Wij zijn energie, energie vergaat niet

Pagina: 1
Acties:
  • 708 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019
Wij zijn energie, energie vergaat niet, wat gebeurt er dan met de energie als we dood gaan?

Blijft die energie ronddwalen over de wereld, neemt iets anders onze energie over? Gaat onze energie over in een ander levend ding?

Wat zijn jullie meningen, ik zou het niet weten ik heb er lang over nagedacht en ik kom er niet uit.

thunderstruck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Alle massa is ook om te zetten in energie.
Persoonlijk bn ik van mening dat alles zoveel mogelijk verdeeld wordt, zodat de entropie toeneemt.

Uiteindelijk is alles waaruit we zijn opgebouwd verspreid over het gehele universum, en is het een bron voor nieuwe mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
De energie die in een lijk zit wordt opgegeten door bacterien en insecten etc. Die daardoor weer verder kunnen leven. Als je het nog leuker wilt maken moet je je afvragen waar energie vandaan komt. :o

I'll be back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chandler479
  • Laatst online: 19-10-2019
Je hebt het nu over iets anders als energie, ik denk dat onze energie overgaat in de dingen om ons heen als we dood gaan ofzo, als je nu iets aanraakt, gaat die energie ook over in die dingen. Je drukt een toets in en de toets heeft de energie weer overgenomen.

thunderstruck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37519

Op woensdag 28 november 2001 01:01 schreef Chandler het volgende:
Je hebt het nu over iets anders als energie, ik denk dat onze energie overgaat in de dingen om ons heen als we dood gaan ofzo, als je nu iets aanraakt, gaat die energie ook over in die dingen. Je drukt een toets in en de toets heeft de energie weer overgenomen.
Nee hoor Chandler. Dat wat Cheatah noemde is wel degelijk energie. Wat jij bedoelt is levenskracht, iets waarvan het bestaan nooit is bewezen.

Ik denk dat jij meer met levensbeschouwing bezig bent, terwijl Cheatah de zaken meer wetenschappelijk benadert. Ik dnek dat jullie mekaar even verkeerd begrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18050

Energie komt van de zon naar de aarde.

Hoe die ooit is ontstaan is ook voor mij een raadsel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35113

Op woensdag 28 november 2001 00:51 schreef Chandler het volgende:
Wij zijn energie, energie vergaat niet, wat gebeurt er dan met de energie als we dood gaan?
Die kan blijven waar ze is of zichzelf verplaatsen naar elke denkbare plaats; we kunnen die energie nu niet zien en dus zal dat ook nog het geval zijn wanneer het lichaam sterft.

Hoe hoger de trillingsfrequentie van de ziel of energiemassa, hoe moeilijker deze te zien zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1697

Op woensdag 28 november 2001 08:36 schreef Tizzwat het volgende:
Dat zou erg beperkt zijn :)
In bijna alles zit energie. Denk aan de warme aardkern, de wind, etcetera.
Het begin van de tijd, de oerknal. Daarbij kwam al die energie vrij.

Wat ik nog niet snap is hoe het niets kan exploderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11
Op woensdag 28 november 2001 10:39 schreef TwwT_Unexplained het volgende:

[..]

[..]
Het weer op aarde, en vooral de wind, is natuurlijk vooral afhankelijk (dus het gevolg)van de zon. Alle processen die hier een rol spelen worden door de zon van energie voorzien.

Ook alle fossiele brandstoffen (en grondstoffen)die wij gebruiken zijn gevormd door processen die door de zon van energie zijn voorzien. Planten kunnen niet groeien zonder zonlicht, dus ook deze energie komt allemaal van de zon af.

Dus je kunt wel stellen dat bijna alle energie hier op aarde van de zon komt.

Maar om nog even ontopic te zijn.
Uit de thermodynamica volgt dat het rendement van een proces nooit 100% kan zijn. Dat wil zeggen dat er bij iedere omzetting van energie in een andere vorm automatisch ook een warmteverlies optreed. Dus als je maar lang genoeg doorgaat wordt alle energie in warmte omgezet.
Maar gelukkig hebben we de zom nog, om ons weer van nieuwe energie te voorzien.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 22:25
Wat ik nog niet snap is hoe het niets kan exploderen
Het explodeerde niet... (wat het wel precies deed weet ik ook niet).

