Toon posts:

Videokaart loopt vast op bepaalde ethernet kaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Ik ben best wel newbie en heb veel bewondering voor jullie kennis dus misschien dat jullie een oplossing voor mijn probleem hebben (waar ik al dagen mee worstel)

Ik denk dat het ligt aan mijn videokaart (anders vroeg ik het wel in een ander forum.)

Ik heb een nvidia tnt2 m64 APG video kaart. En nu wilde ik een netwerk kaart installeren (ne2000 pci , gewoon goedkoop ethernet kaartje) maar als ik em in mijn pci slot steek reageert mijn pc niet meer, geen scherm etc.

dit gebeurd echter niet als ik mijn andere netwerkkaart gebruik (NexNic PCI kaart van Sitecom) , dat vind ik nou best raar.
Okey, veel mensen hebben al gezegd..het is een IRQ conflict..
maar dan nog, hoe zou ik dat nou kunnen oplossen? van die BIOS word ik gek! :)

de kaart doet het wel op een andere pc, maar daar heb ik weer niks aan :(

Ik hoop dat jullie wel een oplossing hebben waar ik nog niet aan heb gedacht :)
grtz,

Verwijderd

Kun je niet een ander pci-slot proberen?

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 17:46
Is het netwerkkaartje niet kapot ??
of doet die 't in een andere pc wel ??

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
je krijgt een IRQ-conflict als je de kaart in het PCI slot steekt vlak naar het AGP-slot.
Maar ik vermoed dat er op je netwerkkaart iets zit wat een adres inneemt wat mogelijk ook door iets in je BIOS gebruikt wordt. (een deel van de adressen die gebruikt worden door je "shadow-ram")
Ik zelf doe in dergelijke gevallen altijd eerst een "load BIOS defaults" om vergeefs lang zoeken te voorkomen.
Zit er op je netwerkkaart een zgn. boot-rom?
Dat is de chip die in een voetje gestoken is. Alle andere chips zitten vast gesoldeerd op de printplaat.
Of is er een instelling dmv. een jumper op je kaart waarin je support voor een bootrom aan/uit kunt zetten?
Is het een 10- of een 100Mbit kaart?
Bij een 10 Mbit kaart zou ik aanraden de netwerkkabel aan te sluiten, aangezien dit op de wat oudere kaarten soms problemen kan geven.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

[topic=305287/1/50]

Dit topic is gesloten.