100x van gedacht veranderd!

Pagina: 1
Acties:

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Hey,

Ik ben bezig met mijn case te modden. Zal nog lang duren :)

Maar ik wil binnen 2 weken ofzo een nieuwe systeem erin bouwen.

Ik wil graag een AMD systeem kopen en zelfs een dual amd systeem. Maar hoe meer ik hier lees hoe meer ik toch bij intel wil blijven. En nu kan je zeggen dat dit flame is of niet, maar een feit is een feit, 95% van de problemen hier zijn AMD related. Bijna niemand heeft problemen met P4.

Waarom is dat? Ik weet 50% ligt aan de 4in1 drivers niet te installeren. Maar dan die andere 50%? Slechte ram? Slechte cooler? Het is altijd iets.
Ik hoor bij P4's zo weinig problemen. DAarom misschien toch de paar extra $$ waard?

Wat is jullie gedacht?

Plz geen flame war. Ik zoek gewoon reden van de problemen hier.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
Volgens mij hebben hier ook de meeste een AMD, dus nogal logisch dat je dan meer problemen ziet over AMD:)

• Sick Nick
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Nou, om je gerust te stellen. Hier een AMD TB 1200 Mhz superstabile op 8*150 Mhz = 1200 Mhz :P
Kan ook stabiel op 1500 Mhz (10*150) maar dan moet ik m'n fans op volle snelheid draaien en dat maakt me teveel herrie.

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 10:46
Op dinsdag 27 november 2001 23:41 schreef onkruid71 het volgende:
Volgens mij hebben hier ook de meeste een AMD, dus nogal logisch dat je dan meer problemen ziet over AMD:)
Ik wou het net zeggen, degene die verstandig zijn (IMHO) hebben AMD en niet een P4

Verwijderd

zolang je goede hardware koopt (waar er goede support op zit, denk aan goede/stabiele drivers), hoef je nergens bang voor te zijn.

Verwijderd

Waarvoor heb je zoveel processorkracht nodig??
(toch niet om hoog te scoren in benchmarks hoop ik, je kunt je afvragen of je die rekenkracht wel nodig hebt)

• Sick Nick
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Op dinsdag 27 november 2001 23:50 schreef JoKapital het volgende:
Waarvoor heb je zoveel processorkracht nodig??
(toch niet om hoog te scoren in benchmarks hoop ik, je kunt je afvragen of je die rekenkracht wel nodig hebt)
Een enkele CPU met veel Mhz betekent gewoon meer FPS in spellen, of net een resolutie hoger kunnen spelen waardoor het er mooier uit ziet.
Een dual systeem is voor thuisgebruik vette onzin aangezien die 2e CPU dan 95% van de tijd uit z'n neus zit te vreten omdat zeer weinig programma's en spellen die 2e ook ondersteunen.
Neemt niet weg dat het leuk is voor je }:O

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 23:52 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Een enkele CPU met veel Mhz betekent gewoon meer FPS in spellen, of net een resolutie hoger kunnen spelen waardoor het er mooier uit ziet.
Een dual systeem is voor thuisgebruik vette onzin aangezien die 2e CPU dan 95% van de tijd uit z'n neus zit te vreten omdat zeer weinig programma's en spellen die 2e ook ondersteunen.
Neemt niet weg dat het leuk is voor je }:O
ik doe 3d rendering. .dus dual is total ownage :))

Maar kan ik op een TIGER MP nu 2 unregged DDR gebruiken? of moet dat echt Regged zijn?

cya

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Verwijderd

Ik heb gehoord van een paar mensen die in de eerste 2 slots unregged gebruiken, ikzelf heb de tyan tiger en die wil niet stabiel worden met "gewoon" ddr geheugen.

[/offtopic] bij computers ben ik na veel misgegane dingen tot de conclusie gekomen dat het het beste is om de weg van de minste weerstand te kiezen, het is niet voor niks dat tyan zegt dat je alleen Registered ram mag gebruiken, ja gewone ram is goedkoper, maar het bespaart je misschien heel veel gedoe.[/offtopic]

succes.

Verwijderd

Toch wil ik ook nog zeggen dat 90% ofzo hier een AMD heeft, 5% ofzo een P4 die zelf gebouwd is en de andere 5% een P4 die ze kant en klaar gekocht hebben. De laatste groep hangt met de leverancier aan de telefoon zodra er iets mis is.

(P3, celly etc heb ik ff weggelaten, want de meeste posts gaan over 'nieuwe' processors).

Ik weet niet of het een probleem is maar je hetb ook een OS nodig dat dual cpu's support, zoals bijv win2000 of BeOS.

En in de PC-Active van deze week zijn ze niet al te lovend over dual cpu's en dan 3d renderen. Scheelt wel iets maar absoluut geen 100%.
Misschien dat netwerk-renedering een betere oplossing is :?

Verwijderd

Kennis van me heeft een pc met P4 { laten bouwen } bij een goede pc zaak ( draait win XP home )
Problemen....
Veel games draaien niet, veel games crashen , veel proggies crashen..
Dus pls zeg niet dat Intel zo super.. stabiel is.
AMD XP draait perfect :)
Btw. Ik heb zelf een Pentium 3 800 MHz gehad, goeie ervaringen mee gehad , P4 mag op.....

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:27
Op dinsdag 27 november 2001 23:36 schreef multipasser het volgende:
Ik wil graag een AMD systeem kopen en zelfs een dual amd systeem. Maar hoe meer ik hier lees hoe meer ik toch bij intel wil blijven. En nu kan je zeggen dat dit flame is of niet, maar een feit is een feit, 95% van de problemen hier zijn AMD related. Bijna niemand heeft problemen met P4.
Als je bij Intel wilt blijven dan zul je ofwel, net als ik, een dual P3 systeem moeten bouwen ofwel een berg geld moeten investeren in Xeons + mobo.

En wat betreft de andere opmerkingen over performance in "niet dual geprogde" software: Zodra er meerdere threads gebruikt worden (tegenwoordig is dat toch wel in elk programma op de markt) worden deze door je OS netjes verdeeld over beide processoren. Je krijgt dus een mooie verdeling over beide procjes. :)

-

Pagina: 1