En topicstarter, wat bedoel je met 'wij zijn energie'? Klinkt vrij vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41576

eerste stelling is al vaag... wij zijn energie... alles bestaat uit energie, dus het is niet een kwestie waar de energie heen gaat... het kan niet weg... het gaat over in de dingen om ons heen... In een lijk zit ook nog energie.. niet veel want het leeft niet meer, maar er zit wel wat in. De energie van een dode gaat dus op in alles om ons heen. (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-04 12:51

Lord Daemon

Die Seele die liebt

De zon is, via zwaartekracht, onstaan ui een intersetllaire gaswolk die veel materiaal bevatte dat al in oudere sterren had gezetn die via supernova-explosies hun schillen hadden afgestoten. (Als dit niet het geval was zouden er geen zware elementen op aarde voorkomen.) Deze sterren kwamen weer voort uit gaswolken die zich hadden gevormd uit de materie die ontstond na de val van het Higgs-veld (althans, zo denken veel kosmologen er nu over). Een lang en technisch verhaal verder kom je dan bij de oerkanl, die precies 0 energie nodig had om te ontstaan - voor zover wij kunnen zien is de energie in het Universum (massa, kinetsiche energie, etcetera) precies gelijk aan de negatieve potentiaal van de zwaartekracht, zodat de totale energie van het Universum 0 is.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 09:26

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Als die energie 0 is hoe kan het zonnenstelsel dan ontstaan. Met 0 wordt bedoelt dat de energie net zo zal zijn als voor de oerknal dus zou er nooit een oerknal kunnen komen en zou het universum dus gesloten zijn. Maar het universum is (dat denken de meeste wetenschappers) plat of misschien open. Plat universum betekent dat de gravitatie net genoeg is om het helaal te laten uitdijen en niet dat het zou gaan inklappen in een implosie waar na een soort negatieve implosie zou komen. Een open universum betekent dat het universum heel snel uitdijt en dat alsmaar zou doen.
Maar de energie zou nooit 0 kunnen zijn, dat is dus iets wat zeker is. Er was energie nodig voor een implosie.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-04 12:51

Lord Daemon

Die Seele die liebt

AxzZzel, ik zal even Victor J. Stenger quoten, een bekende deeltjesfysicus:
Every measurement that we make indicates that the total energy of the Universe is balanced between the rest energy that's in the matter, the kinetic energy that's in the motion of objects, and then this is balanced by a negative potential energy of gravity. And the total energy is very close to zero. So, if the total energy is zero, and if you had zero energy to begin with, there was no violation of energy conservation. There was no miracle that created energy at the beginning of the Universe (other than, perhaps, a little quantum fluctuation that is, again, in agreement with existing knowledge, and so would not be a miracle).
In: http://www.positiveatheism.org/crt/stenger1.htm

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
Op woensdag 28 november 2001 15:18 schreef Lord Daemon het volgende:
AxzZzel, ik zal even Victor J. Stenger quoten, een bekende deeltjesfysicus:
[..]

In: http://www.positiveatheism.org/crt/stenger1.htm
Dit lijkt mij ook niet schokkend, zeker niet als je er vanuit gaat dat het universum een gesloten systeem is. Oftewel zoals ook al hierboven staat, er altijd energiebehoud moet zij. Echter zal de kwaliteit van die energie (de bruikbaarheid) natuurlijk wel steeds minder worden.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29081

(off topic)
0/0 = 1 !!!!!!!
niet waar :)
(/off topic)

De energie van onze massa blijft zowiezo bestaan, want onze massa blijft gewoon (alleen plakt het niet meer aan elkaar, het verspreidt zich over de wereld via wormen en maden enzo).

En verder, je lichaamswarmte enzo, ach tja. De ruimte waarin je doodgaat zal wel een miljoenste graad warmer worden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6071

Klinkt interessant, dat evenwicht tussen energie en gravitatie...

Maar waarom zou gravitatie een negatieve vorm van energie zijn (voor zover het energie is), en de andere energie positief?
Zou gravitatie en de bijbehorende ruimtekromming een reactie zijn op het bestaan van energie? Dan zou massa dus een reactie zijn op energie.

