opstarten totaan de bios

Pagina: 1
Acties:

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:20

DJTimo

Cuyoapart.mza

Topicstarter
Volgens mij is er iets niet helemaal lekker in mijn systeem:

-EPOX 8KHA+
-512 DDR
-Geforce 2 MX 400 64Mb
-IBM deskstar 60GXP 40 GB
-AMD XP 1800+

Het probleem: hij wilde niet opstarten. Ik heb alle PCI sloten leeggehaald,2 ROM spelers ook los gemaakt en mn RAM eruit getrokken. Nu heb ik mijn geforce weer aangesloten en mijn RAM ook weer teruggeplaatst. Verder is er dus alleen nog die HD aangesloten. Als ik nu mijn pc aanslinger ziet hij mn videokaart, daarna gaat hij mn RAM tellen en vervolgens komt hij op zo'n scherm waar onder andere de temp. van de CPU wordt weergegeven.
Ik druk vervolgens op DEL om het bios in het gaan, maar als ik nu ergens een enter geef loopt mn bios vast (gewoon met de pijltjestoetsen door de bios scrollen lukt wel).
Ik heb al meerdere malen mijn cmos gereset en dit proces zo een paar keer herhaald, dit haalt niets uit verder.
Het opstarten lukt gewoon niet verder dan totaan de bios. (als ik niet besluit de bios in te gaan blijft hij ook hangen)

Wat O Wat is er toch aan de hand? :?

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De enige gevallen wat ik meegemaakt heb dat systemen in de bios al vast liepen was dat de processor direct gigantishc heet werd.

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Ok, hij is dus zeeeer instabiel :)

Check dus zaken als voltage en de temperatuur van de Athlon. Onderklok de Athlon eens naar 100 FSB. Suc6.. :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 00:37 schreef terw_dan het volgende:
De enige gevallen wat ik meegemaakt heb dat systemen in de bios al vast liepen was dat de processor direct gigantishc heet werd.
Maar ik kan dus wel zien hoe heet mn CPU word. Die staaat zo rond de 30 graden. Zou stiekem toch mn RAM naar de mallemoeren zijn? Ondanks dat hij wel het geheugen telt...

• mr_a
Op woensdag 28 november 2001 00:40 schreef DJTimo het volgende:

[..]

Maar ik kan dus wel zien hoe heet mn CPU word. Die staaat zo rond de 30 graden. Zou stiekem toch mn RAM naar de mallemoeren zijn? Ondanks dat hij wel het geheugen telt...
Hoe zo, zie je hem tellen dan?

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 00:41 schreef mr_a het volgende:

[..]

Hoe zo, zie je hem tellen dan?
Ja, net na het scherm van mn Geforce gaat er zo'n geheugenteller lopen, die loopt tot 512, nog wat MB

• mr_a
Op woensdag 28 november 2001 00:44 schreef DJTimo het volgende:

[..]

Ja, net na het scherm van mn Geforce gaat er zo'n geheugenteller lopen, die loopt tot 512, nog wat MB

Bij mij gaat het zo snel dat ik dat niet zie. Ik heb dan wel niet een EPoX maar dat zou toch niet uit moeten maken. Als het tellen heel langzaam gaat dan heeft hij er moeite mee ofzow, daar zat ik iig aan te denken. :?

Suc6 :)

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 00:52 schreef mr_a het volgende:

[..]

Bij mij gaat het zo snel dat ik dat niet zie. Ik heb dan wel niet een EPoX maar dat zou toch niet uit moeten maken. Als het tellen heel langzaam gaat dan heeft hij er moeite mee ofzow, daar zat ik iig aan te denken. :?

Suc6 :)
Maar de eerste week dat ik mn pc had liep hij perfect. Toen telde hij het geheugen net zo snel als nu :?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:17
Tsja ik dacht eerst dat het aan de quickboot instelling zou liggen, maar dan zou hij ook meerdere keren moeten gaan tellen.

Misschien is er ondertussen toch iets mis met het geheugen?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Topicstarter
Ik weet inmiddels iets meer:

na een seconden of 60 - 90 start mijn pc opnieuw op. Het maakt niet uit of ik in de bios zit of in windows. Nu denk ik dat er iets is wat warm word en dat mn systeem het veiliger "vindt" om maar ff opnieuw te opstarten.

Dit rebooten gaat overigens niet goed, hij blijft dan gewoon hangen....

Zou mijn mobo kapot kunnen zijn of misschien wel mn cpu?
Wat denken jullie?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:17
Ik denk zelf niet dat het systeem het 'veiliger' vindt, ik denk dat zodra er iets ietsjes warmer wordt, het niet functioneert waardoor de computer vast slaat.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Pagina: 1