Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...
Op dit moment zijn er nog geen tools beschikbaar waarbij er gezien kan worden hoe een user zijn post precies gewijzigd heeft, dus in dit soort gevallen zullen we de melder moeten vertrouwen. Wat stond er eerst precies? Alleen 'first post'? Want dan weten we daar wel raad mee, hoor...
Wat heb je nu precies gedaan? Heb je '-1 first post' uitgedeeld? Dat wil namelijk niet zeggen dat je hem op -1 zet, maar dat er één punt (of minder bij lagere weging) wordt afgetrokken van het niveau waarop de post op dat moment staat. In dit geval hoef je van de metamodbot niets te vrezen want die let alleen op onterechte flamebaits/trollen.
ik had op hem een -1 gezet voor first post
Never stop seeking what seems unobtainable...
Hmz... dit topic gaat lekker duizelig worden met al dat gemove 
Past beter in [forum=16] denk ik zo.
Past beter in [forum=16] denk ik zo.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Jaymz houdt het topic goed vast (offuh, om de circel rond te maken ff naar SU
)
s echte first post gemaakt om als eerste te zijn waarna hij de post geedit heeft en er iets zinnigs er in heeft gezet.
Een ras echte first post een 0 of -1 is OMO een goede score.
Een ras echte first post een 0 of -1 is OMO een goede score.
(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.
Oscar heeft gereageerd en bekent eerlijk schuldig te zijn, (alhoewel ik me afvraag of hij dit ook niet zegt omdat het voor hem doodnormaal is te streven naar een 'first post')
hij staat nu op 0 firstpost en dat lijkt me terecht (ook gezien zn eerlijkheid), maar moet wel zeggen dat ik steeds meer lust heb om dit soort mensen een -1 troll te geven, immers het is evenzeer een hogelijk irriterende manier van reageren dat het wmb gelijkgesteld hiermee mag worden.
hij staat nu op 0 firstpost en dat lijkt me terecht (ook gezien zn eerlijkheid), maar moet wel zeggen dat ik steeds meer lust heb om dit soort mensen een -1 troll te geven, immers het is evenzeer een hogelijk irriterende manier van reageren dat het wmb gelijkgesteld hiermee mag worden.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Het is idd een uiterst irritante taktiek om eerst zo snel mogelijk een eerste reactie te plaatsen, en daarna pas de moeite te nemen om er nog iets zinnigs van te maken.
In feite loop je het reactie systeem op die manier onderuit te halen.
Imo een -1 first post.
In feite loop je het reactie systeem op die manier onderuit te halen.

Imo een -1 first post.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Nog ff reactie van mij. Als jullie gekeken hadden dan zie je datik nog maar 12 reply's heb op het forum, waarvan er nog nooit een first post is geweest. Ik ben dus niet een user die alleen maar uit is om first posts te pakken.
Ik d8 1 keer de first post te hebben en toen had ik hem niet, omdat tijdens mijn bericht iemand inmiddels iets had ingestuurd. Vonde het ook wel geinig om een keer first post te hebben dus gebruikte deze techniek.
Verder als je de Tweakers moderatie faq leest,
Ik d8 1 keer de first post te hebben en toen had ik hem niet, omdat tijdens mijn bericht iemand inmiddels iets had ingestuurd. Vonde het ook wel geinig om een keer first post te hebben dus gebruikte deze techniek.
Verder als je de Tweakers moderatie faq leest,
Dan lees je dat mijn first post een nul score zou moeten krijgen en niet -1. Het is immers precies zo'n first first post geweest als in de faq beschreven wordt.First post
Het fenomeen 'first post' lijkt op alle grote sites met de mogelijkheid om te reageren op artikelen voor te komen. First posters hebben tot doel om als eerste een reactie te plaatsen op het moment dat er een nieuw artikel op een website wordt gepost. First posts zijn over het algemeeen compleet inhoudsloos en bestaan vaak uit opmerkingen zoals 'Ik ben de eerste'. First posts zijn niet per definititie de eerste reacties op een artikel. Soms wil het voorkomen dat er al reacties zijn geplaatst in de tijd dat de first poster zijn nutteloze reactie aan het typen was.
Aangezien first posts zinloos en overbodig zijn, behoren ze op een eindscore van 0 terecht te komen.
Dat je geen 'first poster' bent is niet af te lezen aan het aantal posts dat je geplaatst hebt, je zou zelfs alle 12 'gefirstpost' kunnen hebben.Als jullie gekeken hadden dan zie je datik nog maar 12 reply's heb op het forum, waarvan er nog nooit een first post is geweest. Ik ben dus niet een user die alleen maar uit is om first posts te pakken.
Dat je imho een -1 hiervoor mag krijgen (ter verduidelijking, je kan geen -1 first post meer krijgen als je al op 0 staat), is omdat je willens en wetens het systeem probeert te omzeilen.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Systeem probeer te omzeilen?
Wat is nu erger, alleen "First Post!" neerzetten of "First Post" neerzetten en het later aanpassen? Ik vind dat laatste alleen maar beter. Dan komt er ten minste nog iets zinnigs te staan. Anders zou ik nog een reply moeten plaatsen.
Verder kun je het idd niet zien hoeveel first post heb, maar geloof me maar ik ben er niet op uit om first posts te halen. Vond het alleen een keer leuk om te hebben. In bijna elke first post staat de opmerking dat het de eerste is met een smiley erachter. Dus ik ben niet de enige.
Maar het ijkt me dat de moderreters het wel kunnen zen dat ik verder geen first post had.
ps. Ik zie net dat ik daar weer op de terechte 0 punten sta, dus deze discussie is eigenlijk beetj zinloos aan het worden, voor zover ie het al niet was. Aleen waarom staat er troll achter? Alsof ik doebewust aan het provoceren ben
Wat is nu erger, alleen "First Post!" neerzetten of "First Post" neerzetten en het later aanpassen? Ik vind dat laatste alleen maar beter. Dan komt er ten minste nog iets zinnigs te staan. Anders zou ik nog een reply moeten plaatsen.
Verder kun je het idd niet zien hoeveel first post heb, maar geloof me maar ik ben er niet op uit om first posts te halen. Vond het alleen een keer leuk om te hebben. In bijna elke first post staat de opmerking dat het de eerste is met een smiley erachter. Dus ik ben niet de enige.
Maar het ijkt me dat de moderreters het wel kunnen zen dat ik verder geen first post had.
ps. Ik zie net dat ik daar weer op de terechte 0 punten sta, dus deze discussie is eigenlijk beetj zinloos aan het worden, voor zover ie het al niet was. Aleen waarom staat er troll achter? Alsof ik doebewust aan het provoceren ben
dat zou best eens zo kunnen zijn ja, mogelijk heeft iemand die deze dicussie niet volgt zo gereageerd....Alsof ik doebewust aan het provoceren ben...
Je hebt wel gelijk wat betreft de zin van dit topic, die is inmiddels achterhaald.
En wat betreft je mening over
dat zie ik anders, maar daarom mogen we wel van mening verschillen.Wat is nu erger, alleen "First Post!" neerzetten of "First Post" neerzetten en het later aanpassen? Ik vind dat laatste alleen maar beter
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Pagina: 1