Hardware verwisselen

Pagina: 1
Acties:

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-03 18:35
Iets wat ik altijd al heb willen weten is hoe je op de goede manier hardware verwisseld? Ik heb namelijk een NIC die moet naar een ander PCI-slot, moet ik dan eerst die NIC softwarematig verwijderen (systeem > adapter verwijderen + netwerkconfig verwijderen) of kan ik 'm gewoon omwisselen als m'n PC uitstaat? En m'n cd-rom moet op andere IDE-slot i.v.m. m'n brander, kan ik die dan gewoon verwisselen als m'n PC uitstaat en dan de BIOS-instellingen aanpassen als ie weer goed zit? :?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik verwijder eigenlijk nooit wat uit de hardware-lijst van windows... Gewoon de hardware eruit trekken, dat gaat altijd goed hier... :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-03 18:35
't is echt een beetje een computer-idee :P vraagje, maar ik heb er nog nooit ergens een goede uitleg over gezien?!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De correcte manier is inderdaad uit je hardware lijst verwijderen, afsluitenen HW verwijderen, herstarten en BIOS ook updaten, daarna uitzetten en kaart op andere PCI slot plaatsen.

Je kunt namelijk 'spook' adapters krijgen, dwz hij staat nog steeds in je registry als hardware, zou je de kaart dan weer op dezelfde plaats terugzetten dan merk je bijv. al dat de hardware detectie wordt overgeslagen.

[edit]
Ff duidelijker opgeschreven ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
idd eerst verwijderen uit de hardwarelijst
ongebruikte drivers kunnen alleen maar vertraging opleveren (windows probeert ze te laden)
gewoon clean houden die handel

iedereen kent denk ik wel het booten in veilige modus onder win95/win98 en dat er dan een hele zooi spook drivers in apparaatbeheer staan ;)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het beste is ze eerst even weg te gooien uit het apparaatbeheer en eventueel ook de bios aanpassingen te doen.
Anders kan het zijn dat een programma bijvoorbeeld 2x dezelfde kaart tegenkomt, en dat kan problemen geven.

[off-topic]
Bamibal, leer eens spellen.
DO NOT DOWNLOAD HAPPY99.EXE, IT SI :? A VIRUS AND DOES NOT MAEK :? YOU HAPPY!!!!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Gewoon er uithalen en in een ander gleuf pleuren werkt bij mij altijd :)

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Op woensdag 28 november 2001 09:20 schreef EVILSalami het volgende:
Gewoon er uithalen en in een ander gleuf pleuren werkt bij mij altijd :)
Bij mij ging Tiny Personal Firewall toen over de zeik. (Of in ieder geval een .vxd die er iets me te maken had).

Geen beurs, geen tempo

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op woensdag 28 november 2001 06:07 schreef Bamibal het volgende:
idd eerst verwijderen uit de hardwarelijst
ongebruikte drivers kunnen alleen maar vertraging opleveren (windows probeert ze te laden)
gewoon clean houden die handel

iedereen kent denk ik wel het booten in veilige modus onder win95/win98 en dat er dan een hele zooi spook drivers in apparaatbeheer staan ;)
Zit wel wat in idd. Ik pluk het er ook altijd gewoon uit, zonder het uit de HW-lijst te verwijderen. Maar als je het er gewoon uitplukt, staat het daarna toch ook niet meer in de HW-lijst, en dus zijn de drivers ook weg? Ik bedoel, jij trekt de HW eruit -> Windows gooit 'em uit de lijsst, maar Windows gooit niet de drivers weg?
Pagina: 1