Toon posts:

action="sign.php" onthouden¬¬¬¬¬¬

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is veel te vinden over php (google & search) maar ik kom er niet uit...

Ik heb een sign.html pagina waar je je naam en email etc achterlaat en je bericht...

Naam is $name

action="sign.php" in dit script, daar wordt de naam opgeslagen in messages.dat .
Daarna gaat de browser naar thank.php met een bedankjewelberichtje.. Nou wil ik daar automatisch die $name weer weergeven maar hij 'onthoudt' het dus maar 1 pagina lang.... als ik dus in thank.php print blahdieblah $name plaats, komt er mooi niks te staan... :?

Wat moet ik nou waar toevoegen om het wel 'langer te onthouden' .

Verder worden alle berichten mooi in messages.dat geplaatst maar die genereert slecht 1 lange pagina waarin alle berichten zich ophopen.. Zit dus niet in een database... Kan ik zonder een database bijvoorbeeld 25 berichten tonen met onderaan een link naar bijvoorbeeld message2.dat ? Kan ik dan gewoon php een nieuwe file laten maken, afhankelijk van hoeveel er al zijn en dan automatisch een link creeeren? Ik zit er de hele dag al mee te klooien, het zou mooi zijn als iemand me verder kan helpen... Ben nog niet bezig met mysql en dus ook geen echte php goeroe...

Wat niet is, kan nog komen...

BVD

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Koekje misschien :)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op woensdag 28 november 2001 00:23 schreef ___kingston___ het volgende:
Kan ik dan gewoon php een nieuwe file laten maken, afhankelijk van hoeveel er al zijn en dan automatisch een link creeeren?
Ja, dat kan. Maar waarschijnlijk is het simpeler om een iets als MySQL aan de praat te krijgen dan om te doen wat jij wilt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bang voor Mysql .... ;( :'(

Heb al wat tutorials... Heeft iemand de gouden tip hoe te beginnen? In al die scripts hebben ze het meteen over : maak een tabel -u >blAHIEBLAH...

Leuk dat ze ook vertellen waar je dat maakt, hoe je dat maakt etc. etc.....

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Doe es normaal met je topictitel man :(

* Nielsz gaat nu een ignorelijst bouwen

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor, zit hier achter een UK style keyboard waar alle tekens op een ander plek zitten...

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 28 november 2001 00:43 schreef ___kingston___ het volgende:
Sorry hoor, zit hier achter een UK style keyboard waar alle tekens op een ander plek zitten...
En dan is het nogal moeilijk het verschil tussen de tabknop en die te vinden :?

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

code:
1
2
3
4
<?
  session_start();
  session_register("variabele");
?>

en de sessie onthoud je variabele ;)

ook tussen meerdere pagina's

check anders php.net of phpfreakz.nl

dus ...

Verwijderd

Topicstarter
Die zitten toevallig naastelkaar ja.... En als je dan op de universiteit zit te surfen en je hebt nog een half uur dan wil je je probleem van de dag graag ff oplossen zonder hulp van zeiko`s...

¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 00:47 schreef mph_rbi het volgende:
code:
1
2
3
4
<?
  session_start();
  session_register("variabele");
?>

en de sessie onthoud je variabele ;)

ook tussen meerdere pagina's

check anders php.net of phpfreakz.nl
Thanx... zal het proberen.. moet helaas weg..

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 23:45
Op woensdag 28 november 2001 00:48 schreef ___kingston___ het volgende:
Die zitten toevallig naastelkaar ja.... En als je dan op de universiteit zit te surfen en je hebt nog een half uur dan wil je je probleem van de dag graag ff oplossen zonder hulp van zeiko`s...

¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬
Altijd fijn dat er mensen zijn die begrijpen dat degene door wie ze geholpen worden, dat ook alleen maar voor de lol doen.

* Rense Klinkenberg heeft het niet op mensen die er niet tegen kunnen dat andere kritiek op ze hebben :(:(
Pagina: 1