Modem laat Windows 98 SE hangen

Pagina: 1
Acties:

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Topicstarter
Ik heb een nogal vreemd probleem met mijn laptop.

Ik heb een Xircom 10/100 Ethernet + 56k modem pcmcia kaart (de eerste op deze pagina http://www.xircom.com/cda/page/0,1298,0-0-1_1-1625,00.html).

Onder windows 98 SE laat de modem na korte tijd het hele systeem hangen. Ik kan dan alleen nog eruit door de powerknop 5 sec. vast te houden en opnieuw op te starten.

Het vreemde is dat het niet direct gebeurt. Ik heb de modem aan een hub hangen (waarop de kabelmodem binnenkomt) en als ik de explorer open gaat -ie steeds hangen op het moment dat de 1e pagina bijna geladen is. Alles hangt. Wel zie ik op de Xircom dat er nog steeds connectiviteit is.

Onder Windows 2000 functioneert alles uitstekend. Ik heb zowel de officiële drivers als de standaard Windows drivers geprobeert maar het wil niet lukken... Ook heb ik Windows 98SE helemaal opnieuw geïnstalleerd, maar ik krijg dan wederom hetzelfde probleem.

Via de search en via de Xircom/Intel homepage kan ik er maar weinig over vinden. Iemand een oplossing?

/edit: topictitel is fout zie ik nu. Moet zijn "Ethernet/modem pcmcia kaart laat Windows 98SE hangen"

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Weet niemand hier een antwoord op? Leuk trouwens dat de modjes zo goed reageren als je ze een vriendelijke mail stuurt met de vraag de topictitel te veranderen :( Als het niet kan, ok, maar laat dan minstens iets weten.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Heb je het al is op een andere Win9x flaptop geprobeerd?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Op woensdag 28 november 2001 21:45 schreef real_jd het volgende:
Weet niemand hier een antwoord op? Leuk trouwens dat de modjes zo goed reageren als je ze een vriendelijke mail stuurt met de vraag de topictitel te veranderen :( Als het niet kan, ok, maar laat dan minstens iets weten.
De verwerking van de mail loopt een stukje achter, het is eenvoudiger om een wijziging van je topictitel aan te vragen in SU :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Nee.... Heb helaas maar 1 laptop. Heb wel Winhoos opnieuw geinstalleerd. Nogmaals, onder win2k geen enkel probleem...

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 21:55 schreef Duracell het volgende:

[..]

De verwerking van de mail loopt een stukje achter, het is eenvoudiger om een wijziging van je topictitel aan te vragen in SU :)
Dan bied ik bij deze mijn excuses aan alle modjes :)

• Steven
Op woensdag 28 november 2001 21:55 schreef real_jd het volgende:
Nee.... Heb helaas maar 1 laptop. Heb wel Winhoos opnieuw geinstalleerd. Nogmaals, onder win2k geen enkel probleem...
Dat zijn idd wel Fucked Up problemen :(
Kan je niet ergens een notebook lenen? Of probeer is een andere versie nummer van de driver (ouder mag ook). Laatste mogelijkheid: Sluit eerst met CTRL-ALT-DEL alle programma's op de 8ergrond af en probeer het dan eens.

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Kan inderdaad wel eens andere laptop lenen. Maar wat heb ik daar aan? Als mijn pcmcia poorten of de Xircom zelf kapot zouden zijn dan zou ik onder Win2k ook problemen moeten hebben. En daar werkt alles.

Ik zal zo eens proberen enige programma's af te sluiten via de taakmanager.

• Steven
Op woensdag 28 november 2001 22:02 schreef real_jd het volgende:
Kan inderdaad wel eens andere laptop lenen. Maar wat heb ik daar aan?
[..]
Dat weet je of het aan jouw laptop ligt icm met Win98 of aan alleen win98 :)

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Ik heb die andere oplossing geprobeert (andere zaken afsluiten). Werkt niet :(

• real_jd

real_jd