Toon posts:

Windows XP herkent Live! 5.1 niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een paar weken geleden een nieuwe pc gekocht, veel moeite gehad met de juiste drivers voor Live! 5.1 te vinden. Uiteindelijk werkte ie heel goed. Vanochtend startte ik mijn pc op en ging Max Payne spelen, maar er kwam geen geluid! Ik ging naar mijn Device Manager en zag tot mijn schrik dat ik geen Live 5.1 kaart als Sound kaart heb maar een " CMI 8738/C3DX PCI Audio device". Ik ging deze kaart unintstalleren en de Live! 5.1 kaart installeren, maar toen ik clickte op " scan for new hardware changes" gaf de device manager weer alleen de CMI 8738/C3DX PCI Audio device aan als geluidskaart. Ik heb geen flauw idee hoe ik mijn SB Live! 5.1 weer kan laten werken, ik hoop dat iemand mij hier kan helpen,
alvast heel erg bedankt,

XOover

P.S.: mijn " CMI 8738/C3DX PCI Audio device" wordt door de programma's in windows xp: c- media wave device genoemd

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

De kaart die jij beschrijft is GEEN Creative Soundblaster Live! 5.1 . Maar een audiocontroller van C-Media, en zitten vaak onboard. Als je betaald hebt voor een echte Soundblaster Live 5.1 zou ik er zeker mee terug gaan. Voor drivers voor C-Media soundchips kun je terecht op http://www.cmedia.com.tw/e_download_1.html .

Murphy was an optimist

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,
maar mijn geluid doet het weer :)
Wat bleek, na een uur tweaken aan mijn PC,
dat mijn *&%#$+@- broertje boos op mij was en de geluidskaart er uit had geschroefd en alle schroevendraaiers en zo. had verstopt :(

• Moosh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik heb dus precies hetzelfde probleem met Win XP en ik weet zeker dat het een 5.1 kaart is want onder win 2000 deed hij het wel goed. Dus kan je mij mischien vertellen wat de oplossing is. Want ik moet nu mijn geluidskaart uitzetten zodat die gaat rebooten en dan kan ik hem in mijn device manager weer aanzetten.

Thanx Alvast

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 05:28

Alphafox

wat zeggie!

en wat is er verder gebeurd met je broertje???

wisdom is rarely common

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Op woensdag 28 november 2001 16:35 schreef Xoover het volgende:
dat mijn *&%#$+@- broertje boos op mij was en de geluidskaart er uit had geschroefd en alle schroevendraaiers en zo. had verstopt :(
Die mag dus nooit meer achter je pc zitten, voor hetzelfde geld molt ie nog iets! lekker..

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 19:08
Op woensdag 28 november 2001 16:35 schreef Xoover het volgende:
LOL!

Maak je je kast open: 'verrek, waar is dat %@$#& ding nou weer!!?!?!?!?!'

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

Op woensdag 28 november 2001 09:59 schreef Xoover het volgende:
Hallo,

Ik heb een paar weken geleden een nieuwe pc gekocht, veel moeite gehad met de juiste drivers voor Live! 5.1 te vinden. Uiteindelijk werkte ie heel goed. Vanochtend startte ik mijn pc op en ging Max Payne spelen, maar er kwam geen geluid! Ik ging naar mijn Device Manager en zag tot mijn schrik dat ik geen Live 5.1 kaart als Sound kaart heb maar een " CMI 8738/C3DX PCI Audio device". Ik ging deze kaart unintstalleren en de Live! 5.1 kaart installeren, maar toen ik clickte op " scan for new hardware changes" gaf de device manager weer alleen de CMI 8738/C3DX PCI Audio device aan als geluidskaart. Ik heb geen flauw idee hoe ik mijn SB Live! 5.1 weer kan laten werken, ik hoop dat iemand mij hier kan helpen,
alvast heel erg bedankt,

XOover

P.S.: mijn " CMI 8738/C3DX PCI Audio device" wordt door de programma's in windows xp: c- media wave device genoemd
Ooit gehoor van Onboard sound??? :9

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

• Moosh
Ja mijn onboard sound is het niet die heb ik uitgezet in mijn bios.

• Moosh
Heeft nou echt niemand een oplossing voor dit probleem??
Pagina: 1