Hmm, zo kan ik allerlei wazige verbanden etc gaan leggen, zonder een duidelijk punt in te nemen. Het wordt er voor mij iig een stuk duidelijker op, gravitatie als reactie op energie (of net andersom natuurlijk). Gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09-2020
Op woensdag 28 november 2001 20:31 schreef Juggalin_Juggalo het volgende:
En verder, je lichaamswarmte enzo, ach tja. De ruimte waarin je doodgaat zal wel een miljoenste graad warmer worden ofzo.
Is et niet zo dat wanneer je leeft zoiezo de omgeving al last heeft van je warmteproducering en dus wanneer je warmteproducering stopt, je molecuulbewegingen (warmte) zich langzamerhand synchroniseren met de omgeving...
Dus uiteindelijk is et dus zo dat de omgeving geen invloed meer heeft van jou geproduceerde warmte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 28 november 2001 10:39 schreef TwwT_Unexplained het volgende:

Dat kun je volgens mij allemaal terugvoeren op de zon
Het begin van de tijd, de oerknal. Daarbij kwam al die energie vrij.

Wat ik nog niet snap is hoe het niets kan exploderen :+
U've got my point.

Anoniem: 6927

Op woensdag 28 november 2001 20:31 schreef Juggalin_Juggalo het volgende:
(off topic)
0/0 = 1 !!!!!!!
niet waar :)
(/off topic)
maar 0 = -1 +1 :P

• Tupolev
Leuk dat deze discussie weer helemaal om zeep wordt geholpen.
Door Juggalin_Juggalo - woensdag 28 november 2001 20:31
Complete onzin, voegt ook niets toe.
Door ^JaapvR^ - woensdag 28 november 2001 20:31
Inderdaad, lekker wazig.
Door Tizzwat - woensdag 28 november 2001 21:39
Nou dit voegt dus ook niks toe.
p.s. dingen herhalen heeft geen nut.
Door [YR]paladin - donderdag 29 november 2001 02:04
Ja, briljant hoor.

Waarom zou ik nog de moeite nemen om hier serieus op te antwoorden? Als ik naar de voorgaande posts kijk, ga ik bijna denken dat de antwoorden die gegeven zijn toch niet begrepen worden.

Engineering

• Dutchess_Nicole
  • Laatst online: 12:15
Mijn persoonlijke opvatting is gewoon dat er van elk persoon een oneindig aantal is, ieder in zijn eigen "dimensie". zodra er dus 1 doodgaat in dim. 1 wordt er weer een nieuwe geboren in dim. 74hbg743iut47h7.
Er gaat zo geen energie verloren (dat kan immers niet) en er komt oo niks bij.

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Op donderdag 29 november 2001 12:49 schreef Tupolev het volgende:
Leuk dat deze discussie weer helemaal om zeep wordt geholpen.
Kijk jij zelf eens in de spiegel.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:58

Sabbi

je denkt aan mij.

Waarom zou ik nog de moeite nemen om hier serieus op te antwoorden? Als ik naar de voorgaande posts kijk, ga ik bijna denken dat de antwoorden die gegeven zijn toch niet begrepen worden.
Je zou zelf ook eens kunnen proberen on topic te blijven.... >:)

Mijn natuurkundeleraar (lang geleden) zong altijd:
energie gaat nooit verloren,
knoop dat in je oren
knoop dat in je kop...

ofzoh...
Als je dood gaat verbruik je geen energie meer om te leven... die blijft dus lekker zitten in die boterham in je maag totdat je zelf als boterham door wurmpies verteerd wordt of verbrandt wordt als een mooie open haard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6927

[..]

Ja, briljant hoor.

try me.
en mijn opmerking was een gekscherende opmerking die terugsloeg op de voorgaande, waarin ik aangaf dat er geen behoudswetten worden gebroken bij het ontstaan van een universum, wat niet werd beweerd in de voorgaande opmerking.

Daarbij wil ik opmerken dat opmerkingen als "jullie zijn dom" (misschien niet zo gezegd, maar wel impliciet aangegeven) en "jullie vermoorden de discusie" totaal niets bijdragen aan de discussie en jou enkel een mogelijkheid bieden om jouw onvrede over de richting van de discussie te uiten. Als je jouw soort discussies wilt, hou dan een monoloog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41853

eigenlijk hoef je maar een regel te onthouden met betrekking tot energie (fysiek, niet levens energie):

Energie aan sich bestaat niet... energie is een kettingreactie en een simpel regeltje is dat bv. een auto vooruit gaat doordat de wrijving overwonnen wordt met behulp van het verbranden van liquide gassen of petroleum... je kunt de keten zo lang maken als je wilt.

Bottom line is dat energie een term is die we gebruiken maar eigenlijk niet is wat de meeste mensen denken...
Pagina: 1