Toon posts:

alleen ping van client naar server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb de FAQ gelezen maar kom er toch niet uit...gaarne advies
Specs: Server W2k
De volgende protocollen installed:
/Client voor microsoft/file and printer sharing for MS networks/network monitor driver/TCP.ip: 192.168.0.1 mask:255.255.255.0

En File sharing aangezet. User aangemaakt en alle rechten gegeven.

Client: W98Se
De volgende protocollen installed:
Client voor MS netwerken/MS Family aanmelden/TCP.IP 192.168.0.2 mask:255.255.255.0 DNS uigeschakeld Gateway:192.168.0.1 WINS uitgeschakeld Bindingen: voor alle bovengenoemde protocollen

Bij het Pingen lukt wel om de client te vinden maar het lukt niet andersom..oftewel bij een ping opdracht vanuit de server gaat het goed en vanuit de client krijg ik de foutmelding Time-out....ook wordt het door mij ingevoerde password niet geaccepteerd en wordt de verbinding verbroken....Wat doe ik fout? Any help much apprec.!!!

Verwijderd

gooi alles er eens uit van protocolen en netwerk kaarten even overdoen zonder gateway tenzij je met een realtek en een 3com kaart werkt

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>
<h1>
Dit is de laatste keer dat ik je beleefd waarschuw, de volgende keer krijg je gewoon een waarschuwing.</h1>

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik inderdaad in de server een Realtek NIC en in de client een 3COM LAN PC CARD....hoezo?

Verwijderd

Misschien een stomme vraag (maar het is mij ook wel eens overkomen :) ) Heb je een firewall op je server draaien ?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 21:42
Ping je op NetBIOS naam of TCP IP adres?

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik alleen tcp/ip en ping dus alleen maar het ip nr...

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:37

Dreamer

Foutje

Verwijder bij de client de ms family network (die heb je niet nodig)

voor de rest stel je het asl volgt in

server:
alleen protocol tcp/ip gebruiken de rest verwijderen van de protocollen (dus netbieu en ipx)
ip: 192.168.0.1
sub: 255.255.255.0
voor de rest laatje alles hetzelfde.
voeg ook file en printer sharing toe(als die er nog neit staat).

client:
alle tcp/ip protocol gebruiken de rest verwijderen van de protocollen (dus netbieu en ipx)
ip: 192.168.0.2
sub: 255.255.255.0
voor de rest laat je alles hetzelfde.
voeg ook file en printer sharing toe(als die er nog niet staat).

bij het tabblad identificatie:
Server:
pc-naam: server (mag ook een andere naam zolang het maar uniek is)
werkgroep: werkgroep
omschrijving: verzin maar iets

Client:
pc-naam: Client1 (mag ook een andere naam zolang het maar uniek is)
werkgroep: werkgroep
omschrijving: verzin maar iets

wil je met de client ook op internet?

Server:
Installeer het progje winroute pro en laat dat altijd draaien (is je firewall en zorgt ervoor dat de client op internet kan)

client:
Dns instellen bij de tcp/ip dns hang af van welke provider je hebt die gegevens staan meestal op de site van je provider.

heb je nog meer hulp nodig kan ik je helpen zie mijn gegevens voor me email adres of icq me

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Hmmm..kan je dan ook online gamen :):):)
Pagina: 1