Toon posts:

[policy] Gezeur in foute topics

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als er weer eens een crack/serial/warez request is, dan staat dit meestal vrij snel in SU. Het probleem is echter dat er niet altijd een (global) mod in de buurt is.

In topics als deze wordt er dan ook nog een goede pagina flink geschreeuwt, gezeurt, en geflamed. Het gebeurt zo vaak, dat ik vind dat hier eens goed tegen moet worden opgetreden.

Iets in de vorm van het UTFS/RTFM beleid dacht ik dus, daat dat beleid volgens mij uitstekend heeft geholpen. Nu jullie toch al flink aan de kwaliteit van GoT aan het werk zijn, kan dit er volgens mij ook wel bij. :)
Op zulke topics heeft iedereen wel een antwoord, en het is dus ook vrij eenvoudig om te roepen dat het niet mag, etc. etc. dus ik vraag me af of de drempel om iets te posten niet iets hoger moet liggen. Gewoon gaan waarschuwen dus, en bij herhaaldelijk overtreden een OW.

De enige juiste reactie is namelijk een post in SU, dus dat moeten julie aansporen, en fout gedrag - als hierboven beschreven - moeten jullie als gezaghebbenden afkeuren. Kan het er nog bij in de policy, of hebben jullie het al te druk met alle andere regeltjes? ;)

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Als een user 1 keer post dat het niet mag. Of 1 keer een citaat uit de FAQ haalt is het niet erg. Alleen lopen dit soort topics soms uit op eens soort converstatie en dat is wat minder :{

Verwijderd

Meestal zijn er iets van 30 reacties bij zulke topics, ook veel van de users die weten hoe het er hier aan toegaat, ik vind het een beetje kleutergedrag, maar ja, wie ben ik :)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb me ook al eens beklaagd over dit verschijnsel. De reactie van een mod was dat hij het ook niet leuk vond maar er niet veel aan kon doen. OW voor dit soort posts gaat misschien wat te ver, maar ik zou er wel voor zijn. Ik heb nog altijd de indruk dat mensen op deze manier hun techpostcount opvoeren voor HK toegang. Wie zich vaak schuldig maakt aan onzinposts zou eigenlijk bij voorbaat al een HK ban moeten krijgen, misschien wordt het dan wat minder.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hebben we nog contact, heren van de crew? ;)

They made me do it.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik zal zorgen dat dit opgepakt wordt. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 11:30 schreef GaMeOvEr het volgende:
Ik zal zorgen dat dit opgepakt wordt. :)
Ik heb hier nog niks van teruggezien eigenlijk.
Maar ik bedoel dus draadjes als deze

Nu gaat het topic zomaar dicht, en gaan de users die zeikerige posts doen die stuk voor stuk overbodig zijn, en ook niet al te vriendelijk.

Eén zo'n reactie okay, maar 4 uiters flamerige replies gaat mij echt tever.
Topicstarter zit fout, maar usertjes zitten net zo fout. Toch gaan usertjes die niet zo liev zijn vrijuit.

En als ik de andere usertjes een klein beetje op de vingers tik, probeer ik anderen gelijk de les te lezen?
Ja, okay, dat is zo, maar het lijkt er niet erg op dat iemand mijn opmerking serieus neemt.
Maar als een mod zoiets zou zeggen dan wordt er niet hetzelfde gereageert, want een mod heeft dus wél gezag.

Het gaat niet alleen om dit topic en deze users en deze mod, maar om het gedoe in het algemeen. Zorg dat er een drempel komt om zo negatief te reageren in zulke topics. Het UTFS beleid is volgens mij zeer geslaagd dus ik vraag het nog een keer:
Kunnen jullie niet gewoon NOW's uitdelen, die hebben meer effect dan de woorden van een user die alleen maar zeikt, een moraalridder is, en die alles beter denkt te weten, en die totaal genegeerd dient te worden (that would be me).

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, ik snap wat je bedoelt, we zijn dan ook proberen iets te bedenken om dit aan te pakken.

Je weet zelf ook wel dat iets in een FAQ zetten niet werkt, en als je waarschuwingen gaat uitdelen (NOW's dan he) gaat dat ook averechts werken.

Is dus helemaal niet zo'n makkkelijke, maar goed, working on it. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 14:44 schreef GaMeOvEr het volgende:

en als je waarschuwingen gaat uitdelen (NOW's dan he) gaat dat ook averechts werken.
Kun je misschien zeggen waarom je denkt dat dat een averechts effect heeft?

Als ik dat letterlijk interpreteer, dan zeg je daarmee dat er meer geflamed en gezanikt gaat worden in de topics zelf.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 07 december 2001 14:55 schreef Cheatah het volgende:

Kun je misschien zeggen waarom je denkt dat dat een averechts effect heeft?

