Sinds vandaag dus geen inet meer door middel van static IP, moet dus weer terug naar DHCP, maar nu wil ik wel gewoon mijn eigen hostname en werkgroep blijven gebruiken. Is dit uberhaupt nog mogelijk?
nee, @home wil als werkgroep @home en anders krijg je niets toegewezen.
Hang er een router tussen die de @home kant regelt en regel het binnen lekker zelf.
Hang er een router tussen die de @home kant regelt en regel het binnen lekker zelf.
Voor de DHCP van @home heb je eigenlijk alleen de CCxxxxx-a code als computernaam nodig.
Trouwens.. Ik krijg een donkerbruin vermoeden dat je op de computer die aan de kabelmodem hangt file & printer sharing aan hebt staan.. NIET DOEN (tenzij je echt heel super zeker weet dat dit alleen via de interne netwerkkaart gaat).
Waarom?
1 - Je vertraagt het @home netwerk met al je NetBios broadcast paketjes
2 - De hele buurt kan in principe op je printer printen
Trouwens.. Ik krijg een donkerbruin vermoeden dat je op de computer die aan de kabelmodem hangt file & printer sharing aan hebt staan.. NIET DOEN (tenzij je echt heel super zeker weet dat dit alleen via de interne netwerkkaart gaat).
Waarom?
1 - Je vertraagt het @home netwerk met al je NetBios broadcast paketjes
2 - De hele buurt kan in principe op je printer printen
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
ik maak gebruik van een win2k server om mijn internet te delen (lekker illegaal) hoe krijg ik het nu zo, dat ik intern mijn eigen werkgroep hou, en toch mijn internet verbinding deel. Ik wil ook dat mijn werkstations met mijn server kunnen babbelen, en de schijven kunnen gebruiken?
die pc's hoeven helemaal niet in dezelfde werkgroep te zitten om met elkaar te babbelen hoor.
heb hier ook 1 pc in de @home werkgroep zitten en de rest in mn eigen werkgroep. als je in netwerkomgeving op volledig netwerk klikt zul je daarna ook 2 werkgroepen zien verschijnen. je kunt de computers in beide werkgroepen gewoon benaderen en files sharen e.d., geen enkel probleem
heb hier ook 1 pc in de @home werkgroep zitten en de rest in mn eigen werkgroep. als je in netwerkomgeving op volledig netwerk klikt zul je daarna ook 2 werkgroepen zien verschijnen. je kunt de computers in beide werkgroepen gewoon benaderen en files sharen e.d., geen enkel probleem
Pagina: 1