Toon posts:

[php & flash]flashvars adresseren in php

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: Ik wil een string van PHP naar flash sturen(en php haalt de info uit een database). Het lukt wel om bv naar een textfield te sturen, maar niet om het in een variabele te stoppen.
Dit staat er in het php scriptje:

$sendtext = "&str=";
$sendtext .= rawurlencode($string);
echo ($sendtext);

waarbij str de variabele in flash is.
dit is de flashcode:

var str;
str = "";
loadVariablesNum ("http://cop-66-
87.cop.fi/1121/probeersel.php", 0);

Wat moet ik veranderen om dit te laten werken? en wat is de maximale lengte van een string in flash?

Verwijderd

Als je bijv. je textbox str noemt, wordt daarin de value van de PHP variabele str ingeladen. je variable moet dus dezelfde naam hebben als in PHP, en er moet volgens mij een & voor.
Kijk anders een op www.phpforflash.com, ik heb dat boek net gisteren binnrn via amazon.co.uk

Verwijderd

Topicstarter
Wat jij me net vertelde wist ik al(ik dacht dat ik het duidelijk genoeg had vermeld dat ik dat niet bedoelde). Maar ik bedoelde gewoon een variabele in Flash(zie flashcode). Ik typ zelf "var str;" en daar kan ik vanuit php niets instoppen. Das dus et probleem.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Een textfield is een gebruikelijke manier om je variables te displayen in je Flash omgeving. Als het je lukt om al een string naar een Flash textfield te sturen, ben je in principe klaar.

Nog ff een opmerking:
code:
1
2
LoadVariablesNum ("http://cop-66-
87.cop.fi/1121/probeersel.php", 0);

LoadVariables heeft een 3e optionele argument, genaamd Variables ( te zien in je Flash Actionscript Editor ) Deze kan of GET of POST zijn.

Hierdoor worden je variablen geladen met een GET of POST script ( hoewel de POST method eigenlijk een faked GET request is, zie mijn post daarover hier )

Dus als je je code veranderd in:
code:
1
loadVariablesNum ("http://cop-66-87.cop.fi/1121/probeersel.php", 0, "GET");

Zal deze de vars proberen te loaden via een GET request.

HTH :)

"You're only as good, as what you did last week."

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 16:30

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op woensdag 28 november 2001 13:32 schreef oh,when? het volgende:

Hierdoor worden je variablen geladen met een GET of POST script ( hoewel de POST method eigenlijk een faked GET request is, zie mijn post daarover hier )
Nou, dat verhaaltje dat je daar gepost hebt klopt dus eigenlijk van geen kant.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Je moet ff kijken in welk level je variable staat in flash, dus of ie in een movieclip zit, of een door je hoofdfilmpje geladen movie.
De main timeline is nl. 0 (staat het script nu op) en elke movie die je laadt komt een level hoger.
Of ipv level, kun je ook de target gebruiken. de 0 (_root of _level0) verandert dan bijv. in "_root.movieclip1" en de levels doe je bijv. met "_level1.movieclip1:

Verwijderd

Topicstarter
Dat van dat post/get en level wist ik al(sorry) heb ook al het een en ander geprobeerd met target, maar het helpt allemaal niets. Heb verders ook alle sites over php en flash afgelezen, maar nergens wat te vinden.
Pagina: 1