Ik vraag me af welke DNS instellingen er op de PC's achter een router moeten?! Ik heb dus een draytek vigor 2200e met daaraan een aantal pc verbonden. Op de pc's kan ik onder TCP/IP DNS server: 192.168.1.1(de router) zetten, of de DNS server IP's van chello. Het werkt allebei, maar welke manier is correct?! Op de router heb ik geen DNS instellingen gemaakt.
Doet die router DHCP? Als je dan de DNS op de router ingeeft, moet ie ze gewoon meegeven.... zo werkt t iig met mijn USR8000 router.
Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-
Ik heb dezelfde router als jij. Eerder had ik de DNS in de instellingen van de router zelf opgegeven. Dat werkte op zich wel redelijk maar toch kon ik een groot deel van de pagina's niet ophalen. Nu heb ik ze niet in de instellingen van de router gezet maar gewoon de DNS'en ingevuld in de client pc's die daarachter hangen. De DNS'en van Chello moet je niet gebruiken, die zijn zo traag als dikke stront. Ik zit ook bij Chello maar gebruik gewoon de DNS'en van Planet:
195.121.1.34
195.121.1.66
195.121.1.34
195.121.1.66
OK, tnx... ik was idd vergeten
te zeggen dat ik geen DHCP gebruik maar vaste ip-adressen heb opgegeven.
DNS-instellingen van chello, planet of whatever dus. Dat leek mij ook al logisch, omdat er in de router zelf geen DNS ingesteld kan worden behalve dan bij DHCP (firmware 1.08).
DNS-instellingen van chello, planet of whatever dus. Dat leek mij ook al logisch, omdat er in de router zelf geen DNS ingesteld kan worden behalve dan bij DHCP (firmware 1.08).