Toon posts:

Pls help! winXP netwerk werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een netwerk tussen 2 pc's. beide pc's draaien windows xp. het netwerk bestaat uit 1 hub en 2 realtec netwerkkaarten (10/100 Mbit).

pc1:
ip 192.168.1.1
sub 255.255.255.0

pc2:
ip 192.168.1.2
sub 255.255.255.0

pc1 ziet pc2 wel bij entire network, pc2 ziet zichzelf daar ook staan, maar pc1 is niet te vinden op pc2, en pc2 ziet zichzelf ook niet. ik kan van en naar beide pc's pingen, dus met ping 192.168.1.x

Ik wil dus graag vanaf pc2 toegang hebben tot de hd van pc1, dus nu de vraag: wat doe ik fout???

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
En als je handmatig "\\192.168.1.1" in typt op PC2??
Dus in uitvoeren.

Wat ook helpt is controleren of ze in het zelfde domein zitten. (Als dat niet zo is werkt het wel, maar een stuk slomer/vager)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ff op de prompt het volgende doen

net stop browser & net start browser

dit stop en start de browser service (nee heeft niks met internet te maken)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Als ik \\192.168.1.1 intyp in run bij pc2, dan zie ik de shared documents van pc1. dit werkt dus :)! Maar hoe kan ik nu de inhoud van pc1 bij my network places op pc2 zien?
next question: waar stel je het domein in? is dit net zoiets als de workgroup waar de pc's in zitten?

Verwijderd

hee dat is toevallig (of niet) Ik zit al twee weken te tobben met precies hetzelfde probleem. Als ik het antwoord weet kom ik als een speer terug om het te melden. Voorlopig tob ik nog wat verder :-(

Vreemd is het overigens dat de eerste dagen ik beide pc's kon zien op beide pc's. Ik weet niet wat er daarna mis is gegaan. Mogelijk zet xp vanzelf instellingen terug want tijdens het installeren van het netwerk kwam ik er ook achter dat xp vanzelf verkeerde IP gegevens neezette op de plaats waar ze niet hoorden te staan.

Verwijderd

Wordt er op jullie PC's ZoneAlarm of een andere vuurmuur gedraaid? Dan moet je aangeven of verkeer in je Local Zone wel of niet toegestaan is. Hier moet je dat dus wel toestaan.

Verwijderd

YEP !!!!!
Dat idee van Steven heb ik ook eens uitgeprobeerd.
op pc1 ingesteld bij Harddisk C, Harddisk D, cdROm en Printer dat ze moesten delen (rechtermuisknop en dan "sharing and security", er komt in Xp dan een handje onder te staan)
Daarna bij pc2 ingetikt 198.168.10.1 antwoord: "kan de naam van de verbindig niet vinden" daarna ingetikt. 198.168.10.2 , zelfde opmerking, daarna op netwerkplaces op verkennen/explore geklikt en HOPLA kon op pc2 de gehele inhoud van pc1 zien. (andersom kon al, was nooit geen probleem)

Dus wat hier betreft....mijn dank aan Steven_NL

groetjes

Verwijderd

en wat die opmerking over zonealarm betreft: Natuurlijk dat is waar, hier draait blackice defender en daar heb ik ook moeten aangeven dat hij hier het eigen netwerk niet moet gaan zitten klieren :-)

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op woensdag 28 november 2001 10:54 schreef daan123 het volgende:
next question: waar stel je het domein in? is dit net zoiets als de workgroup waar de pc's in zitten?
Rechtsklikken op My Computer, en dan bij Network Identification kiezen voor Network ID of Properties.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx allemaal! Nu het laatste probleempje, maar daar moet ik eerst ff de search gebruiken, is het delen van mijn internet connection. ik hoorde dat de internet connection sharing van winxp je hele netwerkinstellingen overhoop gooit, dus tis ff kijken naar een alternatief. ik begrijp dat winroute wat problemen geeft met xp, dus als iemand ideeen heeft???

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Op woensdag 28 november 2001 10:54 schreef daan123 het volgende:
[...]
is dit net zoiets als de workgroup waar de pc's in zitten?
Yup

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:23

Paladin

Play Ball!

Hmz ik heb hier een heel gaar probleem waar ik niet echt uitkom mijn internet via sygate werkt niet echt meer nadat ik op een of andere manier me schijven onder xp wilde delen.
Snap er echt helemaal niks meer van ga morgen denk bijde netwerk kaarten er ff uitgooien en weer opnieuw inzetten maarja als dta ook niet helpt zit ik hier ook me heel erg af te vragen wat er mis gaat iemand enig id hoe je onder xp goed je internet kan delen?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Pagina: 1