Als ik dat letterlijk interpreteer, dan zeg je daarmee dat er meer geflamed en gezanikt gaat worden in de topics zelf.
Mja, ik heb het vermoeden dat men dan op LA weer tekeer gaat met "maar ik bedoel het goed, blablabla".

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 december 2001 15:04 schreef GaMeOvEr het volgende:

Mja, ik heb het vermoeden dat men dan op LA weer tekeer gaat met "maar ik bedoel het goed, blablabla".
Reactie van crew:
bedankt voor je goedbedoelde inzet, maar post het de volgende keer in SU, en als het daar al staat, laat dan het topic ajb met rust.

Verwijderd

Topicstarter
[topic=354549]

Het wordt naar mijn zin nog niet goed afgehandeld

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op zich vind ik het nog helemaal niet erg DAT er gereageerd wordt, maar wel dat dat gebeurt met allerlei onzinposts en flames. Als je zo graag wilt reageren op een warez request zeg dan gewoon dat het hier niet mag en laat het daarbij (heb ik zelf trouwens ook wel eens gedaan).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 19 december 2001 13:18 schreef polaris het volgende:
Op zich vind ik het nog helemaal niet erg DAT er gereageerd wordt, maar wel dat dat gebeurt met allerlei onzinposts en flames. Als je zo graag wilt reageren op een warez request zeg dan gewoon dat het hier niet mag en laat het daarbij (heb ik zelf trouwens ook wel eens gedaan).
Ik vind het eerlijk gezecht ook heel irritant. Ik zal in de crew eens actief vragen of "we" er even een stuk strenger op kunnen zijn.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
[topic=356712/1/25]

Sorry dat ik deze weer kick, maar volgens mij ergeren anderen zich hier ook aan, zoals Flat©.

Maar zoals je ziet heeft dat niet zoveel invloed op die draadjes.

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Gewoon de eerste die slotje,ban,sukkel of andere flameware geeft meteen een waarschuwing geven,dan is het zo afgelopen :z

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• Han
  • Niet online

Han

Cheatah,

Ik begrijp echt je probleem wel, maar zoals Flat© zelf ook al aangaf; kijk er dan gewoon niet meer naar. Laat het topic links liggen. Ik vind dit meer in de trend van mensen die zich ergeren aan sommige TV-programma's... Zap dan gewoon door.

Ik erger me ook vaak aan dingen, met name in de HK. Als ik toch eenmaal gezien heb dat dat onderwerp/topic mij niet boeit of erg irriteerd dan lees ik er overheen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
ff nog over dat topic...
Dat is dus NIET een kloontje van mij he? :?
Ik kreeg 2 dagen geleden die gozer toevallig nog over ICQ, vroeg ie mij ook al over Uplink, waar ie em kon downen.
Ik hoop dat et duidelijk is ;)

• Han
  • Niet online

Han

Op donderdag 20 december 2001 20:31 schreef Lampie het volgende:
ff nog over dat topic...
Dat is dus NIET een kloontje van mij he? :?
Ik kreeg 2 dagen geleden die gozer toevallig nog over ICQ, vroeg ie mij ook al over Uplink, waar ie em kon downen.
Ik hoop dat et duidelijk is ;)
Ik ben niet overtuigd ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Op donderdag 20 december 2001 20:39 schreef Merely het volgende:

[..]

Ik ben niet overtuigd ;)
Laat je vriendje uit je sig dan maar ff wat IP-tests enzo uitvoeren ;)

• Han
  • Niet online

Han

ROFL! ;) Got me there..

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 20:22 schreef Merely het volgende:
Cheatah,

Ik begrijp echt je probleem wel, maar zoals Flat© zelf ook al aangaf; kijk er dan gewoon niet meer naar. Laat het topic links liggen. Ik vind dit meer in de trend van mensen die zich ergeren aan sommige TV-programma's... Zap dan gewoon door.

Ik erger me ook vaak aan dingen, met name in de HK. Als ik toch eenmaal gezien heb dat dat onderwerp/topic mij niet boeit of erg irriteerd dan lees ik er overheen.
Vind ik een beetje een omgekeerde wereld, moeten wijzelf de topics eerst gaan filteren op onzin posts, voordat we het gaan lezen.
We maken hier allemaal gebruik van dus zorg dat het netjes blijft, en gaat het niet spelenderwijs, dan maar hard, wie niet horen (lezen) wilt moet maar voelen!

BTW als je tijdens het stappen ziet dat er iemand in elkaar gebutst wordt door een groepje jongens (of meisjes (--> vechtende vrouwen :))) dan loop je toch ook niet gewoon door omdat het nix met jou te maken heeft, dan waarschuw je toch iemand (politie ofzo)

Van mij mag er best wat strenger gecontroleerd en/of bestraft worden, als je zelf nix fout doet dan is dit toch alleen maar beter voor jezelf, dacht ik zo???
Pagina: 1