Toon posts:

Iframe en zoekmachines....

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik gebruik in mijn site iframes, omdat dit noodzakelijk is in de layout. Ook is het de bedoeling dat mijn site zeer hoog in de zoekmachines komt.

Is het daarom aan te raden om iframes te gebruiken?/ Als een zoekmachine mijn site spidert, dan ziet hij weinig tot geen tekst op de pagina. Zal de zoekmachine ook gewoon de pagina in het iframe succesvol spideren??

Ik kan het niet uittesten, omdat ik natuurlijk eerst de site compleet wil hebben voordat ik hem ga publiceren.

Thanxxx!!

Verwijderd

spiders gaan alle gelinkte pagina's af, dus ook de iframe...

Je kunt het wel wijzigen dacht ik, als je het juist _niet_ zou willen, maar dat is hier niet het geval.

Het werkt gewoon.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 18:23

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 27 november 2001 22:50 schreef farl het volgende:
Ik gebruik in mijn site iframes, omdat dit noodzakelijk is in de layout.
Hmm, dit komt toch wel met stip binnen op mijn lijstje van grootste onzin-uitspraken hier in /13. Het hoort andersom te zijn: layout bouw je op basis van de functionaliteit die de pagina moet meekrijgen.

Over dat testen trouwens: je kunt toch een fake pagina maken en die ergens op geocities dumpen?

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen jullie op dit forum nou nooit eens een keer antwoord geven op de vragen.......

Ik kom hier pas sinds kort en tot nu to is 70 % van de replies niet een antwoord op mijn vraag. Ik ga toch ook niet vragen naar jou prive leven of zoiets dergelijks........

Laat mij m'n site bouwen.....

En ja, her is zeker noodzakelijk voor mijn website, daar weet jij verder niets van!!

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 23:59 schreef farl het volgende:
Kunnen jullie op dit forum nou nooit eens een keer antwoord geven op de vragen.......

Ik kom hier pas sinds kort en tot nu to is 70 % van de replies niet een antwoord op mijn vraag. Ik ga toch ook niet vragen naar jou prive leven of zoiets dergelijks........

En ja, her is zeker noodzakelijk voor mijn website, daar weet jij verder niets van!!
Het spijt me zeer, maar Pelle weet hier meer dan genoeg van.
Het antwoord op je vraag is al gegeven, en bovendien heeft Pelle gelijk.

Kun je proberen wat meer respect op te brengen?
Het is namelijk inderdaad een onbeargumenteerde opmerking, dat het noodzakelijk is. Bovendien is het niet waar.

Het was trouwens ook de bedoeling dat je site hoog in de zoekmachines komt. Tja, dat willen we allemaal wel...

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Hallo,

Ik gebruik in mijn site iframes, omdat dit noodzakelijk is in de layout.
Is het daarom aan te raden om iframes te gebruiken?/
nee het is niet aan te raden, maar het kwaad is al geschiedt dus waarom die vraag nog?
Ook is het de bedoeling dat mijn site zeer hoog in de zoekmachines komt.
Als een zoekmachine mijn site spidert, dan ziet hij weinig tot geen tekst op de pagina. Zal de zoekmachine ook gewoon de pagina in het iframe succesvol spideren??
Iedereen wil hoog in de zoekresults.
Alleen valt dat niet mee, je kan het zelfs als en vak apart zien.
Metatags.nl is een goede nl-talige site met tips.
Anyways, verwacht geen wonderen..

Ik kan het niet uittesten, omdat ik natuurlijk eerst de site compleet wil hebben voordat ik hem ga publiceren.
Zoals Pelle al zei (en Pelle heeft gelijk, Pelle heeft altijd gelijk :P ): dan dump je um toch op een testaccount, of in een subdir van je farlwebmedia.nl.

En zoek eens een site op met iframes en check hoe die in de zoekmachines presteren en sla hun broncode er eens op na.
(wat niet wil zeggen dat je daar dé oplossing vindt want een veel gebruikte truc is een document met veel meta-informatie laten indexeren en daarna verwijderen)

www.jurgroessen.nl

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 18:23

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 27 november 2001 23:59 schreef farl het volgende:
Jazeker wel, daar is het een forum voor.
Dat laatste mag je altijd doen, maar heeft hier nu even niks mee te maken. Als je mij kunt vertellen waarom je iframes gebruikt, dan ben ik tevreden. Maar de stelling 'ik gebruik iframes omdat dat nodig is' op zich, is zonder onderbouwing natuurlijk zwaar ruk. De mensheid heeft namelijk jarenlang zonder iframes gekund.
......maar ik wil wel dat jullie me helpen?
Apart :)
Hmm. Over jouw site weet ik inderdaad helemaal niks, maar ik weet wel dat een iframe hooguit handig kan zijn. Een noodzakelijk iframe ben ik nog nooit tegengekomen.

Anyhow, als je hier even rondkijkt dan zie je dat mensen het hier niet echt waarderen als mensen dingen gaan vragen die ze ook zelf uit- of op kunnen zoeken. Dit is ook een vraag van die orde, en daarom reageerde ik zo. Als daarbij ook nog eens komt dat je een ster bent in het openen van topics ([url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/36762]klik[/url]), waarvan een groot gedeelte met een hoog 'als had gezocht dan had je het antwoord snel gevonden'-gehalte, zonder je al te veel in te spannen om je eigen kennis met anderen te delen, dan kan het inderdaad gebeuren dat je niet altijd de reacties krijgt die je zou willen hebben. En dan mag je zelf verzinnen of dat nou aan ons ligt, of aan jezelf.

/no flame intended
Pagina: 1