Mijn systeem:
Asus A7V266-E Raid
AMD XP 1700+
ThermoEngine + DeltaFan
Fulltower + 2 coolermaster casefans
Temperatuur van proc = idle 50 graden celcius
de koelpasta op mijn ThermoEngine is nog niet goed verdeeld
NIET OVERCLOCKED
Win2k
ThermoEngine voelde lauw tot koud aan en was dus gewoon met vingers aan te raken.
Systeem van een vriend:
Jetway 866AN-R
AMD XP 1700+
ThermoEngine + DeltaFan
Miditower geen casefans
Temperatuur van proc = idle 35 graden celcius
NIET OVERCLOCKED
Win2k
ThermoEngine voelde lauw tot koud aan en was dus gewoon met vingers aan te raken.
Zijn bij verschillende merken moederborden de temperaturen zo verschillend?? Of heeft een van ons een zeer gare temperatuur aanduiding. Of kan die 15 graden verschil te maken hebben met niet goed verdeelde koelpasta?
Wie geeft mij opheldering.. ik kan wel gaan overclocken zolang hij stabiel loopt maar het zit me niet lekker als de diode 90 graden aan geeft op een gegeven moment.
/me had namelijk de standaard koelpasta er al afgeboend toen hij er achter kwam dat de artic silver niet in het tasje zat. Beetje terug op zn plaats gekneed dus.
Asus A7V266-E Raid
AMD XP 1700+
ThermoEngine + DeltaFan
Fulltower + 2 coolermaster casefans
Temperatuur van proc = idle 50 graden celcius
de koelpasta op mijn ThermoEngine is nog niet goed verdeeld
NIET OVERCLOCKED
Win2k
Systeem van een vriend:
Jetway 866AN-R
AMD XP 1700+
ThermoEngine + DeltaFan
Miditower geen casefans
Temperatuur van proc = idle 35 graden celcius
NIET OVERCLOCKED
Win2k
Zijn bij verschillende merken moederborden de temperaturen zo verschillend?? Of heeft een van ons een zeer gare temperatuur aanduiding. Of kan die 15 graden verschil te maken hebben met niet goed verdeelde koelpasta?
Wie geeft mij opheldering.. ik kan wel gaan overclocken zolang hij stabiel loopt maar het zit me niet lekker als de diode 90 graden aan geeft op een gegeven moment.
/me had namelijk de standaard koelpasta er al afgeboend toen hij er achter kwam dat de artic silver niet in het tasje zat. Beetje terug op zn plaats gekneed dus.