Toon posts:

Het plaatsen van je Terayon modem helpt???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gister een terayon modem opgehaald, en daarbij vertelde men dat het beter is dat ik de modem zo dicht mogelijk zet waar de kabel binnenkomt in huis. Nu heb ik mijn terayon modem gewoon in mijn kamer neergezet (waar eerst mijn Demos modem stond) de lengte van de coax kabel mag niet langer zijn dan 15 meter, dat red ik makkelijk ik heb 11 meter.

Maar scheelt het kwa snelheid als ik mijn terayon modem vlakbij de binnengekomen kabel in huis plaats of maak het dan niks uit???

Verwijderd

Hmm, ik heb mijn Chello com21 modem als het ware op de binnenkomst van de kabel hangen en ik kan je dus niet vertellen of het scheelt....

Verwijderd

het is simpel, het modem digitaliseer het signaal, hoe sneller het dat doet, hoe minder ruis (packetloss==>traag internet) er is. daarom is het het beste om het modem zo dicht mogelijk bij de kabelingang van je huis te zetten.

soms werkt het gewoon ook in deze opstelling, je moet gewoon eens kijken hoe het gaat.

• Neo_2000
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06-2024
Ik heb m'n kabelmodem ook gewoon bij m'n computer staan, werkt ook goed.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-07 20:45
Hij moet zo dicht mogelijk bij je inkomende lijn aangesloten zijn idd. Ze (Chello) hebben hier tussen het kabel doosje en de Terayon iets van 20CM snoer zitten.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Het beste is het om je modem zo dicht mogelijk bij de aasnluiting te plaatsen, en de rest te overbruggen met UTP.

Waarom? Meerdere redenen:

1) UTP geeft minder storing. Een Coaxkabel heeft erg veel demping, en hoe langer de kabel is, hoe zwakker het signaal is. Dit vertaald zich o.a. in een langzamere verbinding, of problemen met het uploaden. Ook een veel voorkomende fout is dat er zoveel upload fouten zijn (en dus herzonden moetene worden) dat de download erg vertraagd wordt.

2) Als je het modem bij het punt van binnenkomst plaatst, kan de kabelmaatschappij niet zeggen: "het ligt aan je eigen kabelaansluiting, het is niet onze schuld". De meeste kabelmaatschappijen hebben ook liever dat je het kabelmodem zo dicht mogelijk bij de aansluiting zet.

De DEMOS modems moesten dicht bij de PC worden gezet i.v.m. de seriele aansluiting. Wees blij dat dat nu niet meer hoeft...

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn modem staat ook bij de computer.. zo'n 12 meter kabel. Ik had eerst wel een storingen en ik dacht misschien dat het daardoor kwam, maar toen heb ik hem een keer vooraan gezet (met kabels die ik van de chello monteur kreeg) en merkte echt totaal geen verschil. Hij staat dus nu ook weer lekker bij de computer (makkeljk met de lampjes).

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je heel logisch nadenkt kom je zelf wel aan het antwoord:
Je kabelsignaal is uiteraard bij het 1ste binnenkomende punt het beste qua ontvangst. Als je dus een tv splitter daar neerzet wordt het signaal DAAR al gesplitst (houdt in dat het signaal al minder wordt omdat die splitter een aantal DB aan demping heeft, hoeveel DB demping dat ligt aan de splitter, meestal staat dat er wel op). Hoe minder het kabelsignaal wordt, hoe slechter de verbinding wordt naar je kabelmodem toe. Zodra je modem TE LAAG/WEINIG kabelsignaal ontvangt gaat het modem van zun kabelsignaal af en kan je niet meer internetten (bij de com21 modems gaat dan het 2e lampje oranje knipperen).
Dus om even kort maar krachtig te zijn, het beste is om je modem het dichts bij het kabelsignaal te laten staan.
Wat evt. wel het geval kan zijn dat is dat zodra je kabelsignaal helemaal optimaal binnenkomt dat je hem daarna splitst en met bv. een 15tal meters (goede coax kabel) naar je kamer toeleid waar de pc staat, dat je dan het modem daar neer kan zetten omdat het kabelmodem dan nog binnen de grenzen van het kabelsignaal valt (daar zijn dan weer metingen voor) en dus niet offline raakt.
Misschien dat iemand iets technischer hier op in kan gaan met wat getalletjes, je kabelsignaal wat binnenkomt moet nl. binnen een bepaalde grens (in db's) liggen, hoe meer aftakkingen je hebt of andere afzwakkingen (denk aan "gamma" coax kabels), hoe minder je kabelsignaal wordt.
Pagina: 1