Toon posts:

[flash] help met menu button'tje plz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
actionscripting is niet mijn sterkste kant :r

zou iemand mij willen helpen met een menu button'tje ?

kijk
ik heb een button, als je een rollOver doet dan speelt die een movieclip af (die over de button staat)...nu als die movieclip is afgespeelt moet die terug naar het begin van mijn button, NU als men snel is en zijn muis van de button verwijderd als de movieclip aan het afspelen is, gaat die op het einde niet terug naar het begin van mijn button...

(zo denk ik dat het moet eh ! *KUCH* )
nu zou ik het pijltje (de muis) moeten declareren als een object, zodat ik op het einde iets kan invoeren van :

als object(de muis dus) NIET op button is
ga dan naar frame #zoveel_1
anders stop (=> dit wordt dan overgenomen door de rollOut die dan verwijst naar frame #zoveel_1) (=>hier ga ik er dan van uit dat de muis op de button is? ja toch eh ?)
en onclick
ga naar frame #zoveel_2

is dit een beetje juist ged8 ? (zal wel op een totaaaaal andere manier zijn denk/voel ik)

zoja...hoe schrijf ik dit dan ? (vb hoe declareer ik die muis als een object met een bepaalde naam ? en hoe kan ik die vergelijking maken van "is object niet op button ? doe dan dat...anders dat")

mvg, reverse !! :)

Verwijderd

onMouseOver() en onMouseOut() enzo werken volgens mij gewoon in Flash...

het is dus on(rollOut) en on(rollOver)

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb je ergens een .fla of een voorbeeld online?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Topicstarter
(sorry, ben nu pas terug achter pc :/)

nee, ik heb geen vb, sorry
alhoewel...

een button zoals op www.2advanced.com zoiets in die aard (ik kan die dan achteraf wel verder verwerken die script ;) )

bij hen komt er zo'n staafje bij als je op hun button komt, bij mij moet het alleen dat soort van flitsje zijn
snap je ? :?

Verwijderd

gewoon in de laatste frame van je movieclip een
goToAndStop(1) action plaatsen

Verwijderd

Topicstarter
erm, denk niet dat jullie het begrijpen

download even de zip file www.creamwave.be/version2/button/button.zip

dit werkt fijn, ok...maar ga nu eens snel over de button heen ! zo met je muis er op en snel weer af (er af zijn voordat die lichtflits(movieclip) gedaan is)
ga dan eens weer op de button gewoon staan (niet snel er weer af !)

dan speelt die movieclip niet af hé ! dat komt door dit :

Afbeeldingslocatie: http://www.creamwave.be/version2/button/button.jpg

=> vooraleer de movieclip afgespeelt is en de muis bevindt zich niet op button, dan blijft die hier hangen ! hierdoor komt het dat bij de 2de keer dat je met je muis op de button komt dat die movieclip niet afspeelt...snapen jullie het ?

hoe kan ik dit fixen ?

mvg, Reverse

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Pagina: 1