Toon posts:

Force feedback ervaringen topic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ervaring met force feedback is aan de ene kant goed maar aan vooral de mechanische kant bagger!

Op zich is het idee grappig maar de mechanische uitvoer is wat ik tot nu toe meegemaakt heb gewoon shit, ik kan het gevoel het beste omschrijven als tandwielen knarsend... rommelig.. en hakkelende krachten die mij willen doen geloven dat ik in de slip raak of te hard een bocht inga of tegen de boarding knal.
dit heb ik ervaren met het logitech gt stuurtje maar ook met de veel stevigere thrustmaster die tezamen met f1 2001 verkocht word.

is er iemand die ervaring met een stuurtje heeft wat wel een mooie gelijkmatige tegen krachten tevoorschijn tovert inplaats wan dat gehakkel en rasperig geknars wat ik bij deze ps2 stuurtjes heb ervaren :?

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
PS2 stuurtjes sucken ook, je bent niet de eerste die dat zegt. Laatst zat er nog iemand te kankeren op zijn PS2 stuur.

Ik heb een Thrustmaster Ferrari FFB Wheel en ben er zeer tevreden over. Het ding doet wat het moet doen, niet spectaculair maar nauwkeurig, betrouwbaar en gewoon goed.

Het beste effect wat het ding produceert is het tegensturen. Met de force op 75% is het al bijna fitness om in Grand Prix Legends de auto door bochten te wurmen.

Ook voel je duidelijk hoe de kont van je auto wegglijdt in de bocht, de druk wordt dan minder (dit heet toch onderstuur?). Hobbels en grind voel ik door dikke trillingen.

Wat niet zo spectaculair is, is het botsen. Soms knal ik zo hard tegen een muur dat mijn stuur van het bureau zou moeten springen, maar dat valt wat tegen. Maar hey, dat hoeft ook niet.

Kan nix aan het ding ontdekken wat me niet bevalt eigenlijk. Het Ferrari logo had wel een Porsche logo mogem zijn voor mijn part (ga ik denk ik nog modden :D :D) en de pedalen zijn iets te slap, verder een prima ding.

De absolute topper is natuurlijk de Act-Labs, een vriend van mij heeft het ding voor 750 besteld (met clutch en 5bak), dat is dus de Rolls-Royce onder de sturen. Kan er nix over zeggen, maar men spreekt er over alsof het een legende is. :)

De rest van de sturen hoef ik niet. Microsoft... Oerlelijk, prullerig plastic. Effecten zijn wel aardig. Die van Logotech zijn EN lelijk, en ze piepen en knarsen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Ik heb een force feedback joystick van MS en hij is errug leuk, maar ik vind 't eigenlijk alleen maar irritant bij spellen. 't is wel grappig maar om nou te zeggen nuttig :).

En ik heb ooit zo'n stuurtje gehad dat een beetje trilde als force feedback, nou DAT moet je dus echt NIET doen he... koop dan gewoon een kutstuurtje :)

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:06

AMDFreak

Intel is zo..

moehwa.. ik ben bang dat ik dat ding dan mol....

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 23:43 schreef Captain Pervert het volgende:
De absolute topper is natuurlijk de Act-Labs, een vriend van mij heeft het ding voor 750 besteld (met clutch en 5bak), dat is dus de Rolls-Royce onder de sturen. Kan er nix over zeggen, maar men spreekt er over alsof het een legende is. :)
Hmmm act labs ik hoor die naam wel vaak ja, en ik geloof dat ze ook bezig zijn met zo'n universele cardridge speciaal voor gt3 op ps2,het mooist zou zijn een shop die alle ff stuurtjes aangesloten naast elkaar opgesteld heeft staan om te testen.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Op woensdag 28 november 2001 00:21 schreef InterFreak het volgende:
moehwa.. ik ben bang dat ik dat ding dan mol....
Dacht ik ook :) Als het ding naar rechts wil en ik naar links, wie denk je wie wint? :D :D

Maar valt reuze mee.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
Op dinsdag 27 november 2001 23:43 schreef Captain Pervert het volgende:
PS2 stuurtjes sucken ook, je bent niet de eerste die dat zegt. Laatst zat er nog iemand te kankeren op zijn PS2 stuur.

Ik heb een Thrustmaster Ferrari FFB Wheel en ben er zeer tevreden over. Het ding doet wat het moet doen, niet spectaculair maar nauwkeurig, betrouwbaar en gewoon goed.

Het beste effect wat het ding produceert is het tegensturen. Met de force op 75% is het al bijna fitness om in Grand Prix Legends de auto door bochten te wurmen.

Ook voel je duidelijk hoe de kont van je auto wegglijdt in de bocht, de druk wordt dan minder (dit heet toch onderstuur?). Hobbels en grind voel ik door dikke trillingen.

Wat niet zo spectaculair is, is het botsen. Soms knal ik zo hard tegen een muur dat mijn stuur van het bureau zou moeten springen, maar dat valt wat tegen. Maar hey, dat hoeft ook niet.

Kan nix aan het ding ontdekken wat me niet bevalt eigenlijk. Het Ferrari logo had wel een Porsche logo mogem zijn voor mijn part (ga ik denk ik nog modden :D :D) en de pedalen zijn iets te slap, verder een prima ding.

De rest van de sturen hoef ik niet. Microsoft... Oerlelijk, prullerig plastic. Effecten zijn wel aardig. Die van Logotech zijn EN lelijk, en ze piepen en knarsen.
Heb zelf een Thrusmaster gehad... wat zeg ik, meerdere gehad maar ik stond meer in de winkel dan dat ik aan het racen was :) Die ferrari dingen kunnen best goed zijn daar heb ik nog nooit meer geraced.

Zelf heb ik een oude Logitech WFF en dat ding is echt super... geen tandwielen dus supersmooth, na 3 jaar speelt ie nog steeds super, de nieuwe (en goedkopere) Logitech is meer plastic, bevat wel tandwielen en gaat redelijk snel stuk...

De ACT labs kan ik ook niet, maar als ik er naar kijk krijg ik al RSI... dat ding ziet er echt niet uit gewoon...

Als ik er nu 1 zou moeten kopen wordt het 100% de Logitech MOMO, wat is dat ding vet, heb hem ff getest in een shop en moet zeggen hijs echt top.
Pagina: 1