Yo weet iemand een goede maar vooral stille koeling voor mijn amd XP1700+ ik heb al overal gekeken maar ik weet niet welke ik moet kiezen.
Verwijderd
Zalman ST-300BLP schijnt echt superstil te zijn. Nog stukken stiller dan de enermax whisper serie. Morgen kan ik je er meer over vertellen, dan komt de mijne namelijk hopelijk
Ik kan het je nu vertellen, EINDELIJK is mijn hele zalman kit binnen. Superstil, ik kan weer rustig slapen 
Die voeding is niet te horen
Die voeding is niet te horen
Verwijderd
Of ie voor het overklokken zo geschikt is weet ik niet, mischien met 1 stille 80mm fans en een goede stille 80mm casefan, maar hij schijnt idd wel goed stil te zijn.
Verwijderd
Zit anders toch een flinke .23 ampere fan in. Nou draait die niet altijd op volle toeren aangezien hij temperatuur gestuurd is. Maar het blijft een stevige fan. Het verbaast me eigenlijk ook dattie nog zo stil is met zo'n metalen roostertje derachter enzo.Op dinsdag 27 november 2001 22:46 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Of ie voor het overklokken zo geschikt is weet ik niet, mischien met 1 stille 80mm fans en een goede stille 80mm casefan, maar hij schijnt idd wel goed stil te zijn.
Maar iedereen zegt dattie echt onhoorbaar is
Heeft zalman een website zoja welke?Op dinsdag 27 november 2001 22:41 schreef PsyFlux het volgende:
Zalman ST-300BLP schijnt echt superstil te zijn. Nog stukken stiller dan de enermax whisper serie. Morgen kan ik je er meer over vertellen, dan komt de mijne namelijk hopelijk
Verwijderd
zut alors... ik ben een beetje moe geloof ik.
IPV van koeling lees ik voeding
Maar ik ben zo te zien niet de enigste
Dit is de site van Zalman trouwes...
ze hebben ook stille koelers dus ik help je alsnog de goede kant op
thanksOp dinsdag 27 november 2001 22:50 schreef PsyFlux het volgende:
zut alors... ik ben een beetje moe geloof ik.
Ik had het over complete koeling (cpu koeler, vga koeler, chipset koeler) maar in mijn kit zat ook die zalman voeding. En die hoor je dus niet, het enige wat ik nu hoor zijn m'n harde schijven en heeeel zachtjes die zalman 92mm fan op 12v boven m'n TB1200 Mhz (stressed op 50 graden)
[edit
Cpu koeler = CNPS3100+ (Volledig koperen waaier heatsink)
Vga koeler = ZM17-CU (Volledig koperen waaier heatsink)
Chipset koeler = ZM-NB32 (Erg groot aluminium koelblok, 3*3*3 cm ongeveer)
Voeding = ST300BLP (300 watt)
Moest alleen bij die VGA koeler de vinnen aan een kant omhoog buigen omdat het anders niet past vanwege Video In/Out module.
[edit
Cpu koeler = CNPS3100+ (Volledig koperen waaier heatsink)
Vga koeler = ZM17-CU (Volledig koperen waaier heatsink)
Chipset koeler = ZM-NB32 (Erg groot aluminium koelblok, 3*3*3 cm ongeveer)
Voeding = ST300BLP (300 watt)
Moest alleen bij die VGA koeler de vinnen aan een kant omhoog buigen omdat het anders niet past vanwege Video In/Out module.
