Toon posts:

[PHP] LPT poort aansturen

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wie weet of dat het mogelijk is om via PHP mijn LPT poort aan te sturen.

(ik heb de search al gebruikt, en kom dan terecht op http://www.barracuda-central.org (ECB) maar de interface is daar niet meer te downloaden)

Wie kan mij verder helpen.

Bedankt..

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 20:59
/edit , ik moet een bril kopen |:(

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben even nieuwsgierig hoor.. waarom wil je met *PHP* je parallelle poort aansturen?

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Onno: Ik ben even nieuwsgierig hoor.. waarom wil je met *PHP* je parallelle poort aansturen?
Elke moderne site heeft tegenwoordig toch een print-service? ;)

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 16:16
Op dinsdag 27 november 2001 23:09 schreef mbravenboer het volgende:
Elke moderne site heeft tegenwoordig toch een print-service? ;)
Handig, kan je op de site op een linkje klikken, zodat er op de server een printje wordt gemaakt :)

PHP wordt momenteel nl. nog niet erg goed client-side ondersteund.

edit: bedacht ik me net dat het nog mogelijk is ook: http://nl.php.net/manual/nl/ref.printer.php

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is eigenlijk om een 2 tal schakelingen aan te sturen via de printer poort. Ik moet dus een van de 8 databits hoog of laag kunnen maken via PHP.

Op afstand een textje laten printen gaat wel met de link uit de bovenstaande post. Maar je kunt dus niet een van de databits aansturen.

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 23:06 schreef Onno het volgende:
Ik ben even nieuwsgierig hoor.. waarom wil je met *PHP* je parallelle poort aansturen?
Niet alleen om een printje uit te draaien, maar als je wat bitje kan omzetten kan je er een schakeling mee maken.

Je kan hiermee misschien apparaten op afstand besturen. Zo heb ik opdracht van school een virtueel huis gemaakt. Je kon van afstand het licht aan en uit doen. De muziek aan of uit. En de koffiepot vast aanzetten.

Dit ging niet via de LPT poort maar via een speciaal boardje hiervoor. Er draaide een server die constant naar die poorten keken en wat de bitstand was.

Erg grappig :)

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Op woensdag 28 november 2001 09:54 schreef Tranqi vannalles over afstandsbediening van huizen:

[..]
Waarom moet dat met PHP??

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat moet met PHP omdat ik een .exe niet op een webserver kan draaien ;-) Via internet kan ik toch geen output van een executable bekijken ....
Of ik moet een .exe maken die en HTML code verstuurd en HTML code kan ontvangen, dan wordt het allemaal een beetje erg omslachtig..

Ik weet dat het mogelijk is om via PHP de databits van de lpt aan te sturen. Maar ik heb het juiste stukje software niet..

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Op woensdag 28 november 2001 10:11 schreef Touchstone het volgende:
Nou dat moet met PHP omdat ik een .exe niet op een webserver kan draaien ;-) Via internet kan ik toch geen output van een executable bekijken ....
Of ik moet een .exe maken die en HTML code verstuurd en HTML code kan ontvangen, dan wordt het allemaal een beetje erg omslachtig..

Ik weet dat het mogelijk is om via PHP de databits van de lpt aan te sturen. Maar ik heb het juiste stukje software niet..
Vervolgvraag: Waarom moet dat met html?

edit: ik klink nogal zeurderig, maar volgens mij kun je zulk soort dingen veel beter op een andere manier oplossen. (Zonder html/http). Als je daarna toch een webinterface wil maak je er ActiveX elementen van ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Weet er nou niemand een oplossing voor mijn probleem?

• hce_nl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 13:21
Kan dat niet met system()?

Schrijf een programma dat je met system() aanspreekt bedoel ik dus :)

BorgDOS 5.0: Assimilate another (Y/N)?

• Tader
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08-2024

Tader

mx01.hotmail.com:~#

Ik zou gewoon een klein C programmatje schrijven dat je LPT zooi doet, en dat programmatje gewoon aanroepen vanuit je PHP script... :)

Kijk maar eens naar functies als passthru(), system() of exec()...

• Tader
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08-2024

Tader

mx01.hotmail.com:~#

Op woensdag 28 november 2001 11:56 schreef Poohbear het volgende:

[..]

Als je daarna toch een webinterface wil maak je er ActiveX elementen van ofzo.
Dan vindt ik een de oplossing via PHP 10^9999 keer beter...

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

** schop **

Sorry dat het al een oud topic is maar het gaat over hetzelfde als ik ook wil maken en heeft dus al een paar reacties.,

Is het mogelijk om, als ik dus een C progje heb dat je moet starten met bijv: Poortbesturing /xxx of Poortbesturing /r ( waarbij die xxx voor een waarde staat en /r voor reset die op je naar de IO lijnen van je printerpoort stuurt ) met PHP te starten??

en zo ja, hoe??

Signature unavailable

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:07
Zoek eens op kerst verlichting aansturen via lpt/php, daar zijn namelijk meerdere topics over. En die werken met php en een schakeling op de lpt poort.

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Aha thnx, daar had ik niet aan ged8

Signature unavailable

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met php kun je executables uitvoeren. met phpexec of zoiets. Dus als je wel een normaal vb/c/delphi programma hiervoor hebt, kun je deze gewoon via je site uitvoeren.

edit:
ah, is al gegeven, nou ja veel suc6 ermee

[ Voor 15% gewijzigd door Noork op 02-03-2004 17:46 ]

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 10:21

Kr3Kr

Melpomene

bedoel je zoiets?? ben ik ook mee bezig ;)

Gregor van Egdom Krekr

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

.

[ Voor 98% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:57 ]

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 15:11

NielsNL

DigiCow

Ik ben dit aan het proberen met een in visual basic geschreven progje dat constant draait, waarnaar geconnect wordt met php via sockets. fsockopen() Nu zijn daar voor php zat tutorials voor te vinden, bijv. om naar een ftp site te connecten.
Maar niet voor een zelf geschreven server, weet iemand daar een goede tutorial voor?
Ik bedoel dus een tutorial voor VB. Ik heb alleen deze gevonden, maar ik wil ook graag wat terugsturen naar PHP.

[ Voor 22% gewijzigd door NielsNL op 08-03-2004 11:18 ]

M'n Oma is een site aan het haken.

Pagina: 1