Toon posts:

TFT uit oude notebook in Flightcasemod, J/N?

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een tijdje te spelen met het idee van een plexiglas flightcasemod op basis van een nForce bordje (geen uitstekende PCI kaarten).

Voor het scherm in het deksel heb ik hier de perfecte kandidaat: een Toshiba 440CDT Satelite Pro met een kapot mobo maar een goed werkend TFT scherm.

Maar hoe wordt zo'n notebook TFT aangestuurd? Dr zit een flatcable in het scharnier verwerkt, maar is er wel RGB conversie, of is dit een soort DVI? Waar vind ik specs over welk signaal over welke pin gaat? :?

Verwijderd

nee is een digitaal signaal helaas

Verwijderd

Topicstarter
Ouch, daar was ik al bang voor.

Okay, een grotere flightcase met een AGP kaartje met DVI uitgang dan. Of is het signaal naar zo'n notebook scherm niet aan standaards gebonden, en doet elke fabrikant wat 'm het beste uitkomt?

Verwijderd

Ik heb zo'n vermoeden dat de controller van zo'n TFT gewoon een single channel DVI 1.0 signaal accepteert. Je zou eens in de datasheet van de videochip op het mainboard (Chips & Technologies CT65550 ofzo) uit moeten zoeken wat dat ding uitspuugt.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 16:49

Corn

Raar jongetje

Is best wel moeilijk, een TFT uit een notebook aan je kaart hangen, maar er zijn mensen waarbij het is gelukt.... Vraag eens bij EIO op het forum, daar doen ze wel vaker van dat soort grappen

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-08 16:16

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op woensdag 28 november 2001 14:48 schreef db het volgende:
EIO?
www.eio.com
site waar ze ook text-LCD's verkopen (inkoop acties op dit forum)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Er zijn al heeeeeeeele lange topics over het aansturen van een TFT-scherm uit een notebook, en de conclusie die je daaruit kunt trekken is als volgt:

In princiepe mogelijk zolang je beschikking hebt over een eerdergenoemde Chips & Technologies CT65550 kaart. Deze zijn nog te koop, zelfs in AGP uitvoering, maar zeer duur. denk hierbij aan $250.

Ik ben een tijdje geleden hier mee bezig geweest, maar ben uiteindelijk overgestapt op een TFT-scherm met NTSC/PAL aansluiting. Hier een 5,6" tft voor 179 pleuroŽs: [topic=545596/1/25]

Anyway, ik heb toendertijd een heleboel bookmarks gemaakt, en deze kun je hier downloaden : http://www.freakerz.net/dl/lcd.zip
Hierin staan ook links naar sites die controllers voor tft schermen aanbieden, maar nogmaals: DUUR!

Succes!

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
OUDE post...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Oud koetje }:O

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.