Clustergrootte met NTFS?

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26970

Topicstarter
Ik heb tijdens de installatie van WinXP een (lege) 10GB drive geformatteerd als NTFS. Die heeft nu een clustergrootte van 4096 bytes. Later heb ik een 40GB drive met Partition Magic omgezet van FAT32 omgezet naar NTFS, maar daar zijn de clusters 512 bytes? Kanda? Op een grotere schijf zijn de clusters toch groter tenzij je anders opgeeft? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:45
ntfs gebruikt standaard 4096 als clustersize TENZIJ je anders opgeeft, je kan kleiner doen alleen is het vaak trager, (heeft iets maken met het geheugen was in 'pages' van 4kb wordt geadresseerd)

maw het kan :)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26970

Topicstarter
Je wil dus zeggen dat Partition Magic (versie 7 bij de weg) uit zichzelf veel kleinere clusters heeft gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hoi! :)

Ik heb je topic gesloten, dat is op zich best wel sneu :{ maar goed, dat even terzijde :)

Ik heb opgemerkt dat je topic namelijk niet voldoet aan de nieuwe policy die in [forum=11] geld, persoonlijk vind ik het topic heeelemaal bovenin de topiclist nog niet zo heel erg verkeerd staan, maar daar kunnen de meningen over verschillen :P

Ik raad je iig aan om even dit topic door te lezen:

[topic=331522]

En als je voor de volle 100% zeker weet dat er niks mis is inhoudelijk met je topic, maar bijvoorbeeld wel met je topic titel, dan maak je een nieuw topic aan met een _duidelijke_ subject die volgens "stap 3" :P goedgekeurd is :)

Laat het toch nog maar even duidelijk zijn dat ik dit topic niet voor mijn plezier heb gesloten, ook niet om jou te pesten oid, maar om GoT gezellig te houden voor ons allemaal :)

Succes ermee!

Dit topic is gesloten.