BIOS ziet HD niet maar w2k wel !?

Pagina: 1
Acties:

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:51
Niet echt een probleem maar wel een vraag: sinds een paar dagen heb ik een gloednieuwe Maxtor D740X 40GB :9 als primaire master en mijn oude Seagate 6GB als primaire slave (met een nieuwe U-ATA/66 flatcable). Alles werd goed herkent door het BIOS (meest recente BIOS op een Chaintech 6BTM (=440BX)), totdat hij gisteren bij het opstarten bleef hangen omdat-ie de 'primaire slave' niet kon vinden. Ik had weinig tijd en dus alleen maar even in het BIOS ingesteld dat-ie mijn primaire slave niet meer hoeft te vinden. Opstarten ging daarna wel weer goed en... onder w2k zag ik gewoon mijn tweede HD! Zo gek: een OS ziet een HD die het BIOS niet ziet! Weet iemand hoe dit zit en hoe ik dit kan herstellen? :?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:43

bonzz.netninja

Niente baffi

mucho vaagos, ik kan het me ook niet voorstellen, Staat er in de bios niet iets op auto ofzo, dus dat hij hem stiekem wel ziet??

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

ik heb exact hetzelfde hier maar dan met mijn cdrom player. wordt op geen enkel punt gevonden in de bios.. volgens mijn bios zit er alleen een hdd in deze pc.. maar cdrom drive werkt gewoon perfect..

kzou alleen niet weten wat eran te doen is..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:26
hmmz erg vaag. Ik heb wel dat als ik in mn bios mn 2e harde schijf uitzet dat win2k hem nog steeds ziet.

I’m not like the OTTERS

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:51
Op woensdag 28 november 2001 11:08 schreef actieman het volgende:
hmmz erg vaag. Ik heb wel dat als ik in mn bios mn 2e harde schijf uitzet dat win2k hem nog steeds ziet.
Precies! Maar hoe kan w2k die schijf dan zien als het BIOS hem niet ziet?