Aanmelden op WindowsNT bakkie

Pagina: 1
Acties:

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:53

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
Ik beschik over 2 workstations, een met windowsXP en een met windows98. Ook heb ik een bakkie waarop windowsNT 4.0 op geinstallerd staatn. Hierin zitten 2 netwerkkaarten. Op de ene komt de kabel van essent @home kabelinternet binnen, de andere gaat via een kabel waar naar een HUB toe waarop de andere 2 computers ook weer zijn aangesloten. Op alle pc's is windows net kaal geinstalleerd en is er dus nog niets ingesteld. Nu zou ik he zo willen maken dat als ik de 2 workstations opstart, dat er dan een script die op de NT server aanwezig is, uitgevoerd wordt. Zodat bijvoorbeeld de HD van de server gelinked wordt naar de aangemelde workstations. Maar mijn vraag is: Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn workstations zich aanmelden op de windowsNT computer. Ik weet dat je de workstations lid moe maken van een domein ofzoiets. Maar hoe gaat dit in zijn werk. Wie zou me dit kunnen uitleggen of wie weet een site die hier meer info over geeft

alvast bedankt

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

Verwijderd

moet je er windows nt server opzetten en er een domein controler van maken.. maar voor 2 compies lijkt me dat wat overdreven..

Gewoon allemaal in de zelfde Workgroup en klaar.. en zorgen dat je op je nt. xp en 98 de zelfde logins gebruikt.. dus op elke machine maak je een de zelfde gebruikers aan met het zelfde wachtwoord.. :Z

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:37

Dreamer

Foutje

alvast bedankt
dit mag niet meer zie deze link: [topic=309815/1/25]

let er op want ze zijn er strenger op gaan letten :)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt