Toon posts:

Zijn er STILLE athlon xp coolers onder 100,-?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search eens bekeken en heb topics gevonden over athlon xp coolers, maar nu vraag ik me eigenlijk af of er eigenlijk wel goedkope >>>>stille<<<< coolers zijn voor de athlon XP. Ik wil helemaal geen 160,- neerleggen voor een cooler. Aangezien mijn pc snachts aanstaat, wil ik m wel stil houden. Hij hoeft van mij niet 32 graden te worden, met 58 ben ik ook al blij. Als ie zn hoofd maar houdt en niet al te veel kost...

Dank jullie wel als jullie kunnen helpen.

Verwijderd

coolermasterje natuurlijk als je niet wil oc-en

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

een Globalwin WBK68 is een erg goede koeler voor weinig geld.
Mijn XP 1800+ @1640 is idle 40C en stressed 49/50C :)

edit] en hij maakt nog eens amper geluid

edit2]
Hij is stiller dan me 300Watt voeding van A-open.
hij maakt ongeveer net zoveel herrie als een normale "ordinaire" coolermaster case fan van 8x8cm :)

39

Verwijderd

Topicstarter
Reactie1:Welke van de 20.000 Coolermasters? Ik wil NIET overclocken.

Reactie2: Is ie echt STIL???

Verwijderd

Zelf heb ik er een Titan twin opzitten. Die gebruikte ik ook voor mijn duron 700. Die hoor je ook totaal niet. Schijnt één van de slechtste te zijn, maar mijn XP 1600 houdt ie op 53 graden.

• Morelore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01-2024
Zalman koper 3100, fl.85,- in de pricewatch. Goud maakt volgens mij geen z*k uit, meer een gimmick.
Veel stiller zul je niet kunnen vinden denk ik.

Lore! Lore! Lore!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had die zalman gezien, was dat niet die cooler zonder FAN erop maar uit een soort waaier bestaat? Hij hoeft dus niet super te koelen maar meer dan 58C is ook weer zo...

Ik wil BTW EEN ATHLON XP 1800+ koelen, voor diegenen die niet wisten welke proc t wordt...

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 21:53
Op woensdag 28 november 2001 11:35 schreef sbronsge het volgende:
Ik had die zalman gezien, was dat niet die cooler zonder FAN erop maar uit een soort waaier bestaat? Hij hoeft dus niet super te koelen maar meer dan 58C is ook weer zo...
er zit wel een fan bij, maar die is super stil, das een 92mm fan die je dmv van een ijzertje moet bevestigen en die hangt er dan een aantal cm boven.

maar 58 graden is best hoog, als je dan ook nog een snelle 3d kaart en een 7200 toeren schijf hebt dan loopt je kast temp zo op tot de 40+ graden wat niet echt bevordelijk is voor al je hardware.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MAxtower, die aan beide kanten koelgaatjes heeft zitten. Er komt inderdaad een Geforce 3 bij, dus hij zal niet te heet, niet te koud worden denk ik...He maar bedankt voor deze tips!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:25

JT

VETAK y0

Gebruik Speedfan. Dit proggie laat je fan op een veel lager voltage lopen, maar als het te warm word, schroeft ie het weer op. Dus alleen wanneer je zit te gamen, gaattie _heel_ misschien harder draaien.

Ik heb een XP 1600, mijn fan draait op 10%, 3800 rpm ipv van 5000 rpm, en nu hoor ik m'n Spire bijna niet meer, terwijl die eerst een takkeherrie maakte. En hij word idle maar 2-3 graden warmer (ipv 36 word ie 39) en stressed doet ie ook heel goed, 43 graden, das maar 1 graad hoger dan op 100 %. Ik heb hem gewoon ingesteld op onder de 48 graden houden :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1