Toon posts:

Monitor aan bij opstarten -> zwart beeld?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij kwam vanavond met wel een heel vreemd probleem:
Als hij de computer aanzet en daarbij direct de monitor aandoet, krijgt hij nix anders dan een zwart scherm. Windows (ME) start niet op.. computer lijkt te hangen en hij kan opnieuw beginnen met starten.
Zet hij de monitor pas na een seconde of 20 á 25 aan dan loopt de pc gewoon netjes door en kom tie gewoon in ME aan.

Configuratie:
Processor: AMD 1400Mhz 266
Moederbord: Aopen AK 73 Pro-a
Geheugen: 256 Mb SDRAM
HDD: IBM 40Gb 7200 rpm
Videokaart: Geforce 2 MX-400 Tv-Out 32Mb (een el cheapo)
Monitor: Iiyama 17" Vision Master 405 (S705MT)

En nog wat andere onderdelen die volgens mij hierbij niet belangrijk kunnen zijn....

Heeft iemand dit weleens bij de hand gehad??

Verwijderd

Misschien dat de tegelijk aanzetten van pc en monitor een te lage voltage veroorzaakt?

Verwijderd

Angel heeft een heel goed punt.
Hoe zit het met de stroom voor de monitor, heeft de monitor een aparte stekker of gaat het via de psu?

Verwijderd

Topicstarter
De kast is een Aopen HQ45 en heeft een voeding van 250Watt
Hij heeft naast hdd en fdd een dvd-rom en brander erop staan
De monitor haalt haar stroom niet via de voeding van de kast maar staat rechtstreeks op het net-stroom aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem net nog even gesproken. (en ff het droevige nieuws meegedeeld dat er nog geen oplossingen zijn).

Het probleem is echter wat anders dan wat ik dacht.
Hij heeft problemen bij de eerste keer dat hij zijn PC opstart.
Op het moment dat hij de PC aanzet moet ie eerst een keer of twee/drie de monitor aan/uit zetten om beeld te krijgen. ;(

Als de monitor bij een herstart vanuit de standby modus start gaat het wel gewoon goed.

Zou het dan toch aan de monitor liggen?????