Ik ben bezig met een project webbased database.
Het is de bedoeling dat we een database gaan maken voor een theater boekingskantoor.
Ik heb in MySQL 2 tabellen gemaakt namelijk de klant en de voorstellingen.
Klant
ID_klant Voornaam Achternaam
1 Marco van Basten
2 Eric Cantona
3 Dennis Bergkamp
Voorstelling
ID_voorstelling Naam Datum
1 Titanic 23-12-2001
2 California 11-01-2002
3 Grease 31-12-2001
Nou weet ik dat je met Join gegevens uit 2 tabellen kan samenvoegen dan staat er bij Marco van Basten en Titanic bij elkaar omdat die dezelfde id nummer hebben. Maar Marco wil natuurlijk ook wel eens naar Grease en dat kan niet met Join (volgens mij niet dan) omdat de id nummers niet hetzelfde zijn. En met join kan je de gegevens niet opslaan die je bij elkaar gestopt in een tabel (reservering).
Dus er moet nog een tabel erbij genaamd reservering waarbij je kan zie dat bijv Marco een een voorstelling van Grease heeft gereserveerd
Kan iemand mij hiermee helpen (want ik kom er niet meer uit)????
ps. Ik heb al een tutorial gebruikt bij www.w3schools.com
Het is de bedoeling dat we een database gaan maken voor een theater boekingskantoor.
Ik heb in MySQL 2 tabellen gemaakt namelijk de klant en de voorstellingen.
Klant
ID_klant Voornaam Achternaam
1 Marco van Basten
2 Eric Cantona
3 Dennis Bergkamp
Voorstelling
ID_voorstelling Naam Datum
1 Titanic 23-12-2001
2 California 11-01-2002
3 Grease 31-12-2001
Nou weet ik dat je met Join gegevens uit 2 tabellen kan samenvoegen dan staat er bij Marco van Basten en Titanic bij elkaar omdat die dezelfde id nummer hebben. Maar Marco wil natuurlijk ook wel eens naar Grease en dat kan niet met Join (volgens mij niet dan) omdat de id nummers niet hetzelfde zijn. En met join kan je de gegevens niet opslaan die je bij elkaar gestopt in een tabel (reservering).
Dus er moet nog een tabel erbij genaamd reservering waarbij je kan zie dat bijv Marco een een voorstelling van Grease heeft gereserveerd
Kan iemand mij hiermee helpen (want ik kom er niet meer uit)????
ps. Ik heb al een tutorial gebruikt bij www.w3schools.com