Toon posts:

Samba <-> Windows snelheid highspeed problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben een beetje aan het pompen met grote files (gigs) over samba hier, en er gebeuren rare dingen. Het loopt prima met zo'n 800 Kbit voor zo'n 20 sec. En dan zakt het in naar 0 en heeft smbd ineens >90% processortime. Dat duurt dan zo'n 8 sec en dan zakt de processortime weer naar rond de 17% en is de snelheid weer op peil :? Iemand enig idee wat ik hiermee moet? De client draait W2K en de server draait Debian unstable, beide met een 3Com 3c905B-TX netwerkkaart. Zo af en toe staat er ook een proces 'supervise' en een proces 'kupdated' bovenaan qua processortime (>90%). Ik snap er echt de ballen van. Tevens komen er af en toe transmit errors langs op de console met de opmerking dat het waarschijnlijk een duplex mismatch is. Maar normaal zie ik die errors nooit :? Who can help? thnx ;)

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Kon wel eens liggen aan het feit dat je geheugen dan volgepompt wordt door die netwerkkaart en dat moet dan naar hd geschreven worden.

En dat kost tijd en snelheid. (hd is een beetje traag) :)

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Idd. geef even de specs van de machine, het kan zijn dat de machine gewoon niet snel genoeg is voor dit soort transfers.

Daarnaast is Samba toch een beetje een experimenteel gedoetje, het belangrijkste is dat het werkt, er kunnen nog snelheidsbugs in samba zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hier de specs van de server:
moederboard: Asus A7v "oude versie", dus geen xtra snelle fronside bus
Proc: Athlon 850 MHz
Geheugen: 192 MB
verder 2.4.13 kernel met xfs support
Denk niet dat het aan de hardware van de server ligt. Hubje is van TP-Link (de TL-HF8e). Weet iemand of die full duplex is?
thnx

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Mja, gezien die foutmeldingen die op de console verschenen, denk ik niet dat het de specs van de server zijn eigenlijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb nog wat verder gespeelt. Ben niet veel wijzer, maar het ligt in ieder geval niet aan de hub. Met een crossover cable doet ie precies hetzelfde. Wel wat andere vreemde dingen gevonden. Wanneer ik een gig verschuif tussen 2 W2K compu's (beide met een 3com 3c905b-TX) is het een zeer piekend verloop. Dus helemaal niet constant. Het varieert tussen 20 Mbit en 76 Mbit. Maar het blijft daar wel tussen, dus veel pieken, maar niet nul. Wanneer ik een gig naar de server pomp (ook met een 3c905b-TX) dan gaat ie constant met 71 Mbit, dan is ie nul, dan weer met 71 Mbit. Beide periodes duren tussen de 8 en 15 sec ongeveer. Heel raar dus... :? :?

Verwijderd

Zou misschien je harddisk de bottle neck kunnen zijn? Op de momenten dat de transfer stil valt hoor je dan je harddisk heel druk schrijven? Miscchien kun je ook met hdparm je hd snelheid onder linux testen (en tweaken als dat nodig is).
Pagina: 1