkt me toch gek dat hier nog geen voorbeelden van zijn ofsow?!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 18:23

Pelle

🚴‍♂️

Kun je die <td> niet even uit je document halen, een nieuwe file van maken, en met een search en replace alle <a vervangen voor <a target="_blank"?
Alles weer kopieren, en terugzetten in je originele document. Klaar.

• _Gekkie_

_Gekkie_

Topicstarter
Zou idd leuk zijn Pelle, maar die <td> word live uit een database gehaald :)

ik denk het nu zo te doen:
PHP:
1
2
3
<?
$link = preg_replace("/\b((http(s?):\/\/)|(www\.))([\w\.]+)([\/\w+\.]+)\b/i","<a href=\"http$3://$4$5$6\"target=\"_blank\">$2$4$5$6</a>", $link);
?>

maar hier snap ik echt niets van (zz ook meer iets voor Scripting fora :?

Verwijderd

Je zou een javascript kunnen maken dat alle href's doorloopt en als het parent element een TD is de target aanpast. Ik heb geen zin om het script voor je te maken maar hier is een (ongetest) begin: :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
col = document.all.tags('A');
for(i=0;i<col.length;i++) {
   tag = col[i];
   if (tag.parentElement.tag=='TD') {