Vanmorgen was ik ff aan een computertje aan het klooien. Ik klok een celeron 366 @550. De computer draait gewoon, maar de monitor (een oude rotte CTX) maakt ineens wat vreemde geluiden, het beeld trekt samen tot een punt en begint te piepen. Ligt dit aan de overclock, een of andere rare spanning of zo? Of was het gewoon toeval en was de monitor echt op?
In memory ofOp woensdag 28 november 2001 07:55 schreef HommelBommel het volgende:
Vanmorgen was ik ff aan een computertje aan het klooien. Ik klok een celeron 366 @550. De computer draait gewoon, maar de monitor (een oude rotte CTX) maakt ineens wat vreemde geluiden, het beeld trekt samen tot een punt en begint te piepen. Ligt dit aan de overclock, een of andere rare spanning of zo? Of was het gewoon toeval en was de monitor echt op?
The monitor wich belonged to HommelBommel
We will miss him deeply
Puur toeval.
Heb je die monitor al op een andere pc geprobeert?
Misschien dat ie het dan wel doet.... Maar ik denk dat ie naar eeuwige computervelden is.
Heb je die monitor al op een andere pc geprobeert?
Misschien dat ie het dan wel doet.... Maar ik denk dat ie naar eeuwige computervelden is.
Het overklokken van je processor heeft niets te maken met het kapot gaan van je monitor.
Ze kunnen wel kapot gaan als je monitor "overklokt" (75 Hz @ 85 Hz bijv.)
Ze kunnen wel kapot gaan als je monitor "overklokt" (75 Hz @ 85 Hz bijv.)
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Ik heb ook een keer een heel zielig piepend geluid bij mijn oude ctx gehoord. Bij mij was tie toen overleden (het was de trafo).
Heeft volgens mij niets te maken met overclocken.
Zal wel puur toeval zijn, maar wel spannend
Zal wel puur toeval zijn, maar wel spannend
Senile! Senile Oekaki
Pagina: 1