Laat me raden, jij komt uit het zuiden van NederlandOp dinsdag 27 november 2001 22:54 schreef bopitje het volgende:
zalman ruleeeeeeeez zeg ik maar ik heb een zalman cnps 5000 en die is echt stil kei mooi
Valt wel mee hoor, zalman heatsinkje kost ook 100 piek, voeding is 180, enz enz enz. Ook niet direct goedkoopste spul dus. Die kit was 325 piek, maar denk heb je óók watOp dinsdag 27 november 2001 23:02 schreef AMDude het volgende:
Waar je ook eens naar moet kijken is de Alpha PAL8045 met een 8412NGML fan, die 12dB(A) produceert. Ís alleen wel wat duurder (150,- plus) maar dan heb je wel wat
Binnen enkele ogenblikken zal ook Nebuchadnezzar in dit topic replieën
Ik denk dat de NGML fan wel iets teveel van het stille uh.. goede is.
Meestal maakt je videokaart cooler en/of je powersupply al meer geluid, dus een iets sterkere fan zal toch wel noodzakelijk zijn om wat lagere temperaturen te krijgen.
Meestal maakt je videokaart cooler en/of je powersupply al meer geluid, dus een iets sterkere fan zal toch wel noodzakelijk zijn om wat lagere temperaturen te krijgen.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Verwijderd
ha rick2001 is er ook weer de slimme goser.!!!!
ja jou zie je ook overal he.
maak niet uit want ik zit er ook steeds op verveel me dood op internet nu en bij tweakers is het altijd wel leuk
ja jou zie je ook overal he.
maak niet uit want ik zit er ook steeds op verveel me dood op internet nu en bij tweakers is het altijd wel leuk
Verwijderd
* Nebuchadnezzar has arrivedOp dinsdag 27 november 2001 23:05 schreef Rick2001 het volgende:
Ik denk dat de NGML fan wel iets teveel van het stille uh.. goede is.
De CPU cooler is het enige wat ik hoor in mijn kast
nou ik hoor mijn zalman ST300-BLP op het moment dus wel.....ik ben een maand weg geweest en opeeens maakt die voeding even veel lawaai als een normale. Weet iemand toevallig hoe ik hem weer op lownoise mode kan zetten
btw: de zalman cnps5001cu is een koeler die echt een aanrader is voor ieder mens dat graag uitslaapt
btw: de zalman cnps5001cu is een koeler die echt een aanrader is voor ieder mens dat graag uitslaapt
Verwijderd
maar ik moet eerlijk zeggen dat zalman ook steeds betere coolers uitbrengt ze zien er ook nog is speciaal uit en dat vind ik gewoon toffff toch mooi meegenomen
Misschien dan toch ook eens die 40 GB maxtor schijfjes (1 ultramax 40 en 1 D740X) omruilen voor 2 baracuda 4 schijfjesOp dinsdag 27 november 2001 23:08 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
[..]
* Nebuchadnezzar has arrived
De CPU cooler is het enige wat ik hoor in mijn kast
Verwijderd
HuhOp dinsdag 27 november 2001 23:09 schreef Sick_Nick het volgende:
Misschien dan toch ook eens die 40 GB maxtor schijfjes (1 ultramax 40 en 1 D740X) omruilen voor 2 baracuda 4 schijfjes
Verwijderd
ja daarom heb ik hem ook ik heb de zalman cnps 5000 cu en die is ook lekker stil meestal als ik slaap is mijn pc ok uit maar binnen kort als alles er weer op zit zal daar wel verandering in komen
hihihih maar ja eerlijk waar hij is echt stil ik heb ook een dragon tower en die is al vrij geluidisolerend dus nu hoor ik bijna niks
Verwijderd
Nieuwe koeler van AlphaOp dinsdag 27 november 2001 23:13 schreef DolfM het volgende:
...sorry hoor maar ik moet toch echt effe de Alpha Pal 6045 noemen.
Ja, maar ik heb 2 maxtor schijven die ik nu nog hoor. En die baracuda's zijn stil, vandaar dat ik er over denk om 2 van die puppy's te halenOp dinsdag 27 november 2001 23:11 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
[..]
HuhIk heb maar 1 HD en dat is al de Seagate Barracuda IV
Ik heb gewoon flink wat opslagruimte nodig, dus aan 1 heb ik noooooit genoeg
LOL..... Typo...
