Een aantal TV out vragen (search gebruikt)

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
OK, ik wil dus niet de hele tijd de comp hoeven te verslepen om een film op mijn tv in mijn kamer ge kijken, dus ik wil een kabel kopen van ongeveer 15 meter (anders staat ie strak gespannen door de gang en wordt het een soort hordenloop voor mensen :P ):
1. Wat voor kabel moet ik hebben? Ik heb een Voodoo3 met tv out, die heeft alleen een verdeelblok (ik weet niet hoe je dat anders noemt)...
2. Stel dat 15 meter te veel signaalverlies optreedt, bestaat er dan iets als een signaalversterker (of zal dit niet gebeuren na 15 meter?)?
3. Kan ik intern mijn soundcard met de Voodoo3 verbinden, anders moet ik buiten het verdeelblok om nog een aparte draad voor de boxen klussen...en dat is niet makkelijk...

Alvast bedankt :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Een verdeelblok :P? Een verdeelblok is zo'n ding waar je stekkers voor 230V insteekt, wat je precies bedoelt weet ik niet. Maar er zal of een composite uitgang op zitten waar je een tulp (rca) plug in moet steken, of een s-video output, die heeft 4 gaatjes plus een wat groter gat (zodat je de stekker er niet verkeerd om in kan steken). Je moet de s-video output nemen.
15 m is helemaal geen enkel probleem, je kan nog wel een veelvoud daarvan zonder problemen.
En de audio zal je toch echt apart moeten gaan leggen. Je dacht toch niet dat die samen met de video door een kabel kon he :o?

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 00:43 schreef Jag het volgende:
....En de audio zal je toch echt apart moeten gaan leggen. Je dacht toch niet dat die samen met de video door een kabel kon he :o?
Nou daar ben ik wel naar op zoek...
Ik zend met zo'n trust ding (prima kassie!!! echt)
mijn video/audio naar mijn vcr en vandaar verder door naar andere tv's.
die video zit er nu eigenlijk alleen maar tussen om van de twee aparte signalen weer een te maken, dus wat in feite ook door die coax gaat.
Dat moet toch ook de andere kant om te zetten moeten zijn (videorecorder weg, sinds divx gebruik ik hem toch niet meer)
...even edit...
dan heb je namelijk aan een scart achter in je tv genoeg,
audio naar je stereo en coax naar de slaapkamer, en die ligt er al!
...--//--...
misschien vaag/lang verhaal... maar ja

• Glacier
  • Niet online
Het blok is een ding met ingangen voor geluid en beeld (tulp) en oa met een scart uitgang...reuze handig, alleen ik moet dus daar de audio nog in zien te krijgen...
Maar van de soundcard naar de voodoo3 doorlussen kan dus niet?

• Glacier
  • Niet online
iemand?

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:12
misschien kun je software matig het geluid doorsturen nara je voodoo??

want scart is in principe ook voor het geluid, dus lijkt me vreemd als er dan geen geluid uit zou kunnen komen!

PSN: DutchTrickle PVoutput

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:14
marmitek gigavideo 50, kun je ook nog via winlirc een AB gebruiken

• Glacier
  • Niet online
Op woensdag 28 november 2001 17:07 schreef arjandijk het volgende:
marmitek gigavideo 50, kun je ook nog via winlirc een AB gebruiken
:?

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 21:30

ride277

Cooled by Noctua

Gewoon 1 kabel van geluidskaart naar versterker/tv en een kabel van je voodoo3 naar je tv. Heb k ook en werkt perfect. Succes 8-)

| system specs |

• Glacier
  • Niet online
wat voor kabel moet ik hebben om te verlengen? Want met de kabel die ik nu heb red ik het niet :)
Ik heb uit mijn search pogingen begrepen dat de kabel goed afgeschermd moet zijn om storingen van buitenaf te voorkomen...

• Jag

Jag

Op woensdag 28 november 2001 12:26 schreef Glacier het volgende:
Het blok is een ding met ingangen voor geluid en beeld (tulp) en oa met een scart uitgang...reuze handig, alleen ik moet dus daar de audio nog in zien te krijgen...
Maar van de soundcard naar de voodoo3 doorlussen kan dus niet?
Ik snap er echt geen reet van. Je zegt dat je voodoo3 alleen een blok heeft, en dat dat ding ingangen heeft voor audio en video en oa een scart uitgang :? Mocht je denken dat het handig is om een scart kabel te gebruiken omdat het dan maar een kabel is, dan moet ik je teleurstellen. Ik zie het voordeel daarvan echt niet in.
Ik snap ook helemaal niet wat nou precies het probleem is. Je pakt gewoon je audio uitgangen, desnoods split je nog een keer zodat je huidige pc speakers of stereo ook gewoon kan blijven gebruiken. En dan koop je twee rca pluggen (tulp) en een s-video plug, 15 meter 50 Ohm coax (twee aan elkaar geplakt zeg maar) en 15 meter vieraderige afgeschermede kabel voor de video. En als laatste nog een scart plug erbij. Dan zoek je op i-net op welk pinnetje wat doet van die scart plug, en dan sla je aan het solderen. En als je het nog simpeler wilt houden, soldeer je aan beide kanten rca pluggen en s-video pluggen en koop je zo'n scart blokje.

• Glacier
  • Niet online
OK, ff voor de duidelijkheid: De output van de videokaart is alleen maar een monitor uitgang, dus geen tv out uitgang zoals je die bij andere kaarten ziet....om dat op te lossen zat er een kabel bij met een blok waar oa tulp en scart uitgang op zit...
Ik ben nu niet thuis, maar ik zal het wel even inscannen voor de duidelijkheid....

• Jag

Jag

Op donderdag 29 november 2001 13:01 schreef Glacier het volgende:
OK, ff voor de duidelijkheid: De output van de videokaart is alleen maar een monitor uitgang, dus geen tv out uitgang zoals je die bij andere kaarten ziet....om dat op te lossen zat er een kabel bij met een blok waar oa tulp en scart uitgang op zit...
Ik ben nu niet thuis, maar ik zal het wel even inscannen voor de duidelijkheid....
Is, goed, doe maar.

• Mo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08-2023

Mo

Poeh heee ... :?

Wat een toestand! Is het niet veel gemakkelijker om een decodeerkaartje aan te schaffen met een S-video-uitgang? Dan kun je bij elke audio/video-boer een S-video kabel van x meter halen en je video-signaal naar je TV leiden. Je geluid moet, zoals al gemeld hierzo, apart via een standaard (afgeschermde) dubbele kabel (met RCA-pluggen).

Bij diezelfde audio/video-boer kun je ook wel een blokje halen waarmee je het op SCART je TV in kan leiden (hoef je ook niet te solderen). S-video, video composite (ook RCA) en rechts en links geluid a/d ene kant in het blokje; SCART a/d andere kant eruit. Easy as pie -> zo hebbik het ook aangesloten (en als het niet zo simpel was, had ik het ook niet gekund! :D *D :D *D )

... sja, dinges, hoe noem je het ...

• Glacier
  • Niet online
s-video zit ook als uitgang op het blok

Het blok heeft 4 in en uitgangen :
- Audio Left
- Audio Right
- Video (tulp)
- S-Video

En als extra feature dus een scart uitgang!

Ik wil geen twee kabels eigenlijk, liever gewoon een kabeltje van de soundcard uitgang naar het blok, en dan met de scart in mijn tv......als het mogelijk is dan...

Bestaat er zoiets als een scart verlenger?
Pagina: 1