K6-2 naar de knoppen?

Pagina: 1
Acties:

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Ik kwam net trug na 5 minuten weg te zijn geweest, kwam ik boven en mijn kamer MEURT ontzettend! Ik kijken, en ja hoor, een van mijn pcs blauw scherm (glukkig niet deze :D). Koeler draaide nog wel gewoon, maar ontzettende brandlucht, bah, dus ik voel aan de koeler en echt ontzettend warm! Ik zet de pc uit en wacht ff. Start em opnieuw op en hij komt wel door de bios en windows start ook op (heb verder nog niks geprobeerd, ben een beetje scheit). Is ie nou kapot of gedeeltelijk ofzow, en hoe kan het dat ie zo overhit is terwijl de koeler nog wel draaide? (koeler heeft altijd goed gefunctioneerd)

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:12

The Legend

*Plop*

Op dinsdag 27 november 2001 21:57 schreef -OverSoft- het volgende:
Ik kwam net trug na 5 minuten weg te zijn geweest, kwam ik boven en mijn kamer MEURT ontzettend! Ik kijken, en ja hoor, een van mijn pcs blauw scherm (glukkig niet deze :D). Koeler draaide nog wel gewoon, maar ontzettende brandlucht, bah, dus ik voel aan de koeler en echt ontzettend warm! Ik zet de pc uit en wacht ff. Start em opnieuw op en hij komt wel door de bios en windows start ook op (heb verder nog niks geprobeerd, ben een beetje scheit). Is ie nou kapot of gedeeltelijk ofzow, en hoe kan het dat ie zo overhit is terwijl de koeler nog wel draaide? (koeler heeft altijd goed gefunctioneerd)
Koeler losgeschoten iod ? Niet meer 100% contact met de core kan oververhitting veroorzaken. En als 'ie nog boot dan is hij iig niet helemaal kapot. Gewoon ff laten draaien in Windows. En kijk ff naar die cooler! :)

Ik ben toch malle pietje niet!

• OverSoft
hmhz, hij doet het iig nog (kan nog gta2 draaien (khad er niks anders opstaan om te testen). Ik denk dat er een draadje tussen de bladen van de fan zat (ofzow), ik ga er iig wel een 80mm boven hangen.

De heatsink is nou trouwens niet eens lauw.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:40
een K6 kan VEEL hebben hoor... Ik heb mijn K6/3-400 AHX eens op 450 laten draaien met een heatsink + 8cm fan. Kom ik een uur later terug: "hmm, waarom nou in standby, dat zou niet"

Ik rebooten (videokaart had altijd slaapproblemen), kom ik windows niet meer in. Ik in BIOS kijken (met nog steeds een stilstaande fan), zie ik ineens de temperatuur richting 70 graden...

compu uit, fan weer goed gemaakt en direct weer aangezet, niet laten afkoelen (dat doet die fan wel >:) )

Al met al bleek ie later ook nog beter te kunnen overclocken...

BTW: Wie heeft dit al met z'n Athlon geprobeerd >:)

• OverSoft
idd, mijn k6-2 was 110 graden >:) en hij leeft nog! :D

• WouterG
  • Laatst online: 20:43

WouterG

Dit is geen ondertitel

Heb ik ook wel eens gehad, gewoon stomweg vergeten de stekker van de fan aan te sluiten. En hij kwam mooi boven de 90 graden. Moet je eens met een athlon proberen ofzo.

• _JGC_
Klasgenoot had al 2 CD's gefikt met z'n CDD2000 op een AMD K6/2-400 toen ik langskwam om ze op te halen. Kast stond open, zag ik daar niet een powerstekker in de fan hangen >:)

Heatsink kon ik geen seconde vasthouden.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:12

The Legend

*Plop*

Op dinsdag 27 november 2001 22:20 schreef _JGC_ het volgende:
een K6 kan VEEL hebben hoor... Ik heb mijn K6/3-400 AHX eens op 450 laten draaien met een heatsink + 8cm fan. Kom ik een uur later terug: "hmm, waarom nou in standby, dat zou niet"

Ik rebooten (videokaart had altijd slaapproblemen), kom ik windows niet meer in. Ik in BIOS kijken (met nog steeds een stilstaande fan), zie ik ineens de temperatuur richting 70 graden...

compu uit, fan weer goed gemaakt en direct weer aangezet, niet laten afkoelen (dat doet die fan wel >:) )

Al met al bleek ie later ook nog beter te kunnen overclocken...

BTW: Wie heeft dit al met z'n Athlon geprobeerd >:)
Een athlon kan ook wel 70 graden hebben hoor :) Tenminste, mijne wel :+

Ik ben toch malle pietje niet!

• _JGC_
Maar een Athlon kan niet passief gekoeld door een socket7 heatsink een uur lang draaien op 50MHz extra (zonder die 50MHz extra lukt het je ook niet)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Een vriend van mij heeft er toch een kapot gekregen, een K6-2 333 die hij per ongeluk op 3,5 Volt had laten draaien, en toen deed ie het nie meer. :'(

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
mijn k6-2 500mhz op 550 laten draaien...>:) temp is nog kouder als me hand

Maar ken goed zijn dat je coolPrut meurde :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Ik heb het al vaker gehad met een AMD K6 3D dat hij op 95 graden zat (geen fan)
Maar met mijn Athlon 1400 durf ik dat echt niet aan. :(

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

Pagina: 1