Toon posts:

harde schijven stil?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil mijn server zo stil mogelijk krijgen.
nu lukt dit wel aardig. ik heb nu op de cpu een stillere fan. weliswaar op 12volt nog maar hoor je bijna niet. de voeding ook niet. maar er hangen 2 harde schijfjes in die echt een rotlawaai maken.
de fans krijg ik evt nog stiller door ze op 5volt te laten draaien. en ik moet ook nog noppenschuim in de kast doen. heeft iemand ervaring met het plaatsen van harddisks in een soort rubberen hulsel vanwege de resonantie?
Dat is het enige wat ik kan bedenken momenteel.
Ik hoop dat er wat mensen met ideeen komen :)
hij moet zo stil zijn dak m in feite naast mn oor kan zetten en nog kan slapen..... :z

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 08:01 schreef julesz het volgende:
.... verhaal

hij moet zo stil zijn dak m in feite naast mn oor kan zetten en nog kan slapen..... :z
Stiller harddisk zoeken of inpakken. Anders is de enige optie het systeem uitzetten en dat zal wel geen optie zijn.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58

breinonline

Are you afraid to be known?

Er zijn wel eens topics langsgeweest over het isoleren van je hdd. Gebruik de search. En er zijn ook oplossingen te bedenken dmv. rubberen ringentjes. Ik dacht dat je dan wel het metaal van je hdd moest verbinden met de kast vim aarding.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Ik heb zelf m'n hdd onhoorbaar gemaakt door hem op te hangen met behulp van kabeldoorvoerthules:
Afbeeldingslocatie: http://www.elfa.se/images/ct_tnail/A22491_C.JPG

Daarvoor moest ik wel de schroefgaten in m'n kast opboren tot 7mm, maar dat maakt niets uit. Het grote voordeel is dat er geen direct contact meer is tussen schroef en kast, waardoor de hdd echt in rubber hangt. Daardoor verdwijnen alle resonanties.

Over de aarding hoef je je geen zorgen te maken, dat gaat via je voedingskabel, en mocht die het niet doen kan het zelfs nog via je ATA kabel.

Verwijderd

Topicstarter
hm die doorvoerrubbers is wel een geweldig idee ja
heb ik er toch nog zat van liggen
bedankt! een tip waar ik wat aan heb:)
zal wel schelen gok ik want de kast resoneert aardig mee...

Verwijderd

cheap-ass oplossing :
onderin kast leggen op foam muismatje.
alleen de seeks hoor je nog een beetje....

• C@SP
  • Laatst online: 03-08 17:02

C@SP

Biertje ??

Als je de liquide middelen ervoor hebt kan je ook een SilentDrive kopen..

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 14:34

markvt

Peppi Cola

Op woensdag 28 november 2001 22:10 schreef I_Love_Heineken het volgende:
Als je de liquide middelen ervoor hebt kan je ook een SilentDrive kopen..
Je zoekactie naar 'I_Love_Heineken' leverde 2 resultaten op (max 100 van laatste 60 dagen)

ken je al in de huiskamer :+

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• C@SP
  • Laatst online: 03-08 17:02

C@SP

Biertje ??

Op woensdag 28 november 2001 22:13 schreef markvt het volgende:

[..]

Je zoekactie naar 'I_Love_Heineken' leverde 2 resultaten op (max 100 van laatste 60 dagen)

ken je al in de huiskamer :+
Als je goed in de bovenste regel kijkt, weet je waarschijnlijk het antwoord al.

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Verwijderd

Die rubbertjes helpen tegen trillingen, maar niet tegen zo'n hoge pieptoon van de 7200 rpm schijven.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Mijn schijfje is een 5400rpm, dus daar kan ik niets over zeggen... Waarschijnlijk moet je dan je schijfje gaan inpakken.

• eX0duS
  • Laatst online: 21-08 15:04
Op donderdag 29 november 2001 02:41 schreef HlpDsK het volgende:
Die rubbertjes helpen tegen trillingen, maar niet tegen zo'n hoge pieptoon van de 7200 rpm schijven.
Ik heb een Maxtor DiamondMax+ 15 gb, 7200 rpm, en die is fluisterstil, mijn anders schijf, nahjah zie sig, die maakt meer kabaal, en ook is die 7200 rpm disk ook heel stil in lezen en schrijven, ik moet naar het ledje kijken om te zien of dat de hdisk wel iets doet...:)

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 15:17
mijn Maxtor diamondmax 40 gig 7200 hoor je ook nauwelijks
zolang je niet passief koelt hoor je 'm niet boven de fans uit denk ik
zonder aanpassingen ofzo, het ding is gewoon stil
wie weet is de 5400 variant nog wel stiller

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Topicstarter
het is voor mijn servertje he...
is een pentium 75@90 :)
geen modern ding ofzo
2 behoorlijk oude schijfjes ook al... maar goed. ik ga nog wel wat knutsele eraan van de week :)
komt wel goed.. ik heb in ieder geval wel weer wat ideeen.

Verwijderd

De nieuwe serie ata-133 schijven van maxtor heeft een nieuw soort vloeistoflagering waardoor deze extreem stil zijn.
Mijn vader heeft er op de hcc eentje gehaald en het is inderdaad een stuk stiller.
Pagina: 1