Iets wat ik altijd al heb willen weten is hoe je op de goede manier hardware verwisseld? Ik heb namelijk een NIC die moet naar een ander PCI-slot, moet ik dan eerst die NIC softwarematig verwijderen (systeem > adapter verwijderen + netwerkconfig verwijderen) of kan ik 'm gewoon omwisselen als m'n PC uitstaat? En m'n cd-rom moet op andere IDE-slot i.v.m. m'n brander, kan ik die dan gewoon verwisselen als m'n PC uitstaat en dan de BIOS-instellingen aanpassen als ie weer goed zit?
Ik verwijder eigenlijk nooit wat uit de hardware-lijst van windows... Gewoon de hardware eruit trekken, dat gaat altijd goed hier...
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
't is echt een beetje een computer-idee
vraagje, maar ik heb er nog nooit ergens een goede uitleg over gezien?!
De correcte manier is inderdaad uit je hardware lijst verwijderen, afsluitenen HW verwijderen, herstarten en BIOS ook updaten, daarna uitzetten en kaart op andere PCI slot plaatsen.
Je kunt namelijk 'spook' adapters krijgen, dwz hij staat nog steeds in je registry als hardware, zou je de kaart dan weer op dezelfde plaats terugzetten dan merk je bijv. al dat de hardware detectie wordt overgeslagen.
[edit]
Ff duidelijker opgeschreven
Je kunt namelijk 'spook' adapters krijgen, dwz hij staat nog steeds in je registry als hardware, zou je de kaart dan weer op dezelfde plaats terugzetten dan merk je bijv. al dat de hardware detectie wordt overgeslagen.
[edit]
Ff duidelijker opgeschreven
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
idd eerst verwijderen uit de hardwarelijst
ongebruikte drivers kunnen alleen maar vertraging opleveren (windows probeert ze te laden)
gewoon clean houden die handel
iedereen kent denk ik wel het booten in veilige modus onder win95/win98 en dat er dan een hele zooi spook drivers in apparaatbeheer staan
ongebruikte drivers kunnen alleen maar vertraging opleveren (windows probeert ze te laden)
iedereen kent denk ik wel het booten in veilige modus onder win95/win98 en dat er dan een hele zooi spook drivers in apparaatbeheer staan
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Het beste is ze eerst even weg te gooien uit het apparaatbeheer en eventueel ook de bios aanpassingen te doen.
Anders kan het zijn dat een programma bijvoorbeeld 2x dezelfde kaart tegenkomt, en dat kan problemen geven.
[off-topic]
Bamibal, leer eens spellen.
DO NOT DOWNLOAD HAPPY99.EXE, IT SI
A VIRUS AND DOES NOT MAEK
YOU HAPPY!!!!
Anders kan het zijn dat een programma bijvoorbeeld 2x dezelfde kaart tegenkomt, en dat kan problemen geven.
[off-topic]
Bamibal, leer eens spellen.
DO NOT DOWNLOAD HAPPY99.EXE, IT SI
Gewoon er uithalen en in een ander gleuf pleuren werkt bij mij altijd
Bij mij ging Tiny Personal Firewall toen over de zeik. (Of in ieder geval een .vxd die er iets me te maken had).Op woensdag 28 november 2001 09:20 schreef EVILSalami het volgende:
Gewoon er uithalen en in een ander gleuf pleuren werkt bij mij altijd
Geen beurs, geen tempo
Zit wel wat in idd. Ik pluk het er ook altijd gewoon uit, zonder het uit de HW-lijst te verwijderen. Maar als je het er gewoon uitplukt, staat het daarna toch ook niet meer in de HW-lijst, en dus zijn de drivers ook weg? Ik bedoel, jij trekt de HW eruit -> Windows gooit 'em uit de lijsst, maar Windows gooit niet de drivers weg?Op woensdag 28 november 2001 06:07 schreef Bamibal het volgende:
idd eerst verwijderen uit de hardwarelijst
Pagina: 1