Ik wil graag een zipdrive aanschaffen, maar kan ik die schijfjes dan ook partitioneren (onderverdelen in verschillen driveletters dus)?
Nee dat gaat niet. Het is geen vast opslagmedium.
Het systeem ziet dit als een diskette, niet als hdd.
Misschien dat het met Linux wel kan.
Het systeem ziet dit als een diskette, niet als hdd.
Misschien dat het met Linux wel kan.
Waarom is dat jammer? Die schijfjes zijn maar 100 of 250MB, waarom zou je dat willen partitioneren???
om ze op een computer die max. 32mb schijven aankan toch helemaal te kunnen gebruiken. Dan zou ik gewoon 3 of 4 partities maken, met 1 partitie zou ik maar 32 van die 100 of 250mb schijfjes kunnen gebruiken.
Nou, als die pc max maar 32MB schijfjes aankan, heeft ie dan wel ondersteuning voor ZIP drives? Lijkt me niet... Als ie ZIP drives ondersteund lijkt me dan ook wel dat je er een 520MB HD in kan zetten.
via SCSI ondersteund die andere computer de zipdrive(de scsi versie dus). Alleen ziet dat ding em dan wel als een harddisk. Dat doet de pc dus blijkbaar niet.
Oe, skoezzie heb ik geen kaas van gegeten... sowwy.
Maar via wat voor controller probeer je die zipdrive dan aan te sluiten?
Ik van ZIP drives ook niet.. En van SCSIOp woensdag 28 november 2001 13:36 schreef obsidian het volgende:
Oe, skoezzie heb ik geen kaas van gegeten... sowwy.
Nee, ik bedoel MEGAbyteOp woensdag 28 november 2001 13:33 schreef TripleM het volgende:
Bedoel je dan niet 32 Gb?
Dan ben ik toch heel benieuwd naar die computer, 32 Mb max, dan moet het wel een heel vaag ding zijn..Op woensdag 28 november 2001 14:55 schreef wouter76 het volgende:
Nee, ik bedoel MEGAbyte
Hoe kan jij in godnaam een 32 MEGA byte limiet hebben? Zelfs mijn XT had dat niet!
Dat hebben 8-bitters wel vaker hoorOp woensdag 28 november 2001 15:10 schreef sebastius het volgende:
Hoe kan jij in godnaam een 32 MEGA byte limiet hebben? Zelfs mijn XT had dat niet!
Een zipdrive van 32 Gb??? Geef mij d'r ook eenOp woensdag 28 november 2001 13:33 schreef TripleM het volgende:
Bedoel je dan niet 32 Gb?
^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje
Verwijderd
msdos 3 en 4 hebben een 32MB per partitie limiet.
Oplossing is de dos-versie te upgraden.
Overigens is het ook mogelijk met een of ander standaard iomega programma (scsiutil.exe) de zipdisk non-removable te maken en dus partitioneerbaar (aangezien ie dan als harddisk wordt herkend)
Overigens is het ook mogelijk met een of ander standaard iomega programma (scsiutil.exe) de zipdisk non-removable te maken en dus partitioneerbaar (aangezien ie dan als harddisk wordt herkend)
DOS upgraden is geen optie, omdat het niet om een pc gaat... het is een msx. Die maakt gebruik van FAT12 (kan ook door ms-windows gelezen/beschreven worden).Op woensdag 28 november 2001 16:09 schreef BBL the 2nd het volgende:
msdos 3 en 4 hebben een 32MB per partitie limiet.
Dat van dat scsi util klinkt overigens wel zeer interessant. Iemand hier ervaringen mee? Ik wil namelijk echt graag weten of dit echt kan voordat ik zo'n ding aanschaf.
Ik weet zeker dat ze zijn te partitioneren.
Onder linux moet je ze namelijk altijd met /dev/hdb2 mouten bijvoorbeeld, dus een partitienummer erbij zetten. Maar of het mogelijk is met fdisk enzo, zou ik niet weten...
Onder linux moet je ze namelijk altijd met /dev/hdb2 mouten bijvoorbeeld, dus een partitienummer erbij zetten. Maar of het mogelijk is met fdisk enzo, zou ik niet weten...
het gaat toch echt om partities maken met fdisk.
Ik kan wel een zipje voor je partitioneren, je kunt daarna alleen niet verder komen dan de eerste partitie onder windows 
Zonder gekheid: ik heb een Akai MPC2000 (sampler/sequencer) waarmee je een zipdisk kunt partitioneren. Ik geloof dat 8 meg de kleinst mogelijke partitie is. Windows kan er in ieder geval niks mee, of linux er wat mee kan weet ik zo snel niet; heb geen zipdrive in m'n linuxbak.
Zonder gekheid: ik heb een Akai MPC2000 (sampler/sequencer) waarmee je een zipdisk kunt partitioneren. Ik geloof dat 8 meg de kleinst mogelijke partitie is. Windows kan er in ieder geval niks mee, of linux er wat mee kan weet ik zo snel niet; heb geen zipdrive in m'n linuxbak.
Wanneer je NT, 2000 of XP gebruikt, kun je je ZIP partitioneren. Op het moment dat je de disk echter insteekt (mount) wordt hij vanzelf niet-removable. Je kunt de disk dan ook niet meer ejecten (ook niet met de knop op de drive). Indien je de disk wilt verwijderen gebruik je Iomegaware, en markeert de disk terug als removable. Zorg er in elk geval voor dat je ofwel de disk eject voordat je je PC afzet of reboot, ofwel de disk laat zitten tot de volgende boot-time. Anders verwacht hij de volgende keer een non-removable, etc.... P.S. : Ik heb zowel een 250SCSI en een 250 ATAPI op het werk. Dit werkt op beide systemen.
ah, al kan ie maar bij 1 partitie komen (de pc dus) is voor mij al voldoende
Zolang die pc de boel maar niet verneukt als je met die iets op het zipje zet.
Pagina: 1