Je hebt de 6035 en de 8045.
Je hebt de 6035 en de 8045.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Nu al ? Begint net spannend te worden.
Verwijderd
LOLOp dinsdag 27 november 2001 23:15 schreef Sick_Nick het volgende:
Ja, maar ik heb 2 maxtor schijven die ik nu nog hoor. En die baracuda's zijn stil, vandaar dat ik er over denk om 2 van die puppy's te halen
Verwijderd
ow
foutje
het is echt tijd om te gaan kan al niet meer goed nadenken en ik wil nog niet meer voor schut staan zie jullie nog wel een x
xieje
het is echt tijd om te gaan kan al niet meer goed nadenken en ik wil nog niet meer voor schut staan zie jullie nog wel een x
xieje
Ik heb een SWIFTECH cooler met een DELTA fan.Op dinsdag 27 november 2001 23:18 schreef bopitje het volgende:
rick loopt jou xp1800 nou lekker stabiel maar jij hebt waterkoeling he
Mijn 1800+ loopt perfect stabiel op 1752Mhz met een VCORE van 2.05volt.
Heb vandaag PRIME95, KOE, FOLDING@HOME en BURNP6 laten lopen. Temperatuur is niet hoger als 39 graden geweest.
Ik ben tevreden.
Verwijderd
zo vet ja mijne loop nu op 1660 en is ook nog niet echt warm geweest wil hem ook zo hoog krijgen maar dat komt nog wel
Tsss, dat prutssysteemOp dinsdag 27 november 2001 23:18 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
[..]
LOL, helemaal verkeerd begrepen... dacht dat je het over mijn systeem had
j/k
Verwijderd
Sorry maar die maxtor D740x heb ik ook maar dan de 80Gig, ik vind hem juist erg stil, zeker vergeleken met mijn diamondmax 30GigOp dinsdag 27 november 2001 23:15 schreef Sick_Nick het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb 2 maxtor schijven die ik nu nog hoor. En die baracuda's zijn stil, vandaar dat ik er over denk om 2 van die puppy's te halen
Ik heb gewoon flink wat opslagruimte nodig, dus aan 1 heb ik noooooit genoeg
Laten we dan vooral niet over mijn systeem beginnenOp dinsdag 27 november 2001 23:22 schreef Sick_Nick het volgende:
[..]
Tsss, dat prutssysteem
Heb die acoustic managment inderdaad aangezet, die 740 is inderdaad wel redelijk stil maar die diamondmax40 (10 GB platters) 40 GB maakt nog steeds lawaaiOp dinsdag 27 november 2001 23:22 schreef gve het volgende:
[..]
Sorry maar die maxtor D740x heb ik ook maar dan de 80Gig, ik vind hem juist erg stil, zeker vergeleken met mijn diamondmax 30Gig. je kan hem nog stiler maken met een tooltje op de maxtor site, wordt ie ook heel iets slomer.. maar nog steeds bloed snel..
Laten we dat dan maar niet doen nee, Specs van mijn bakjeOp dinsdag 27 november 2001 23:28 schreef AMDude het volgende:
[..]
Laten we dan vooral niet over mijn systeem beginnen
Hmm... mooi systeempjeOp dinsdag 27 november 2001 23:31 schreef Sick_Nick het volgende:
[..]
Laten we dat dan maar niet doen nee, Specs van mijn bakje
maar daar blijft het dan ook bij
Tnx, maar ik heb ook gewoon een GF2 Pro hoor, zelfs met Video In/OutOp dinsdag 27 november 2001 23:36 schreef AMDude het volgende:
[..]
Hmm... mooi systeempjeAlleen heb ik wel een betere videokaart
maar daar blijft het dan ook bij
Maar jij hebt ook een leuk systeempje, dat DDR kicked vast de ass van mijn 150 Mhz CAS2 ram
Pagina: 1