Epox 8KHA+ lust geen Diamond Fireport 40

Pagina: 1
Acties:

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Hey tweakvolk!

Net een Epox 8KHA+ (XP1600, 256M) aangeschaft, daar een Maxtor IDE ingehangen (pri M), en een DVD en een 100M zipje (sec M resp S), en alles werkt als een zonnetje. Triple boot RH7/98SE/XP, allemaal geen probleem.

Vervolgens heb ik er een Diamond Fireport 40 SCSI-controller ingestopt, met daaraan een Quantum Atlas 4.5G (je hebt eens wat liggen 8-)), en vervolgens weigert XP te installeren. Schijf wordt niet herkend, al wat met termination zitten experimenteren, maar dan crasht XP helemaal (duh). Het vreemde is: 98SE werkt nog steeds, RH7 ook, en Win 2000 installeert tot mijn verbazing OOK probleemloos. Meest recente NTdrivers die ik kon vinden gebruikt, maar niks - XP herkent de schijf niet of loopt vast :(

Iemand enig idee, en/of een locatie waar ik een recente biosflash kan ophalen?

Nog een probleem is dat ik met een IDE/SCSI-mix de Epox niet van het SCSI-schijfje kan laten booten; hij herkent de IDE altijd als eerste drive (HDD-0) in het systeem, zelfs als je het BIOS vertelt dat'ie eerst van SCSI moet booten :? Dat zou ik ook graag omdraaien...

Alvast bedankt!

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
:( Heeft dan helemaal niemand zo'n fireportje met XP aan de slag gekregen?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• bpwats
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09-2025
Inderdaad, FP40 wordt niet meer ondersteund :(. Heb een nieuw kaartje moeten kopen.

Bryan